Winterbanden monteren wanneer??????
GrndPicassoo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15

Gepost: 17 oktober 2010 09:35 PM

Goeiedag allemaal,,

Weet iemand wanneer je de winterbanden onder de auto moet monteren of waneer het handigst is.??

Alvast bedankt…

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 17 oktober 2010 09:47 PM
  [ # 1 ]

Ik probeer eind oktober aan te houden en dan verder afhankelijk van weerberichten etc.

Mijn streven is het laatste weekend van oktober, maar als ze op dat moment nog een week met een graad of 20 voorspellen stel ik het uit.

Nu heb ik ze dit weekend gemonteerd: Eén van mijn zomervoorbanden zat onder de 3 mm en komende week wordt het koud (hier max. 9 graden voorspeld) en vies weer. Combineer dat met het oogsten van de mais hier in de buurt…

Profiel  

tjbeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30

Gepost: 17 oktober 2010 09:51 PM
  [ # 2 ]

ZO van het web geplukt :

Bij een temperatuur beneden +7 graden Celsius zorgt de winterband, door zijn speciale rubbersamenstelling en profielopbouw, voor betere grip, een kortere remweg en minder kans op aquaplanning.
Dus optimale veiligheid, let op, met een restprofiel van 4 mm is een winterband afgekeurd.!!

Die van mij gaan er meestal begin november onder ... ik heb ze omdat ik ieder jaar op wintersport ga tijdens de krokus vakantie.

ps. Heb net een Nwe set Vredestein Snowtrac 3 op mijn stalen velgen laten zetten Smile

Picasso 2002 1.8 16V

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 17 oktober 2010 09:52 PM
  [ # 3 ]

Oktober monteren, april weer eraf.

Winterbanden hebben hun volledige werking bij temperaturen onder de 7 graden.

Emiel

Profiel  

GrndPicassoo
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 oktober 2010 05:25 PM
  [ # 4 ]

Maar passen die bouten op die stalen velgen???Ik heb nu LM velgen maar als winterbanden heb ik gewoon stalen veglen voor mijn GRand picasso weet ieamdd ook iets daarvan of kan het gewoon zonder problemen eronder.??

tjbeer schreef:

ZO van het web geplukt :

Bij een temperatuur beneden +7 graden Celsius zorgt de winterband, door zijn speciale rubbersamenstelling en profielopbouw, voor betere grip, een kortere remweg en minder kans op aquaplanning.
Dus optimale veiligheid, let op, met een restprofiel van 4 mm is een winterband afgekeurd.!!

Die van mij gaan er meestal begin november onder ... ik heb ze omdat ik ieder jaar op wintersport ga tijdens de krokus vakantie.

ps. Heb net een Nwe set Vredestein Snowtrac 3 op mijn stalen velgen laten zetten Smile

Profiel  

hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 485

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 18 oktober 2010 07:43 PM
  [ # 5 ]

Over het algemeen passen de bouten voor LM velgen niet op stalen velgen. De zitting van de bouten wil nog wel eens verschillen! Persoonlijk heb ik voor LM en stalen velgen altijd verschillende sets met bouten. Bouten voor stalen velgen heb ik nog genoeg. Kom ze maar halen, opsturen kan ook maar ze zijn een beetje zwaar.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  

GrndPicassoo
< 100 berichten
Rank

Gepost: 19 oktober 2010 10:54 AM
  [ # 6 ]

Ow dat is mooi en passen die bouten wel gewoon op die stalen velgen voor de Grand picasso,
ik heb een stalen velgen van 15 inch en ET27 banden maat 195/65/15.
Maar waar kan ik het ophalen, kunt u me een PB sturen of ik hoor nog graag van u.

hendrik69 schreef:

Over het algemeen passen de bouten voor LM velgen niet op stalen velgen. De zitting van de bouten wil nog wel eens verschillen! Persoonlijk heb ik voor LM en stalen velgen altijd verschillende sets met bouten. Bouten voor stalen velgen heb ik nog genoeg. Kom ze maar halen, opsturen kan ook maar ze zijn een beetje zwaar.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook