Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
BasisBIX schreef:
Dan nog maar een foto’tje.
Dat is een mooie Avatar !
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Vandaag de GT weet uit de stalling getrokken om de voorruit eruit te halen.
Ik heb de ruit er gewoon uitgesneden met een stanleymes, dat ging eigenlijk best aardig.
Binnen 3 kwartier had ik hem eruit.
Nu moet ik nog de sponning ontdoen van alle kitresten en opnieuw in de primer zetten.
In de rechtonderhoek zit een klein beetje oppvlakkige roest, maar verder is die rondom de ruit keihard.
Morgen meer en foto’s
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
dat leer staat hem echt goed.
nog nooit gezien in een gt het is echt een mooie kar coen.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Vanochtend heb ik er een nieuwe voorruit in laten lijmen. Gewoon aan huis.
Nu zit er een groen getinte in, i.p.v. de originele blanke.
Voor:
Na:
Weer een puntje af kunnen vinken op de (nog) erg lange lijst.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ziet er goed uit Coen!
Ik denk dat ik al bij al de GT qua looks de mooiste BX vind die er is
Een wolf in een schapenhuid. Met prachtige mistlampen en dan de ‘GT’ op de motorkap die het helemaal afmaakt
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ziet er goed uit Coen! Waren de sponning erg roestig of oppervlakkig?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Alleen in de 2 rechterhoekjes een beetje oppervlakkige roest, voor de rest keihard.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Deze week de GT weer uit de stalling gehaald, dit keer om de HD-leidingen op de achterbrug en de distributieriem te vervangen.
Ik ben begonnen met de HD-leidingen, van de 5 leidingen op de achterbrug moeten er 4 vervangen worden, die andere had ik vorig jaar al vervangen; namelijk die van de linkerremklauw.
De rechtse leiding op de foto (die van de rechter remklauw) zit er inmiddels al onder. Meteen ook de lastigste om te monteren qua vorm, lengte en beschikbare ruimte. Maar dat ging wel aardig.
De 2 middelste op de foto zijn van de beide veercilinders.
Vooral de aansluiting op de veercilinder kun je rottig bij, die zit achter de veerbol en dan tussen de cilinder en z’n behuizing. En dat is ook een plek waar nog nooit vet o.id. bij is gekomen, dus deze 2 nippels krijg ik niet los.
Als ik ze afknip kan ik er wel een dop+ratel opzetten, ik hoop dus dat dat een beetje gaat lukken.
Want met een goeie griptang kun je niet bij, terwijl ik daarmee tot nu toe alle rottige nippels wel heb losgekregen.
In het ergste geval zal de hele veercilinder eruit moeten.
Morgen weer verder… ...in de regen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Leidingnippels heb ik een keertje een pijpentangetje voor gescoord, de kleinste (dacht ik) Ridgid. Werkt prima!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ridgid roeleeeeeert!
Ga zo door, Coen!
Zo, de leidingen op de achterbrug zitten er onder.
Ik heb de achterste hoogteregelaar ook gelijk maar even schoongemaakt, want ik was nu toch in de buurt.
Ondanks dat die goed werkte en zeer vlot reageerde, was het schoonmaken geen overbodige luxe.
En hier het zielige hoopje leidingen van de achterbrug:
Vooral een paar windingen in de krul van de remleiding waren erg slecht en verbrokkelde bijna in m’n vingers.
De andere leidingen waren eigenlijk niet heel slecht, nog geen apk afkeur denk ik.
Maar toch is het wel een fijn gevoel dat er nieuwe onder zitten
Ik hoop dat de 4 lange leidingen van voor naar achter het nog even uithouden, want ik heb nog niet zo’n zin om die te vervangen.
Volgende punt is de distributieriem, dus binnenkort meer.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
deurpannelen er al in dan?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Nee, de deurpanelen zitten er nog niet in, dan komt later wel.
Vandaag heb ik de distributiriem + spanrol en de waterpomp vervangen. Wat een takkeklus was dat zeg.
Ik had me wel een beetje vergist in de hoeveelheid werk.
En de bouten van de motorsteun (de horizontale bouten) zaten met Loctite in het blok gedraaid, lekker is dat als je er niet fatsoenlijk bij kunt.
Is dat normaal dat er Loctitie tussen zit?
En ook raakte ik door een domme fout van mij nog eens de timing kwijt, maar gelukkig heb ik die weer kunnen vinden en is alles goed gegaan. De motor loopt weer als vanouds.
M’n eerste distri-wissel kan dus wel een geslaagd worden beschouwd.
Morgen nog even een nieuwe thermostaat halen en de O-ringen van de kachelkraan vervangen.
Dan kan de koelvloeistof er weer in en kunnen we door naar de volgende klus…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ow,, goed bezig Coen!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?