Mijn Xsara kan volledig uitvallen terwijl ik aan het rijden ben, dus levensgevaarlijk. Gelukkik kan ik terug starten en kan ik gewoon verder rijden maar het blijft absoluut levensgevaarlijk. Bij een citroën dealer heb ik de wagen 4 dagen moeten missen omdat hij aan de computer moest om het euvel op te sporen. Resultaat: niets te vinden, enkel een puntje op de katalysator. De garagist zegt dan gewoonweg, weetje, we kunnen eens beginnen met de katalysator te vervangen. Ik zeg stop, absoluut niet doen want ik weet dat een katalysator ongeveer 500 € kost + installatie en dat met het gezegde, we zullen dat eens doen en dan zien we wel. Zou het inderdaad aan de katalysator kunnnen liggen dat de wagen volledig uitvalt, ja zegt de garagist, trouwens ik ruik ook een vreemde geur in de wagen, kan ook de katalysator zijn maar ik denk dat het hier de pollenfilter is van de airco die moet vervangen worden, zie ander Topic die ik geplaatste heb.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dat heb ik ook een keer gehad..
Bleek dat toen de accu slecht was. Met een nieuwe accu was het probleem verholpen.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
De accu had ik juist vervangen, dus dat kan het zeker niet zijn.
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Zijn de accu klemmen en -kabels in orde?
Heb je alle zekeringen nagelopen?
Maar euhh, wat wellicht nog wel kan helpen is vertellen hoe de auto uitvalt. Slaat de motor af, maar blijft het contact aan? Of gaat alles compleet op spreekwoordelijk zwart? Om maar twee mogelijkheden te noemen.
In het eerste geval zou het dan bijvoorbeeld (als je een phase 2 of 3 hebt) een storing van de electrisch bediende gasklep zijn. Als de hele boel dus echt uit is, dan kan de boordcomputer mogelijk roet in het eten gooien.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
De boordcomputer en alles in gecontroleerd. Ik heb de wagen naar een erkende Citroën dealer gedaan waar hij aan de computer heeft gehangen en zij vinden geen oorzaak. Enkel een punt op de katalisator maar ik kan mij toch niet indenken dat de katalysator de boel volledig kan doen stilleggen. Als de wagen uitvalt dan is hij ook volledig uit, geen enkel lichtje gaat aan, ik kan enkel terug starten met door de startsleutel even terug te draaien en terug draaien zoals je normaal start.
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Dat suggereert toch minstens dat de BC zelf het probleem zou kunnen zijn. Als het ding crashed zijn er ook geen storingscodes vast te leggen.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Technoloog schreef:Dat suggereert toch minstens dat de BC zelf het probleem zou kunnen zijn. Als het ding crashed zijn er ook geen storingscodes vast te leggen.
Sorry, maar ik ben een leek wat automechaniek betreft maar uw antwoord blijft voor mij uiteindelijk. Ik had dus de wagen binnengebracht bij een officiele citroën dealer. Die heeft mijn wagen aan de computer gehangen voor fouten op te sporen en er is niets te vinden, enkel een fout op de katalysator, hiervan kunnen we toch concluderen dat de katalysator dit niet kan veroorzaken.
Vandaag heb ik het weer enkele keren gehad en het valt vooral op dat het gebeurt tijdens het nemen van een korte bocht, je moet dan vertragen en dan ineens gebeurt het. Mijn vorige garagist suggereerde dat de basis toerental moet aangepast worden want dat de wagen in een te lage toerental komt wanneer je moet vertragen maar dit is toch ook te gek want je moet zo dikwijls vertragen, voor een rood licht, voor een zebrapad enz, dan zou ik toch constant stilvallen.
Het is en blijft een raadsel maar erg vervelend.
Hallo,
Ik heb dit zelfde probleem ook. ( ik heb een C4 Grande Picasso 61.000km juli-2008)
Bij mij gaat acculampje als waarschuwing branden en als ik dan niet snel genoeg gas geef, valt mijn motor uit.
Gelukkig rolt de auto nog en gaat niet meteen de automatische handrem erop…. Kan auto dan wel meteen starten en gas geven.
Gebeurt bij mij ook wel eens bij het starten (vooral ‘s ochtends), bij het stoplicht en soms als ik mijn koppeling intrap (snelheid maakt dan niet uit)
Garage heeft ook mijn auto aan de computer gehangen. Er was geen euvel te ontdekken. Accu en dynamo ook laten doormeten. Ook die waren in orde.
Hopelijk weet iemand hoe we dit kunnen oplossen!
Groetjes,
Gabie