




Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
pfff, ben je lekker de onderkant aan het schoonmaken, springt er ineens een lek in de leiding naar de hoogteregelaar…! Nou ja, liever stilstaand dan met 120/u natuurlijk, maar evengoed niet fijn…
Nu dus maar meteen wat leidingen vervangen. Het liefst maak ik de leidingen zelf, maar ik heb geen flare-tool. Iemand in de buurt van Eindhoven die dat wel heeft?
Verder weet ik het liefst op voorhand hoe lang de leidingen zijn, is daar een tabel van?
groeten, Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Je hebt niet alleen een flaretool nodig, maar een specifiek stukje gereedschap om HD-leidingen te maken.
Dat is dikwandig messing- of staalmateriaal, en geen gewone remleidingmateriaal.
ik heb wel eens gewone remleidingen onder een HP-Cit gezien, en dat spul is niet bestand tegen 150 bar…
Ga dus gewoon naar een specialist in de buurt, of iemand die het juiste(!) stukje gereedschap en materiaal heeft.
‘Spirit of avant-garde’





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Oke, dank voor de waarschuwing, ik lees elders op dit forum veelvuldig over het gebruik van de flaretool icm de hd-leiding.
Maar goed, iemand met het “juiste” gereedschap dan in de buurt van Eindhoven?
Update, ik heb de lekke leiding er iig al onderuit. Loshalen was een makkie, maar ik ga toch maar even een plan maken voor een complete vervanging; welke leiding waarheen moet, en welke lengte deze is (een soort tabel zou toch wel handig zijn, in de Haynes en in de vraagbaak vind ik het niet terug…)
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Als je hd-leiding hebt, bijv via cx-basis.de, en een flare tool dan ben je toch klaar?
Is het al opgelost heb namelijk leiding felsen voor leidingen van citroen
bas




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gewoon stuk voor stuk er onderuit halen en na maken,is het altijd goed.
Maar betaal niet te veel,om alle leidingen te vervangen betaal je aan materiaal ongeveer 150 euro.
En als je een beetje bekent bent bij je garage mag je ze zelf wel maken.
succes
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
bastheije schreef:Is het al opgelost heb namelijk leiding felsen voor leidingen van citroen
bas
Hallo Bas, ik heb je een PM gestuurd.
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
F.SvM schreef:Gewoon stuk voor stuk er onderuit halen en na maken,is het altijd goed.
Zo wil ik het ook doen, en dat is ook de reden dat ik de leidingen niet bij een garage wil laten maken, want dan blijf ik op en neer rijden.
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken
Ee zat (vroeger) een deskundige op de gestelsestraat net buiten de rondweg. Bij het tankstation. Succes





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Je hebt in Eindhoven ook nog Jan van Gompel hij kan je met alles voor de CX wel helpen. Zit volgens mij ook vlak bij jouw in de buurt.
zie link
Mark
CX 2000 pallas ‘78




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
want dan blijf ik op en neer rijden
Haal je ze er toch allemaal onderuit en zweef je één keer op en neer of je zweeft gewoon naar de garage
en begint er daar aan.
Maar even wat anders als je het stuk gereedschap hebt om de leidingen te maken heb ik ook nog wel intresse anders blijf ik maar op en neer zweven.
alvast bedankt
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hé hoe doen jullie dat als ik wat kopieer uit een ander stuk dan wordt het wit en bij jullie blauw.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
oké
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Mark Gielen schreef:Je hebt in Eindhoven ook nog Jan van Gompel hij kan je met alles voor de CX wel helpen. Zit volgens mij ook vlak bij jouw in de buurt.
zie link
Mark
idd, om de hoek, alleen akkerderen wij niet met elkaar…
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
F.SvM schreef:want dan blijf ik op en neer rijden
Haal je ze er toch allemaal onderuit en zweef je één keer op en neer of je zweeft gewoon naar de garage
en begint er daar aan.
Maar even wat anders als je het stuk gereedschap hebt om de leidingen te maken heb ik ook nog wel intresse anders blijf ik maar op en neer zweven.
alvast bedankt
en dan ergens een leiding verkeerd aansluiten? Brrr, ik moet er niet aan denken, en daarom wil ik het zelf doen, per leiding eronderuit, nameten, namaken, monteren, volgende…
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken