HAllo , wie kan mij helpen !
na geruime tijd geen /bijna geen problemen hebben gehad met het plotseling afslaan van de motor van onze xantia 1.8 / 16V automaat 1998, kregen wij er vandaag in 1 uur tijd er 3 x mee te maken op een afstand van 40 km, zonder aanwijsbare reden slaat de motor onder het rijden af, of je nu 40km danwel 80 km rijdt !
een zakenrelatie vertelde mij dat men in het verleden ook last van had, zij rijdt met een C5 automaat,
en dat de oorzaak moet worden gezocht bij de olie van de autom bak, dit omdat deze olie helemaal ranzig is / vervuild en de bak hierop reageerd naar de motor toe en dat dit de oorzaak is van het plotselinge afslaan.
Wie heeft hiermee ervaring ? of wat denken jullie hiervan? is dit een mogelijkheid?
de computer is meermalen uitgelezen, maar dan kwam helemaal niets uit !
HEEEEl GRaag jullie reactie a.u.b
Laat ik nou ook met zo’n topic bezig zijn. Klopt de probleembeschrijving?
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/207634/
Hallo william
bijna het zelfde euvel, alleen bij mij slaat de motor echt af, en na stilstand weer starten wat meestal in een keer gebeurd, heel af en toe flink doorstarten.
weet niet wat te doen met dit probleem
ronald
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Contactslot slecht/kapot?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
In 75% van de gevallen met dit verschijnsel, echt afslaan tijdens het rijden met gas erop, wordt dit veroorzaakt door een brak startrelais. Dat is het relais (meestal bruin of zwart) wat los in je ECU bak hangt.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
kan het ook aan de bobine liggen ?
gebeld met Renard in beneden leeuwen die dat zegt,
een ander bedrijf ui lunteren zegt dat het pribleem in de automatische bak ligt
en/of een hefboom .
ik krijg zoveel(goedbedoelde) advies dat ik langzamerhand het spoor een beetje kwijt raak.
je kan natuurlijk wel alles gaan vervangen, in volgorde, maar dan kan aardig in de papieren
lopen, en niemand kan de garantie geven dat zijn oplossing inderdaad de goede is.
ik vraag mij wel eens af of er mensen zijn die het echt weten en geen financiel gewin hebben.
Ronald
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik ga voor Hendriks diagnose.
vandaag bobine vervangen, aangekocht bij Bart ebben in malden.
leek goed te gaan, echter later op de dag wederom afslaan bij nadering verkeeslichten
en zeer moeilijk om de motor weer aan de praat te krijgen.
wat kan het toch zijn!
computer tijdje geleden laten uitlezen door Bosch car service, gebeld met Renard en plaatselijke dealer, beiden met zelfde anrwoord, bobine vervangen !!
word er een beetje radeloos van
hendrik69 schreef:In 75% van de gevallen met dit verschijnsel, echt afslaan tijdens het rijden met gas erop, wordt dit veroorzaakt door een brak startrelais. Dat is het relais (meestal bruin of zwart) wat los in je ECU bak hangt.
Lees deze bijdrage nog eens goed door. Ik denk ook dat daar het euvel zit. Heb exact hetzelfde meegemaakt bij een 1,8 16v.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005