Ik hen maandag een Xantia break 1.8i v16 gekocht.
Ruitenwissers even geprobeerd die deden het. Even gekeken of de ruiten spoeier het wel deed.
En die deed het niet.
Even 5 liter gehaald. En bij gevuld,
Staat ik een plas met ruitwisservloeistof.
Het gekke is, dat de vulpijp wel tot boven aan gevuld is.
Dus ik heb hem waarschijk te vol gedaan. of hij zit verstopt?.
Mijn vraag is waar zit die tank,
Als je wilt sproeien dan moet je toch een motortje horen.(Hoor ik niet)
Wat kan er mis zijn?
Totaal aantal Berichten: 11739
- Xantia TD SX
Gefeliciteerd met je Xant!! Wat betreft je ruitensproeier, laten we simpel beginnen . Heb je de zekeringen gecheckt?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Is de overloopslang wel goed geplaatst.
Het tankje ligt achter het rechtervoorspatbord, eerst het binnenscherm verwijderen,daarna enigzins bereikbaar.
Zekering nagekenen oke
Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
De ruitensproeier tank zit onder het zijscherm rechtsvoor, achter de bumper. Je vertelt niet het bouwjaar van je voiture. Bij de T1, gebouwd t/m 1997, moet de bumper eraf om er bij te kunnen. Bij de T2 , bouwjaar vanaf 1998, hoef je alleen het binnenscherm van de wielkast af te halen. Dat is een beetje eenvoudiger. Het pompje kun je er zo uit trekken als de tank vrij ligt. Let wel op, alle vloeistof loopt dan in een keer eruit.
Check eerst de zekeringen zoals Penny Lane al opmerkte. Daarna of er iets verstopt zit. Mijn ervaring is dat het pompje vrijwel geruisloos zijn werk doet maar dat de aansluiting van de slang op de motorkap, bij het rechterscharnier, vaak los ligt of dat de sproeiers gewoon verstopt zitten.
En dat van in een plas staan heb ik ook al eens meegemaakt Er is geen waarschuwing of indicatie wanneer de tank vol is. Deze loopt dan gewoon over.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Ik heb reeds de schakelaar van de pomp afgehad en er staat wel stroom op
Bouwjaar 1998 en het is een x2
Sproeiers zijn vrij heb met een spuitje met water op de sproeiers gezet en er komen 4 straaltjes op mijn raam. Vervolgens aan het slangetje gezogen en die loopt gewoon (lekkere smaak aan dat goedje) en ik hoor het pompje heel zacht
Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ze gaan wel eens kapot, die pompjes. Misschien zit de jouwe verstopt?