Jep, anders heb ik er geen. Die aansluitingen zijn anders.
Bedankt voor alle reacties.
We wilden de BX vorige week bij de dealer ophalen, maar na het starten ging de vering niet omhoog. Er bleek een lekkage te zijn in het hydraulische systeem (en een grote plas olie onder de auto) dus we hebben hem nog maar even bij de dealer laten staan. Dit is een nieuw probleem, door hun zelf veroorzaakt, maar het is inmiddels opgelost en ik ga de auto morgen met mijn vader ophalen.
Het oppoetsen van de auto is al vele vele malen gedaan, en na de laatste keer was het na een paar dagen alweer dof. Dus niet een goede permanente oplossing. Maar een vriend van een vriend werkt bij een autospuiterij in rotterdam, dus wellicht willen ze wel voor een zacht prijsje meehelpen, wil daarbij ook wel de mouwen opstropen. Al ga ik dat carwrapping wel even uitzoeken, want de lak is toch niet metallic en het kan er later ook weer gemakkelijk vanaf.
En voor de duidelijkheid, het is absoluut niet zo dat ik de auto per sé weg wil hebben, ik vind alleen dat hij óf goed verzorgd moet worden, óf hij moet naar een liefhebber die dat doet. Maar mijn vader vind het nog wel fijn een tweede auto te hebben en verkopen kan altijd nog. En het is altijd een betrouwbare en comfortabele reisauto geweest, heb er zelf ook veel mee gereden, en het interieur is nog zgan (alleen wil vanuit de sunroof soms wel eens een druppeltje water komen bij flinke regenbuien, is daar een oplossing voor?)
En wist niet dat de auto in de Autovisie stond destijds, zag net op autoweek.nl dat er in 1990 ook een test is gedaan (maar helaas niet online). Zou wel leuk zijn als ik die nog ergens zou kunnen vinden.
En tja, dat we nu geen citroën meer rijden, voor 4WD in een hatchback of station moet je tegenwoordig gewoon Duits of Subaru rijden. En ik ben een grote autoliefhebber maar absoluut niet merktrouw (mijn ouders waren dat vroeger wel, sinds de 2CV veel citroëns gehad). En las dat de nieuwe C4 niet eens meer leverbaar is met hydropneumotische vering… dat is toch hetzelfde als BMW die afziet van de 6-in-lijn, Porsche die stopt met het leveren van een boxer of Audi zonder quattro, gewoon merkwaarden te grabbel gooien, erg jammer. Maar gelukkig is de C6 nog steeds erg mooi en echt citroën. En vind dat die nieuwe DS modellen er erg leuk uitzien.
(alleen wil vanuit de sunroof soms wel eens een druppeltje water komen bij flinke regenbuien, is daar een oplossing voor?)
Is het een origineel, elektrisch open dak? In dat geval is het meestal een kwestie van de afvoerslangen even door te blazen.
voor wat betreft het wrappen loont het zich de moeite even over de grens te kijken in Duitsland.
Ik heb recent in Barendrecht een offerte opgevraagd voor het volledig in 1 kleur wrappen van een CX ambulance; dat kwam op ca. € 3500,-, ervan uitgaande dat de ondergrond meteen goed is.
De laatste tijd ben ik regelmatig in Duitsland geweest, waarbij ik veel gebruik heb gemaakt van taxi’s. In veel Duitse steden moeten taxi’s nog steeds vanuit wettelijk oogpunt “Elfenbein Weiß” zijn en worden daarom gewrapped. De kosten aldaar (Dresden & München) inclusief polijsten: ca. € 1500,- voor een VW Passat variant.
Dat scheelt een slok ...
Geen idee hoe de prijzen kort over de grens zijn, maar wel de moeite waard om te checken, lijkt me.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
voor 1500 euro kan je hem ook laten spuiten…
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
dan moet je mij eens vertellen waar; mijn CX overspuiten (incl. klaarmaken) red ik niet voor minder dan € 3500,-.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ligt ook aan hoe he, alles of alleen de buitenkant.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Spuiten kost geld als het goed moet…
Voor de 4x4, er is ondertussen al een hoop stukken en verbeterings onderdelen te verkrijgen voor het 4x4 systeem.
Onderhoud en herstelling blijft geen makkie
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
He, even een vraag, staat de bx 4wd in Oegstgeest? Zag hem daar al jaren staat, volgens mij moet het deze zijn :
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
nee, het dak is later gemonteerd, en manueel te openen.
en de auto staat in leiden, maar wel tegen oegstgeest aan, raadsherenbuurt bij leidse hout, en me ouders winkelen altijd in de kempenaerstraat in oegstgeest dus goede kans dat je m daar wel eens gezien hebt.
Dat is m dus inderdaad. Mijn broertje woonde in de kempenaar straat. En wist waar de bx stond, we zijn er wel eens hen gelopen. Is al jaren terug! Is leuke bx, bijzonder altijd een 4wd.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
BX-GTI-4WD schreef:Bedankt voor alle reacties.
... En wist niet dat de auto in de Autovisie stond destijds, zag net op autoweek.nl dat er in 1990 ook een test is gedaan (maar helaas niet online). Zou wel leuk zijn als ik die nog ergens zou kunnen vinden… .
u vraagt wij draaien!
Misschien heeft iemand em hier nog in kleur?
Ciaooo
gaaf om het te lezen!!!
niet positief maar wel erg leuk.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Een bijzondere BX met een bijzondere geschiedenis! En al sinds bijna nieuw in de familie!
Dan wist ik het wel: klaarmaken, gewoon in blijven rijden en nooit meer wegdoen!
Laten spuiten hoeft niet meer te kosten dan carwrapping, maar besef wel, dat je auto na het spuiten
waarschijnlijk meer waard wordt en na carwrapping juist minder. Zo’n auto moet je origineel laten.
Professioneel laten polijsten en poetsen is vele malen goedkoper en geeft over het algemeen ook een zeer goed resultaat, al zal het nooit zo mooi worden als laten overspuiten.
Wat het poetsen betreft houd ik me aanbevolen! Al zal het dan wel ergens in het volgend voorjaar worden… Heb al veel auto’s opnieuw laten glimmen, die anders in de spuitcabine waren beland…
BX 19 TRD, 1991 (435.000 km)
2CV6 Spécial, 1985
Peugeot 406 HDI, 2001 (408.000 km, daily driver)
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Zeker een leuke BX die het zeker waard is om op te knappen!
De 4WD rijdt heerlijk… en als ik heel eerlijk ben heb ik spijt dat ik de mijne ( YH-41-XT ) door een relatie breuk de deur heb moeten wijzen…
iemand die weet waar die BX nu is ?
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia