Mijn BX 1.4 deauville uit 1992 lekt sinds gisteren flink wat lhm ergens.
Zodra ik haar in de laatste stand zet en dus laat zakken sproeit ze ergens rechts voor. ik heb niet het idee dat het de slangen uit de octopus zijn omdat deze er nog droog uitzien. Het lekt echt als een malle bij het zakken sproeit het echt.
Hoe ga ik dit fixen, wie heeft er ervaring mee?
Zolang ik wielen heb, rij ik!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4648.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Dit klinkt duidelijk als de octopus. Misschien is er ergens een slangetje losgeschoten.
Voorlopig ‘m niet in de laagste stand zetten
5L LHM halen, zorgen dat de sproeiende LHM geen electrische delen kan raken (electra afschermen met stuk karton of plastic) en kijken of je de oorzaak kan vinden. LHM natuurlijk wel tijdig bijvullen ter voorkoming van lucht in het systeem
Groet Michel
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4648.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Er kan zo geen lucht in het systeem komen, en zo dat wel zo zou zijn, zou ‘t er met de LHM gelijk weer uit sproeien (zoals ‘t anders in ‘t voorraadvat geloosd wordt). In de buurt van de lekkage zit geen electra, hooguit een oliepeil- of temperatuursensor en het kan volgens mij geen kwaad als ‘t daarop komt. Worden hooguit de contacten weer wat schoner van
Om uit te zoeken wat de oorzaak is, zet je ‘m bij voorkeur op een brug. Anders op oprijbokken en check eerst of je er dan onder past als ‘ie in de laagste stand staat (voor ‘t geval ‘ie ineens naar beneden stort, verder kun je ‘m gewoon in hoogste of rijstand laten staan).
Is een vervelend klusje omdat je zonder licht niets ziet en je nergens bij kunt. Maar in ieder geval moet je ‘t zoeken rond de voorste hoogteregelaar.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1259.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
De retour uit je hoogteregelaar voor kan echt flink lekken. Die slang zit met een vreemde bocht aan de octopus waardoor het rubber in de buitenbocht het eerst scheurt door droogte van het rubber.
Als het echt bij zakken heel erg wordt, en normaal ook al flink lekt, kan het ook een gare veerpoot zijn rechtsvoor, in combinatie met een lekke of erafgeschoten retour slang. Ik heb eens een BX met zo’n euvel voor een krat bier overgenomen. Doordat de veerpoot intern versleten was, was de retour zo hoog dat de slang dit debiet niet aan kon. Die veerpoot retour floepte dus van het metalen buisje, en de zaak gutste over de straat.
Zet dat apparaat even op bokken en haal je wiel er maar eens af, dan weet je meer. Niet met die bx krik gaan stunten he, beetje degelijke assteunen onder je subframe.
Dat wordt dan na mijn vakantie, ik ga eerst een weekje weg met de CX maar dan wel een Honda CX500 motorfiets.
Zolang ik wielen heb, rij ik!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6800.jpg)
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-2007
- BX 14 Injection U9
Klinkt als een losgeschoten/gesprongen retourslang of een kapotte veerpoot.
Volg je eurobiljetten op hun weg door Europa
Mijn auto’s:
BX 14 Injection U9 (1989) XS-37-XK
Ex: BX 14 E Palmarès (1989) TX-75-KD
Ex: BX 14 TGE Injection (1991) DF-GN-82 kaputt
Ex: BX 19 TRD (1992) VRJ-939
Inmiddels heb ik meters LHM-slang bij chyparse gehaald, heb T-stukjes gekocht en ben onder de BX gaan liggen om alles te vervangen. Ik kan vertellen dat ze nu weer lekvrij over de weg zweeft!
Zolang ik wielen heb, rij ik!