

































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik ben blij dat je dat eens aanstipt Rens. Iedereen wil graag zo’n hoog mogelijke taxatiewaarde voor zijn auto, maar ze moeten bij aankoop wel weg gegeven worden. Beetje hypocriet is het wel.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
RensKorevaar schreef:Als zelfs verklaarde CX-liefhebbers vinden dat ze (bijna) niets mogen kosten, dan kunnen we ze beter direct allemaal naar de schroothoop rijden… De auto lijkt toch heel netjes en zo’n geadverteerde prijs is toch een goede basis voor onderhandeling?
Ze mogen zeker wat kosten de goede exemplaren en deze ziet er verder op de foto ook niet slecht uit, maar als ik als verkoper zijnde de auto voor deze prijs aanbood had ik die deuk eruit laten halen dan oogt ie toch een stuk mooier en krijg je uiteindeijk waarschijnlijk ook een betere prijs voor.
Maargoed als deze verder technisch ook inorde is is de prijs best wel rechtvaardig, maar je neemt als koper toch uiteindelijk altijd een gok met een CX en bij een garage heb je nog enigsinds garantie maar dat kun je bij een particulier wel vergeten.
Mark
CX 2000 pallas ‘78




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Zonder deuk zou-ie mooier zijn, daar zijn we het wel over eens!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik denk inderdaad dat die €8000 enigzins gerechtvaardigd is deze in Schagen staat ook nog steeds te koop voor €8900,-.
Wat ik al eerder melde deze zit rondom onder de deuken en heeft meer kilometers gedraaid enigste voordeel van deze is dat je garantie krijgt.
Dus alleen voor het deukje zou ik deze prestige in Frankrijk niet laten staan





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Mulder schreef:Break, airco, belastingvrij… Hmmm.
Mooi ding zo te zien! Als ik nog geen CX had zou ik wel even gaan kijken…
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Hee, toen ik nog naar een break op zoek was, heb ik die advertentie in Zwitserland nog bekeken. Weet bijna zeker dat het dezelfde is. Dus die is ook naar Nederland gekomen. Mooi zo…























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Uitdaging! (Dat begint al met het ding van zijn/haar plek te krijgen )
Blijft mooi, zo’n witte serie 1!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Bijna 20 jaar op dezelfde plaats…
Ik vind dat er nog wel 500 euro van de prijs af moet…
Een witte CX GTI 2400 voor Eur 500,= en belastingvrij daar kun je bijna geen bult aan vallen.
http://www.leboncoin.fr/voitures/120709746.htm?ca=19_s
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Mark Gielen schreef:Maargoed als deze verder technisch ook inorde is is de prijs best wel rechtvaardig, maar je neemt als koper toch uiteindelijk altijd een gok met een CX en bij een garage heb je nog enigsinds garantie maar dat kun je bij een particulier wel vergeten.
Mark
Je weet nu zelf hoeveel werk zelfs de ‘eenvoudigste’ technische dingen aan een CX kunnen zijn. Als zo’n ding dan goed bijgehouden is, is die prijs zeker gerechtvaardigd. Die kleur leder zie je om te beginnen haast nooit en als ik zo zie wat er naast staat (er even vanuit gaande dat die auto ook van de verkoper is) dan lijkt me dit wel een serieuze collectioneur.
Verder verkijkt het koperspubliek zich naar mijn mening te zeer op de ‘Garantie’ die handelaars of garages op klassiekers geven. Want tenzij zo’n wagen geheel door de verkopende firma is nagezien en de noodzakelijke technische achterstalligheden zijn weggewerkt, kun je dat niet geven, laat staan er blind op rekenen. En dan is het vaak nog maar 6 maanden, dus als na driekwart jaar je ADALS gaar blijken, mag je toch nog diep in de buidel tasten.
Tot slot sluit ik mij van harte aan bij wat Rens eerder zei. Er wordt teveel gekeken naar uiterlijkheden. En zo werkt een taxatie ook: als de lak prachtig glimt maar de bak kraakt en alle motorsteunen zijn gaar van de olielekkages, krijgt ‘ie alsnog een hogere taxatiewaarde dan wanneer de auto technisch geheel 100% is maar de lak is verweerd. Dat er honderden uren zijn geïnvesteerd, daar wordt aan voorbij gegaan. Ik snap verzekeringstechnisch wel waaróm, maar het geeft geen realistische waarde aan.
Het is aan de Echte Liefhebbers om dit te (leren) doorzien. Dus mensen: wise up!
Sorry voor dit wellicht zure commentaar, maar dit valt me al langere tijd op, met name in dit draadje dus.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
En wat heb je aan garantie als je een auto helemaal in Frankrijk gaat halen. Ga je bij klachten dan terug naar de verkoper? Lijkt me niet.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
En mag ik dan nog even ‘pluggen’?
Precies zo’n voorbeeld:
CX 25 GTi Turbo 2
Mag weg voor 4750. Minder nog als je maar genoeg op Johnny Depp lijkt. Instappen en gasgeven. Maar men ziet het slechte franse spuitwerk en loopt hard weg.
Zo werkt het, helaas…
Zit voor ruim 10k aan werk en onderdelen in, maar ach…
P.S. Geen garantie uiteraard!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Lijk ik genoeg op Johnny Depp?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Eerst langskomen, kijken, dán gaan we onderhandelen!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Duim en bril heb ik al. Nou dat haar nog.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)