Totaal aantal Berichten: 182
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Hallo,
Mijn broer heeft dus sinds kort zijn droom vervuld en een V6 Exclusive gekocht.
Dat gekke ding zit bomvol luxe en het mooie is, alles werkt ook nog!
Het is een serie 2 en hij weet de betekenis niet van een 2-tal knopjes die in het rijtje zitten op de middenconsole, waar bijv. de alarmlichten, binnenverlichting, achterruitverwarming zitten.
Het gaat om het knopje uiterst rechts waar een rechthoekje op staat zonder verdere beschrijving, en het knopje met het pijltje naar links met daarin een autootje. Op de foto het rood omrande….sorry voor de kleine foto…
Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Het knopje met het pijltje met een auto erin is voor het inschakelen van de cruise control. Het knopje met alleen een vierkanje zou ik niet weten, is er wat van de afbeelding af? Als er ook een rood ledje rechts van de allerlaatste knop rechts zit dan zou die het knopje met eht vierkantje van het fabrieksalarm kunnen zijn.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
OK, dan is het knopje met het pijltje opgelost! Bedankt voor de snelle reactie. Heb net nog even een foto geplaatst maar is wel erg klein…. Zo te zien is er geen rood ledje geheel rechts…..
Wie o wie heeft het winnende antwoord?!
Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Dat knopje zou het fabrieksalarm moeten zijn, en wel om de inwendige sensor uit te schakelen, om bijvoorbeeld een hond in de auto achter te kunnen laten. Het symbool op dat knopje zou wel anders moeten zijn trouwens. Verder RTFM, die zit als het goed is in een verborgen vakje, boven de rechter voet van de bijrijder.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
Super!!! Weer een mysterie opgelost! Mag ik u allen vriendelijk danken namens mijn broer!!
Zal hem eens vragen daar te neuzen of ie daar een vakje vind waar het boekje verstopt zou kunnen zitten!
Brian schreef:Dat knopje zou het fabrieksalarm moeten zijn, en wel om de inwendige sensor uit te schakelen, om bijvoorbeeld een hond in de auto achter te kunnen laten. Het symbool op dat knopje zou wel anders moeten zijn trouwens.
idd, maar zover ik het kan zien zitten er in de tweeter roosters geen sensoren die je met dat knopje uitschakeld. Als het dat zou zijn zou het een soort alarm signaal zijn met een kruisje erdoor heen.
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
Dus toch geen alram, want GEEN sensoren in de tweeter-roosters….Zal hem eens vragen of er wat gebeurt wanneer het knopje indrukt. Lampje in het knopje brandt wel werd mij verteld maar welke functie het nu heeft???
kijk eens of je een betere foto kunt plaatsen, dat scheelt of idd… wat Brian zegt, blader je boekje eens door.
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
Zou graag een foto willen maken of het boekje door willen bladeren. Feit is dat de auto niet van mij maar van mijn broer is en die een kleine 750 km hier vandaan woont…..Vandaar dat de info en foto’s die ik heb nogal summier is.
Tja, dan heb je wel een heel extreme telelens nodig inderdaad.
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
Even een update…
Helaas geen boekje bij de auto, maar wel een betere foto van het betreffende knopje waarvan de functie nog steeds niet duidelijk is….
Hoop dat deze foto wat duidelijkheid scheppen kan…..
Zegt me helemaal niets, sorry.
Totaal aantal Berichten: 17405
- CX 2400 Super
Zou dit knutselwerk van een vorige eigenaar kunnen zijn? Ziet eruit als de afbeelding van de achterruit waaruit de wisser verwijderd is…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
Tsja, dat was mijn eerste gedachte ook, maar omdat ook het lampje erin werkt dachten we dat het af-fabriek was…. Ikzelf denk dat het misschien iets te maken kan hebben met de oude carkit die erin gezeten heeft. Misschien een soort onderbreking ofzo. Druk je het knopje namelijk in, gebeurt er helemaal niets namelijk.
Mijn broer was bij de garage om zijn rijhoogte af te laten stellen en die had ook geen flauw idee…..Omdat ze het bij nog geen andere Exclusive gezien hadden.
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Het enige dat ik dan nog voor zou stellen is het knopje demonteren en zien of te volgen is waar de bedrading naartoe gaat (lijkt me lastig, maar toch…)
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 17405
- CX 2400 Super
Zoals al eerder door Citrophile opgemerkt, zit daar origineel ofwel een toets voor de onderbreking van het alarm, ofwel een blind afdekplaatje. Rechts ernaast heb je inderdaad de houder van het alarmverklikkerlichtje…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!