Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Gaat het kunststof dak er ook nog af? Wordt wel een zwaar project, misschien nog een C35 neus met goed raamwerk scooren en over zetten?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Wow, daar wordt aardig aan gewerkt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dak eraf? Snap ik dat? Voorruitstijl ziet er wel mooi uit, trouwens. Maar wat een geweldige garagehal. Ik ben jaloers. Ik zoek gewoon nog een winterstalling - maar dat schiet in de contrijen van Nijmegen niet echt op.
Vandaag was La Soixante weer ‘ns bij de beunclub. En naast wat moest ze staan?
Juist:
Wim,
Disciplus Simplex
Ach, konden ze even gezellig bijkletsen
Sinds vandaag zonder dak en voorruit.
Ik keek wel op tegen het verwijderen van de voorruit, blijft eng spul dat glas, maar het is gelukt.
(dat “afval hier” bord gaat over de container die achter de bus staat, niet over de bus )
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
citro-power schreef:25trd schreef:koelkasten op gas is niet abnormaal in camping wereld
Hebben ze allemaal al jaren. Kom ze eigenlijk nooit tegen die niet op gas kunnen.
Ik heb vanwege de plaatsing van de koelkast in onze C35 de hele gasbende eraf geschroefd.
Bij mij zit namelijk de keuken achterin bij de achterdeuren ,en precies in de midden van het keukenblok.
Voor afvoer van de verbranding van de koelkastbrander heb je een vaste rookgasafvoer nodig en dat was niet te realiseren.
Bovendien gebruikt de koelkast op gas vrij veel gas omdat het niet thermostatisch werkt, maar continu.
Heb je trouwens die platen waar de kastdeurtjes in hingen bewaard?
Ik heb bij de bouw van onze camper (zie het topic elders hier) met behulp van de oude kastpanelen de ronding overgetrokken op nieuw MDF, en dat vervolgens uitgezaagd.
Die optie is heel erg makkelijk en je kunt een volledig nieuwe lay-out bedenken.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Het is de bedoeling dat alle meubels er weer in gaan, behalve de ‘ladekast’ met manden. Hier willen we een zitplek maken en meer opbergruimte.
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Leuke cabrio!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mijn voorruit moet er eigenlijk ook een keertje uit om goed naar de roest op de carosserienaden te kunnen kijken. Heb je als ervaringsdeskundige nog tips?
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Kasten van mdf zijn toch veel te zwaar voor in een camper? Het is juist de kunst om de interieurbouw zo licht mogelijk te houden. Daarvoor verkopen ze zelfs speciale lichtgewicht meubelplaat.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Dat is wel de trend ja…
Op zich kan je het geheel met zware MDF vrij lichtgewicht construeren door het kastenframe en de overige aankleding licht te houden.
Onze camper is volledig ingericht 500 kg zwaarder geworden, inclusief dus alle inbouw als koelkast,fornuis, elektra , etc.
Er is wel rijkelijk gebruik gemaakt van MDF, wat op zich niet zoveel weegt omdat je er gaten uitzaagt voor de deuren…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
break23m schreef:Mijn voorruit moet er eigenlijk ook een keertje uit om goed naar de roest op de carosserienaden te kunnen kijken. Heb je als ervaringsdeskundige nog tips?
Alsjeblieft nooit een 2e keer .
Eerst het rubber ingesmeerd met WD40 in de hoop dat het soepeler zou worden en los zou weken van de auto, op het rubber, onder het rubber, binnen en buitenkant. Dit leek wel te werken. Daarna van binnen uit vanaf de passagiersstoel in de bovenhoek je voeten zetten en proberen er uit te duwen.
Na een half uur floepte de ruit er ineens uit in die hoek, de rest was makkelijk.
Best zwaar trouwens, zo’n ruit.
Maurice van Mourik schreef:
Er is wel rijkelijk gebruik gemaakt van MDF, wat op zich niet zoveel weegt omdat je er gaten uitzaagt voor de deuren…
En de deuren zijn ook van MDF?
Het zijn bij ons allemaal dunne houten panelen, 3 mm multiplex gok ik. Voorkant/zijkanten van de kastjes zijn wel wat dikker, maar geen zwaar mdf.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Zoals je op deze foto kunt zien:
15MM MDF, deuropeningen eruit gezaagd, licht lattenframe om de panelen te dragen, 8MM MDF aan de niet dragende constructies.
De deurtjes zijn afkomstig uit een “westfalia Mercedes” en zijn van lichtgewicht spaanplaat met formica
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Kan je rechtop staan in je c35 zonder hoog dak?