Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
En een mail de deur uit gedaan. Ik blijf bezig zo
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
http://link.marktplaats.nl/387181866
deze bedoelde ik…
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Heb even achter een Vraagbaak aangezeten, eerst even kijken wat ik daar mee kan. Na woensdag weet ik als het goed is al hoe je olie, KVS en remvloeistof ververst
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Het mooiste blijft de Haynes, ik heb zowel de vraagbaak als het ‘autohandboek’, de vertaalde Haynes. Niet fantastisch vertaald naar mijn idee.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Als je dan toch langskomt mag je mijn visaboeken wel even inkijken. Als je geen haast hebt kosten die boekjes bijna niks. Ik heb laatst de vraagbaak gekocht voor 3 euro, niet omdat ik ‘m nodig heb, maar gewoon voor de leuk, en omdat er een hoop andere afbeeldingen in staan, voornamelijk tekeningen van Citroën zelf, die in de Haynes en autohandboek staan.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Dat doen we dan gelijk wel even. Denk dat het donderdag wordt
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Morgen even op onderdelenjacht met de Visa Naast alle vloeistoffen ga ik proberen via de Brezan de laatste spuitbusjes bumperlak die ze hebben te verzamelen zodat ik binnenkort alles in de gewenste kleur kan krijgen.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Vandaag via de Brezan kunnen regelen dat er elders uit het land zo’n beetje de laatste busjes bumperlak van Valma weg worden gehaald
Beurtje is overigens even uitgesteld, even kijken wanneer dat nu gaat plaatsvinden.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb nog een WPH voor de Visa liggen Wouter; die van Olving voor de ‘78-84 modellen.
Mag voor een aangenaam prijsje weg mocht je belangstelling hebben, ik doe er toch niets mee.
Zag ik jou trouwens net rijden terwijl je de hoek kwam omzetten op de Breemarsweg..?
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Je zag me inderdaad rijden en ik zag Pino met gele lampjes en bestuurder er in staan Ik weet niet of ik iets kan met het werkplaatshandboek van die bouwjaren?
En dan heb ik nog een vraagje: hoe krijg ik de voor- en achterbumper en dat plastic ‘ding’ achter de kentekenplaat los? Waar zitten die vast? Die krijgen namelijk ook een vers laklaagje, dat gaat er bij die zijstrips al super uit zien.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Je kan er wel wát mee, maar er zijn toch wel wat wijzigingen geweest in de jaren na 1984, zo kun je bijvoorbeeld van je carburateur ook niet alles vinden in de 1e editie, de rest is heel erg bruikbaar
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Die kentekenplaathouder zit volgens mij in de kofferbak vast met ‘n paar moertjes
voorbumper is ‘n kwestie van alle bouten/moeren losdraaien en dan naar voren schuiven over de nokjes die in ‘t voorscherm zitten. Achterbumper haal je los door de 2 moeren achter de die vierkante blokjes in je bumper los te draaien. En de zijsteuntjes in de bumperhoeken los te schroeven. Hoewel die meestal al doorgerot zijn…
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Daar moet je dus even die rubber flapjes in de wielkast voor wegtrekken, en rotte moeren breken af, dat scheelt schroeven
Ik vind het echt heel erg leuk dat je er zo ontzettend serieus mee aan het opknappen bent, hulde voor de visakeerl oet Hengel!!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Haha volgens mij is ie rechts niet goed nee, links weet ik niet. Nou ja, dat met de bumpers klinkt ook niet al te lastig.
Wat heeft een werkplaatshandboek te bieden ten opzichte van een vraagbaak voor de juiste bouwjaren? Die heb ik namelijk sinds vandaag.
Bedankt trouwens voor het compliment! Ben zelf ook lekker bezig nu en denk dat er over een paar weken een sterk opgeknapte Visa staat. Heb nu ook gewoon ontzettend veel tijd en dan vind ik dat wel leuk
Het enige wat me nog niet aanstaat is die lelijke deuk rechtsachter (niet in het portier, maar in het scherm). Daar heb ik afgelopen woensdag even bij een schadebedrijf voor gevraagd wat het herstel ongeveer mag kosten en die had het over zo’n € 350 tot € 450,-! Komt omdat het plaatwerk dubbelwandig zou zijn en hij daarom ook het hele plaatwerk aan de buitenkant op slijpt (of iets dergelijks) en het dan ook weer gespoten moet worden. Kan iemand dit ophelderen/verhelderen? Kan het inderdaad zo in de papieren lopen?
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ‘t nog wel mee vind vallen… Als het door een “normaal” schadehertelbedrijf gebeurt heeft-ie natuurlijk zo z’n overhead kosten. En voor € 350 - € 450 begin je dan nog niet eens zo heel erg veel meer tegenwoordig. Als dat een complete prijs is inclusief het plaatwerken en het spuiten, denk ik niet dat je elders veel goedkoper uit zult zijn. Reken maar uit: ‘t uurloon zit tegenwoordig al snel rond € 50/u en ze zullen er toch wel ff mee bezig zijn… Of je moet ‘t ergens “zwart” kunnen laten doen. Maar ja: da’s natuurlijk ‘n heel ander verhaal…