Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
o ja peter, MET gat heb je de klink er in 3 minuten uit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zonder gat duurt het langer, En je krijgt rode knokkels. Het moertje moet er niet af. Alleen maar los! Zodat je ruimte hebt om de greep wat te kantelen en eruit te trekken.
Gutta cavat lapidem…
Voor alle duidelijkheid. Even de raambeleider losmaken, een paar centimeter naar voren schuiven (kan zonder dat de ruit er uit moet).
Kniesleutel 10 door het ronde gat (diameter +/- 20 mm) aan de binnenkant van de deur. Doe een flinke lik vet aan de kniesleutel dan blijft het ringetje hangen. O.ja! een lamp in de deurbak leggen voor het zicht. Het zal misschien 5 minuten duren, maar scheelt weer een gat in de deur boren. ;-)
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gaten boren is gaaf
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
SM gaten kaas rules.
Kleine rectificatie. Niet iedere deur heeft een gat van +/- 25 mm aan de binnenzijde. Als je daar een gat boort is blijft het wel ui het zicht. Ik zal binnenkort foto’s plaatsen van een deur met en een deur zonder gat.
Deur met het bewuste gat.
Deur zonder gat.
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Mooi om te zien welke oplossingen er allemaal zijn! De foto’s van U-niek ook heel mooi. Vakmanschap! Ik zelf heb toch maar gekozen voor een gaatje van ca 20 mm. Heb twee foto’s bijgevoegd. Inmiddels wordt de auto geschuurd en zijn er nog geen echte verrassingen naar voren gekomen. De SM lijkt echt nog nooit gelast te zijn en keihard, maar dus wel hier en daar vooral wat lakschade of een buts.
Inmiddels ook het rubber van de achterbumper door een nieuw frans rubber vervangen.
Ook heb ik het spiegelglas van het make-up spiegeltje in de zonneklep vervangen. Misschien voor jullie bekende kost, maar ik kwam er bij toeval achter dat je bij een gewone autoshop spiegelglas kan kopen dat je op maat kan knippen. Gewoon met een schaar. Het spiegelglas van de make up spiegel was helemaal zwart gepikkeld (de stof verder nog als nieuw). Nu ziet het spiegeltje er weer als nieuw uit. Het glas wordt verkocht om bv over een gescheurd glas van je buitenspiegel te plakken. De kwaliteit is volgens mij niet super, maar voor een make-up spiegeltje is het prima ...
Het is wel heel Citroen SM onwaardig een gat in je deur op een zichtbare plek, terwijl dat helemaal niet nodig is.
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Ja, ik kan we daar wel wat bij voorstellen. De mooi beschreven oplossingen, leken mij toch net te lastig, maar achteraf…. Het gaat in ieder geval mooi weggewerkt worden en doorgaans zijn de deuren dicht….
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
U-Niek schreef:Het is wel heel Citroen SM onwaardig een gat in je deur op een zichtbare plek, terwijl dat helemaal niet nodig is.
Wat een gel*l zeg. Onder de motorkap verbouwen we alles wat los en vast zit maar over een gat in de deur (waar gewoon een dop uit een xm deur in kan) gaan we lopen mierenne*ken?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Onder de motorkap steven we ook naar perfectie. Dat gat achter de binnendeur bekleding is door citroen zelf bedacht. Lijkt mij de perfecte oplossing. Verder moet ieder voor zich weten hoe ie het oplost. Je kan het gemiereneuk noemen of streven naar een perfectie, net als onder de kap. Dat ie nou precies het leuke aan het Forum. ieder heeft zo z’n iedeen en oplossingen. Zo kunnen we met elkaar, van elkaar leren.
Totaal aantal Berichten: 25575
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
U-Niek schreef:Het is wel heel Citroen SM onwaardig een gat in je deur op een zichtbare plek, terwijl dat helemaal niet nodig is.
Ja maar dan moet je HET IS vervangen door IK VIND HET.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Krijgen we een richtingenstrijd? De rekkelijken en de preciezen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mijn ex-werkgever zei altijd: “wil je mooi werken? Dan ga je maar bij de Nasa sleutelen”
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste