Hallo,
ik heb sinds 2 weken een saxo 1.1i van 1997, en moet nu voor het eerst gaan tanken….
Kan ik zowel euro 95 als 98 gebruiken?
Gr. Eric.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gewoon euro 95. 98 is onzin.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 825
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Zoals hierboven gezegd. Euro 95 is zat. De Saxo heeft geharde klepzittingen en is er tevreden met de 95-variant. Euro 98 maakt de auto niet zuiniger of soepeler lopend. Dus kostenbesparend denken dan maar.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
euro 95 is beter als die van de Bp af komt of shell of texaco.
euro 95 van de agri tank ofzo is rotzooi
Citroen prefereert total
Nee effe series nog nooit een verschil gemerkt tussen benzinestations Jet/lukoil ,shell, total, maas, texaco, q8, antoll. Weliswaar ga ik enkel tanken bij de stations die het goedkoopst zijn in de regio en ook voldoende afzet hebben om zo niet het risico te nemen dat er teveel (condens)water bij de benzine komt.
De merk pompen, hebben vaak wel extra additieven in de brandstof zitten, kan op lange termijn het verschil zijn. Op de snelweg en andere drukke plaatsen waar weinig tankstations zijn, betaal je de hoofdprijs. Zelf tank ik bij een BP, waar in de buurt nog 4 andere tankstations op steenworp afstand zitten, ze concureren elkaar daar bij het leven, prijs is slechts 3 cent meer dan bij de witte pomp.