101 van de 194
« Eerste  < Vorige 99 100 101 102 103 Volgende >  Laatste »
   
De SM van Waterman: is verkocht.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 september 2010 05:21 PM
  [ # 1501 ]

Na ruim 3800 km zijn we gisteren laat thuisgekomen. Met de SM natuurlijk Cool. Behoudens het bijstellen van de carburateurs, het vervangen van één stekker van de fans en het bijvullen van wat motorolie hebben we geen enkel probleem met de auto gehad. Alles heeft het prima gedaan. Gedurende de gehele 3800 km hebben gemiddeld 1 liter benzine op iets meer dan 7 km verstookt. Van de 3800 km hebben we zo’n 1800 km binnendoor gereden in de bergen, wat het verbuik flink omhoog heeft gejaagd, maar het verbuik op de 2000 km autosnelweg heeft het gemiddelde weer netjes tot de genoemde 1 op 7 weten te brengen. Over de laatste 4500 km heb ik net geen 3 liter olie verbruikt, waar ik erg tevreden mee ben.

2 zaken die nu aandacht vragen zijn een trilling bij het acceleren, te wijten aan een versleten tripoïde huis en de koppelingsplaat die niet fijn te doseren is. De versterkte koppelingsplaat lijkt van een materiaal te zijn dat veels te hard is, waardoor de boel bij het wegrijden niet lekker gelijkmatig aanpakt. Maar dat klusje kan wachten. Nu eerst de boel leegruimen, uitzuigen en wassen Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 september 2010 05:36 PM
  [ # 1502 ]

En nog wat fotootjes:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 september 2010 12:26 AM
  [ # 1503 ]

Mooi!

Citroen!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 september 2010 01:15 AM
  [ # 1504 ]

Mooi ! Maar 3800km ? Hoe lang ben je weg geweest ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 september 2010 10:34 AM
  [ # 1505 ]

14 dagen LE.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 12 september 2010 10:48 AM
  [ # 1506 ]

Yuri, wat een prachtige foto’s weer!!

Jeroen

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 12 september 2010 11:47 AM
  [ # 1507 ]

Prachtige foto’s inderdaad. Die eerste doet een belletje rinkelen. Greg, een Frans forumlid, heeft z’n SM ook ‘ns geknipt in dezelfde streek. Zou het op dezelfde plek zijn ? Ik zal ‘ns zoeken.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 september 2010 12:22 AM
  [ # 1508 ]
waterman schreef:

14 dagen LE.

Ah, dat verklaart waarom je niet zoveel gereden hebt Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 september 2010 12:25 AM
  [ # 1509 ]

Laughing In 2005 reed ik in 10 dagen 6600 km met de SM. Van amsterdam naar basel, door naar milaan, modena, bologna, firenze, rome, en via de “via aurelia” langs de middelandse zee naar barcelona, andorra, angouleme, paris en weer naar huis in amsterdam. Dat wás pas een testrit. Deze vakantie was een rondje om de kerk Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 september 2010 01:01 AM
  [ # 1510 ]

Ok, ik houd me stil red face

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 13 september 2010 10:08 AM
  [ # 1511 ]

Mooie rit! Je zult wel balen van de koppeling, kan het hele zwikje er weer uit binnenkort, of niet?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 september 2010 10:20 AM
  [ # 1512 ]

Ach, wat is balen. Het was natuurlijk een gok, die koppelingsplaat. Ik ben vooral benieuwd of er wat aan te zien is. Voorlopig doe ik er even niets aan. Ik ga de auto schoonmaken en op pootjes in de garage zetten. Pas half oktober heb ik weer tijd, eerst staan er nog 2 andere klussen die af moeten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10344
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 oktober 2010 06:11 PM
  [ # 1513 ]
waterman schreef:

Ik had dus een heel mooi verhaal neergezet over het plaatsen van relais voor de verlichting, om het wegsmelten van de lichtschakelaar te voorkomen. Helaas is dat met de crash van ’t forum verloren gegaan, dus even een nieuwe post.

Jullie kunnen op de eerdere foto’s zien dat de lichtschakelaar van een sm niet zo geschikt is om langdurig met grootlicht te rijden. Ik heb dus gekozen voor het plaatsen van 4 relais.
2 relais voor het dimlicht ( iedere kant een eigen relais) en 2 relais voor het grootlicht. ( ook weer iedere kant een eigen relais).

Omdat mijn sm van H4 lampen in de buitenste koplampen voorzien is in plaats van de brakke H1 lampen, heb ik dus ook dubbel grootlicht. Zowel de middelste lampen als de buitenste lampen gaan dus branden op grootlicht als ik dit inschakel. Dat betekende dat er is dus 4x55 watt door de schakelaar loopt. Dat vind ie niet fijn…..

Goed. Relais dus. Nou heb ik een hele grote hekel aan snoeien en prutsen in de originele bedrading, dus heb ik een plug-and-play draadbundeltje gemaakt wat je zo tussen de originele draadbundel kunt plaatsen. Zonder te knippen! Gewoon de stekkers aansluiten, een gezekerde plus op de voedingsdraden zetten en klaar.

Zie hier:

En:

De relais kun je netjes wegbouwen, die nemen nauwelijks ruimte in.

Na inbouw merkte ik meteen een enorme verbetering. Ten eerste is de lichtsterkte enorm verbeterd, maar ook is de reactietijd tijdens het schakelen van dim- naar grootlicht véél korter.

Een aanpassing die ik aan iedereen kan aanbevelen!

Yuri, was jouw bedrading zoals origineel? Volgens de schema’s in de RTA gaat het grootlicht wel via relais, maar het dimlicht niet.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 oktober 2010 06:13 PM
  [ # 1514 ]

Mijn bedrading was en is volledig als origineel. Niet al het grootlicht gaat via relais dus. Ik geloof alleen de draailampen of juist alleen de grootlichtverstralen. Weet ik ook veel Laughing In ieder geval: de schakelaar fikt weg.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10344
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 oktober 2010 06:21 PM
  [ # 1515 ]

Relais voor optionele mistlampen en voor grootlicht. Niet voor dimlicht en verstralers. (vreemd…)
Kan ik dat setje van jou ook gebruiken voor H1 verstralers en dimlicht? (die laatste vervang ik gelijk door xenon)

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
101 van de 194
« Eerste  < Vorige 99 100 101 102 103 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook