15 van de 39
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Yke’s 2400 GTI 1980
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 11 oktober 2010 10:42 AM
  [ # 211 ]

En CEE-IKS heeft natuurlijk gelijk Wink Mijn blokje (nou ja, -je…) lag er na anderhalve dag uit, dus da’s voor een ervaren sleutelaar als jij natuurlijk helemaal een peulenschil. Kom maar op!

Enne… het wordt tijd voor een nieuwe profielpic!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 11 oktober 2010 10:58 AM
  [ # 212 ]

Laat maar weten wanneer je er bent, dan zal ik ook eens luisteren…...
Nou als het niet nodig is laat dat blokje maar lekker zitten.
Maar goed als je het leuk vind de hele boel er uit te trekken, tsja….dan ben ik de laatste die je zal adviseren het bij een te dure dealer te laten doen!

Zelfs zonder brug krijgen we dat blok er wel uit Wink

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 11 oktober 2010 10:35 PM
  [ # 213 ]

Poeh nee hoor, als het niet hoeft blijft het blok echt wel zitten! Ik ‘hoop’ dat het de waterpomp is, maar Cee-iks,ik laat je graag even luisteren, ik bel je wel even
Groet
Yke

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 22 oktober 2010 11:21 PM
  [ # 214 ]

Mmmh..Net de snaar van de hydraulique pomp vervangen maar ik geloof dat ie toch nét niet helemaal tof is. De snaar is iets getand,en de oude was dat niet, en ik ben er niet in geslaagd om hem helemaal piep vrij te krijgen, of is dat nieuwigheid? na een proefrit van een minuut of tien ging hij aan het eind af en toe een beetje piepen, en je ziet hem even stilstaan om dan weer netjes mee te gaan.

Tips iemand? gewoon nog een keer proberen en nog meer druk op de spanner proberen te krijgen?

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 23 oktober 2010 11:46 AM
  [ # 215 ]

Je mag hiervoor géén getande riem gebruiken. Je zult andere moeten halen. confused

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 23 oktober 2010 12:44 PM
  [ # 216 ]

Je kunt in ieder geval bij CX-basis de juiste riem bestellen. Ik heb de mijne vervangen, maar hij gaat in het begin telkens weer wat slapper staan. Dus ik moest hem diverse keren weer strakker zetten. Let erop dat je hierbij even de wartel van de leiding een beetje los draait, zodat je geen spanning op de leiding zet. Wat ik meestal doe is de twee bouten van de pomp net een beetje los draaien, dan met een waterpomptang de pomp zover mogelijk van de bak af duw (hiermee kun je extra kracht zetten), met de andere hand de bovenste bout intussen vastzettend.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 23 oktober 2010 02:47 PM
  [ # 217 ]

Ok bedankt voor de tips. Dan zet ik de oude wel even terug. Ik had deze overigens bij CX basis gekocht, en op de bon staat ook ´belt hydraulic pump´.. Is ie voor de dynamo dan? daar zit nu eenzelfde getande riem op.

De oude riem blijkt overigens ook veel minder slecht dan hij leek. hij is niet gerafeld of zo. Dat kan nog wel even. Ik zal wel een verse bestellen.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 23 oktober 2010 02:57 PM
  [ # 218 ]

Correctie! Bij mij zitten overal getande riemen, dus zo erg is het niet. Van CX-basis krijg je inderdaad ook een getande. Ik zou ‘m lekker laten zitten en gewoon wat strakker zetten.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 23 oktober 2010 03:39 PM
  [ # 219 ]

OK, een beetje harder trekken dus. Wink

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 25 oktober 2010 12:25 AM
  [ # 220 ]

Snaar = gespannen, dat was geen probleem. Verder is mijn CX vanmiddag bekeken door een van de mannen van de technische commissie bij het technische evenement. Ze heeft dan wel niet eencomplete ‘clean bill of health’ gekregen maar het was zeker heel bemoedigend!

De bodem heeft aandacht nodig, maar dat wist ik al, net als dat de uitlaat een beetje lek is. De koppeling is weer prima, en bij de testrit bleek de motor er erg veel zin in te hebben dus ik ben gerustgesteld. Het blok kan voorlopig blijven zitten.  Verder stuurt ze wat zenuwachtig en daar heb ik nu een drie stappen plan voor.Nu heb ik een mooi lijstje om de winter mee door te komen. cheese
nu nog een beetje tijd..

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 26 oktober 2010 04:55 PM
  [ # 221 ]
yke schreef:

maar wat echt opvalt is de stroom voorziening, die gaat op en neer zonder direct aanwijsbare oorzaak. Ook de lampen gaan dus feller en minder fel, het lijkt wel of ik de hele tijd aan het seinen ben.

gisteren de auto naar de stalling gereden, en het stroomprobleem deed zich weer duidelijk voor. het is ook duidelijk dat op het ene moment de lampen harder branden, en het volgende moment de lampen dimmen, maar de auto ineens een stuk harder wil rijden, plus dat dan de dashboard verlichting ook harder gaat schijnen. Het lijken wel twee gescheiden circuits die om en om meer of minder stroom krijgen..

die spanningsregelaar moet ik nog vervangen, maar geeft bovenstaande beschrijving reden om ergens anders gericht naar te kijken?

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 26 oktober 2010 05:05 PM
  [ # 222 ]

Hey Yke,

Ik zou eens bij het begin beginnen, en eerst even je bedrading nalopen, massapunten schoonmaken, en kijken hoe dan het een en ander reageert.
Op zich kan de verlichting best een beetje knipperen, maar zoals jij het beschrijft knippert het wel erg veel. Je kunt natuurlijk gewoon voor alle zekerheid de regelaar van de dynamo vervangen. Hier bij mij om de hoek zit een bedrijfje die zo’n ding vast heeft liggen.
Even eruit halen en ik kan wel even voor je kijken!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 oktober 2010 08:26 PM
  [ # 223 ]

spannings regelaar ik heb het zelfde gehad
is het dashbord wel zeer geweldig met al die lampjes die nu een keer goed branden Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 26 oktober 2010 10:37 PM
  [ # 224 ]

Ik, zou ook zeggen spanningsregelaar, je lampen gaan dan ook waarschijnlijk feller branden bij een hoger toerental en in het donker valt dit duidelijk op aan je dimlicht.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 oktober 2010 12:50 AM
  [ # 225 ]

toerental maakt niet uit gebeurd gewoon spontaan dan weer harder dan weer zachter.
let op rij hier niet mee door want ze kan ook in één keer een echte piekspanning geven met gevolg doorbranden van diverse electronische delen . confused

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
15 van de 39
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook