Hallo,
Morgen ga ik in frankrijk kijken naar een cx 25 prestige uit 1984. Heb al diverse cx gehad, maar nooit serie1.
Ik weet dat die meer last hebben van roest, dus ga er uitgebreid naar kijken.
Is er echter een lijst met zwakke punten? neem ik dat mee!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Zoals iemand van de anwb ooit tegen mij zij over mijn GSA, het probleem gebied zit ergens tussen de voor en achter bumper! Duidelijk geen citrofiel! Gebruik je gezonde verstand en veel plezier, leuk om weer een mooie CX prestige op de Nederlandse wegen te mogen aanschouwen!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Die ‘84-ers zijn de laatste serie I’s, die hebben nèt als de latere serie II al een af-fabriek waxbehandeling gehad tegen de roest.
Maar om daar nu na dik 25 jaar nog op te vertrouwen is Russisch Roulette spelen..
Goed kijken, en als je zelf al meerdere CX-en hebt gehad weet je zelf wel wat de pijnpunten zijn,,,toch?!
Succes en veel geluk….en plezier!
‘Spirit of avant-garde’

Totaal aantal Berichten: 2474
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
modeljaar 84 is in het algemeen een goed jaar net zoals 85 en 86 daarna wordt het slechter… qua roest, kijk vooral het subframe na op naden die dik of gezwollen staan. batterijbak is belangrijk en ook het voorste subframe kan roestig zijn… uitkijken dus…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Kijk ook even op de site van de CCCN (http://www.cxclub.nl) en La Leo van garage Hydraulique heeft ook een goede lijst met aandachtspunten. Succes met de Prestige. Je hebt gelijk: Prestige Serie 1 is het mooiste wat er is
Way out in the water, see it swimming.
Heb de auto gezien. Twijfel enorm, maar denk dat ik het niet doe.
Voor:
-ziet er netjes uit, geen roest zichtbaar.
-onderkant heel erg goed, langliggers achterzijde ect helemaal top
-Alle deuren perfect.
-Met leer en airco.
-geen deuken.
Tegen.
-Rond accu roestig maat te fixen.
-Voorspatborden vervangen op lasnaad roestig.
-voor spatborden onder zijde iets roest.
-interieur doorgezakt em divers stiksles los.
-uitlaat lek, of spruitstuk.
-7 jaar niet mee gereden.
-alle veerbollen slecht.
-Zwaar achterstallig onderhoud.
-fors gerommeld met de bedrading.
-4 LM wielen met TRX met vol profiel, maar verdroogt
Zeker wat van te maken, en ziet er gaaf uit met de 2500 motor. Maar durf er niet mee naar huis te rijden, staat echt al lang stil. motor loopt ook niet lekker.
Dus denk dat ik heb toch laat staan.
Maar wat een ruimte achterin zeg, dat was ik ff vergeten!!!!!!!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Totaal aantal Berichten: 667
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Toevallig foto’s gemaakt?
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Ben ook wel benieuwd naar foto’s…..
Was de prijs te hoog of was het gewoon teveel werk?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Denk dat jouw twijfel enigzins gegrond is de lijst van tegens is beduidend groter dan die van voor,er moet nogal wat gebeuren om deze auto weer betrouwbaar te maken vermoed ik.
De prijs moet wel heel scherp wezen,om deze auto te kopen uitgaande van jouw voor en tegens,maar laten we eerst even op de foto’s wachten

Totaal aantal Berichten: 17407
- CX 2400 Super
Ik heb de auto natuurlijk niet gezien en ook geen foto’s, maar naar de beschrijving oordelend lijkt het me niet zo dramatisch. Indien een 25 Prestige de CX van je dromen is, dan kun je toch een sanering in meerdere stappen doen? Bijvoorbeeld 1. Techniek, 2. Plaatwerk, 3. Interieur. Indien het echter niet de CX van je dromen is, dan lekker laten staan en wachten tot je de ware tegenkomt…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ben weer thuis, zonder prestige! Hieronder twee foto’s. Geen gekke auto en de prijs is 1900 euris Maar is niet wat ik nu zoek. Wil dus wel een andere CX, mag ook best wat aan mankeren, maar geen zin in heel project. Van de prestige is absoluut wat te maken.
En was ik weer even vergeten, wat een ruimte zeg achterin!
Ga gewoon weer verder op zoek! liefst heb ik toch een serie2 gti met 5 bak.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Totaal aantal Berichten: 2474
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
waarom heb je hem niet gekocht? ziet er toch een tamelijk nette wagen uit?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Zag er zeker netjes uit, als je zo kijkt. Maar de lak bladerde wel op een aantal plekken.
Twee hoofd redenen, heb nog een ander project wat ik eerst moet afronden, een 420SEL.
Ten tweede hij liep niet goed, had geen zin om naar huis te rijden met een auto die het half doet.
Er is zeker wat van te maken, maar vergis je niet in de kosten van alle veerbollen, complete uitlaat, vier ander velgen met goeie banden. Daarnaast wat werk aan interieur, nieuwe hemel nodig, leer rapareren etc. En dan moet je nog wat met de roest aan de voorspatborden,
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
De foto’s laten een hele fraaie Prestige zien. En als de bodem, deuren, motorkap en kofferklep roestvrij zijn, dan heb je hiermee een leuke start.
Op basis van je lijstje, moet er idd behoorlijk wat geld in gestopt worden om er in ieder geval mee te kunnen rijden. Achterstallig onderhoud inhalen incl. veersysteem zo’n 2000 euro, ervanuit gaande dat daarmee de motor ook weer goed loopt. Uitlaat 1000 euro. TRX’en (want dat wil je toch wel onder deze auto) 1500 euro. Dat zou mijn begroting zijn: 4500 euro.
Geef 1500 euro voor de auto, en dan heb je dus voor 6000 euro een serie 1 Prestige, en dat is het gebruikelijke verhaal voor een auto die je uit Frankrijk haalt.
Daarna komt nog het plaatwerk en het interieur maar da’s stap 2.
Roestvrij is geen punt, dat is ie, vanonder echt als nieuw, nog geen streepje roest te vinden.
Maar de rekensom die jij maakt, zo zag ik het ook. De TRX’n zou ik onmiddelijk laten vallen, rot dingen en snel versleten.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ok dus geen prestige verstandige beslissing,je zal het nooit weten zag er trouwens wel leuk uit op het plaatje.
Bedenk wel dat je bij een eventuele volgende aankoop ook op deze bedragen zit(€6000,-) voor een beetje betrouwbare auto,succes bij de speurtocht naar een GTI serie 2