Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Stel dat de motor afslaat tijdens het uitrollen terwijl je de koppeling niet ingetrapt hebt, dan gaan niet alle lampjes branden en dan valt de stuurbekrachtiging niet uit omdat de auto dan de motor aandrijft en daardoor olie- en LHM-druk aanwezig blijft.
Eveneens ben ik tevens ook.
Klopt, idd met koppeling ingetrapt. Vanmiddag op weg naar huis overigens geen problemen. Overigens veel meer gelet op keurig terugschakkelen zodat je de koppeling alleen nog maar in hoeft te trappen als je bijna stilstaat.
Laat alleen diegene die zegt dat de trappenmotor schoon maken een koud kunstje is z’n mond spoelen. Vanmiddag uit het werk snel, voordat het donker werd, aan de slag gegaan met de eerder geplaatste link. Handleiding was heel duidelijk en zat zo op de plek waar ik wezen moest. Alleen, waarbij bij die ander een slang naar voren loopt, loopt bij mij een slangenzooi over de trappenmotor heen.
Hierbij een pica waarbij ik de slangenzooi al aardig aan de kant heb geduwd. Maar iig eentje hardnekkig de trappenmotor blokkeert.
Ondanks een hoop gefriemel lukte het niet om bij de schroeven te komen om de trappenmotor eruit te halen. Slang(en) loshalen lukt ook niet omdat deze niet met een schroef vastzaten maar met 1 of andere vage klembevestiging. Loshalen daarvan zou nog wel gegaan zijn maar vastmaken zonder het juiste gereedschap niet meer.
Dus onverrichte zaken alles weer op zn plek moeten zetten (begon te regenen en donker op komst). Wie weet zaterdag overdach bij droog weer een herkansing.
P.S. Wat moet het toch geweldig zijn voor een man om je auto in je garage te kunnen zetten, bouwlamp erboven, en het keurig geordenende gereedschap achter je van de muur te kunnen pakken.
Heb jij je luchtfilterbak er ook uitgehaald? Dan kom je er veel makkelijker bij. Zondag nog gedaan in 15 min. in en uitbouwen
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Je moet inderdaad wel even wat loshalen om er goed bij te kunnen, eventueel even de vage bevestiging loshalen en vervangen voor een nieuwe slangklem.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Op je bovenste foto zie je de stappenmotor al duidelijk zitten. De luchtinlaatslang, de dikke slang onder en rechts naar boven op je foto, haal je weg samen met de luchtfilterbak. Daaronder (op de foto niet zichtbaar) zit nog een slang eraan bevestigd die aftakt naar dat dunne slangetje wat van je gasklephuis naar de kleppendeksel loopt, op de foto zie je dat parallel aan de dikke slang. Deze hoef je alleen maar los te maken en naar achteren duwen. Nu kun je de stappenmotor, dat ronde zwarte ding met die connector (4 draden) er bovenop, er makkelijk uit halen.
Dat dunne slangetje heb ik nooit eerder met een slangklem erop gezien. Zit altijd gewoon erop geschoven en klaar. Onder de stappenmotor zit ook nog een dun slangetje dat naar het koolstoffilter, in je linkerzijscherm, loopt. Ook deze wordt er altijd zonder slangklem opgeschoven.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Heb op 18 okt. de stappenmotor wel een lading WD40 gegeven voor zover ik erbij kon. Hielp blijkbaar wel want daarna was het probleem over. Vanochtend even wat grondiger te werk gegaan, luchtfilterbak los gemaakt. Met wat friemelwerk kon ik er precies bij. Stappenmotor eruit gekregen, schoongespoten en alles teruggezet. Auto loop normaal en toerental gelukkig geen 3500 geworden of iets dergelijks.
Wel zullen zien of het geholpen heeft. Na mijn eerste klacht (en openen van dit topic) heeft de auto ook namelijk een paar weken goed gereden.
Eilaas, gisteren alweer begon het toerental te schommelen en ja hoor, even later sloeg de motor weer af. Volgende week naar de dealer ermee.
Gelukkig blijft de 2cv rijden