Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De factuur of de zilvervloot…?
De zilvervloot
En de facturen zijn bij mij nooit hoger dan 400 euro, ik krijg er alleen dan altijd 2 of meer
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mulder schreef:Een DS komt er niet in. Al was het maar omdat ik daar zelf niks mee heb (sorry, smaken verschillen nu eenmaal).
Even goede vrienden en….
Ik heb je gewaarschuwd!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik lees die post nog regelmatig…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
DriverD schreef:Mulder schreef:Een DS komt er niet in. Al was het maar omdat ik daar zelf niks mee heb (sorry, smaken verschillen nu eenmaal).
Even goede vrienden en….
Ik heb je gewaarschuwd!
Het zijn bijde klassiekers. Je hebt voor de tijd geen idee wat je allemaal aan onderhoud kan verwachten. Met andere woorden. Een DS kan ook wel behoorlijk in de papieren lopen.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
misschien een fijne BX?
Bevalt best goed ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Misschien moet je Dibert een ruil voorstellen. Succes verzekerd.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ik geloof dat de vorm van de deuren van de CX op jouw avatar mij bekend voorkomt ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hm, vanochtend liet mevrouw me weer staan. Accu plat. De achterklep zat niet goed dicht dus mogelijk heeft dat in 2 dagen de accu leeggetrokken. Gelukkig doet Pomme de Paljas het meteen, ook met deze temperaturen. Vanavond maar eens met kabels in de weer.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
balen, maar ‘t zou kunnen, zeker als de accu niet nieuw is.
Zeker een aardige ervaring, met de “oude” de “nieuwe” opstarten.
Niet het idee dat je hebt als je de startkabels koopt ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Die moet ik inderdaad nog even halen want met die sprietjes die ik heb krijg ik geen diesel aangeslingerd ben ik bang.
Nog een geluk dat ik er dit weekend niet aan was toegekomen om de groene naar de stalling te brengen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Mulder schreef:De achterklep zat niet goed dicht dus mogelijk heeft dat in 2 dagen de accu leeggetrokken.
Ik neem aan dat je het lampje in de achterbak bedoeld?
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Die ja. Al doet het lampje het niet (iets met de bedrading), maar 1 en 1 is 2 en ik neem aan dat er desondanks toch wel ergens een stroompje gaat lopen als de klep een stukje openstaat. Vanavond maar eens met startkabels de boel aanzwengelen (gelukkig daarna een lange rit voor de boeg) en als ie het dan morgen of overmorgen weer niet doet is er iets anders aan de hand.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Mulder schreef:Dat is inderdaad nodig. Vandaag viel zomaar het L-woord opnieuw…
Kapitaalvernietiging ten top natuurlijk, na al het werk dat erin zit (al is het investeren in Citroen’s in beginsel natuurlijk al kapitaalvernietiging).
Steunbetuigingen (aan mij) en smeekbedes (aan mevrouw Mulder) per pb of in dit topic…
Mmmm….bijzonder dit soort verhalen. Ik rijd juist CX omdat ik het zo´n Fijne Betrouwbare auto’s vind, en voor de oplettende lezer ook maar eens met een hoofdletter geschreven. Ik heb de hele dag gezeur van allerlei moderne auto’s aan m’n hoofd.
Wanhopige VW rijders, teleurgestelde Kia rijders, ontroostbare Volvo ellendelingen, en vermurwde Renault chauffeurs…. Om maar eens wat te noemen. Bouwjaren varierend van 2005 tot 2010.
Om maar niet te spreken over bijpassende garagerekeningen….. Slechts één (veelvoorkomende) Pompverstuiver kost zomaar EUR 750,- per stuk, inclusief kabeltje. Als je een echte liefhebber bent heb je minimaal 5 van die krengen in je auto. Tel uit je winst! Gemiddeld gaan die dingen overigens slechts 150.000 km mee….
Koppelingetje dan: Samen met 2 massa vliegwiel, van een lullige Laaaguuuna: 1750,- knalharde eurootjes!
Er zijn mensen die er op de Gotthard 2 kapot rijden. Heen en terugreis! Géén garantie hóór, zegt de garage, U kunt niet rijden, dat is het devies!
Of je Volvo XC70 heeft allerlei onverklaarbare electronische storingen. Zoveel, dat je echtgeno(o)t(e) bij het horen van de naam “Volvo” spontaan de kinderzitjes door de raam van die veel te dure dealer gooit. Ach, Scandinavië is gewoon duur, nietwaar???
Ojaaa, ik heb een collega. Een Volvo liefhebber! Dagelijks probeert hij vanuit Utrecht naar Den Haag te rijden, meestal lukt dat ook, maar meestal is niet altijd!
Voor alle zekerheid gaan ze op vakantie in de 10 jaar oudere 960, omdatie zo lekker betrouwbaar is…... En wat is er nou vervelender dan een echtelijke ruzie over een vervoermiddel!
Nee, geef mij maar gewoon m’n CX, die doet het gewoon. Sleutel om, tikken lopen! Weer of geen weer, dat maakt niet uit. In 3 jaar tijd gewoon 70.000 kilometer wegtikken. Gewoon met goed onderhoud wat ik wel zelf doe. Nog niet één keer stilgevallen onderweg. Slechts 1 keer voor aanvang van een ritje de ANWB moeten bellen. Dat was vanwege een weigerend LPG relais wat doorverbonden kon worden. Prompt reed ik in madame gewoon naar huis (het was trouwens -18 graden en niet eens een Citroën onderdeel wat stuk ging) Ok, die versprongen distributie hier voor de deur was ook een smetje, maar misschien wel m’n eigen schuld. Kortom: Mij hoor je niet klagen!
Vandaag weer even op pad geweest! Zie fotootjes Dit was nadat de lading gelost was! 2x retour den Haag-Breda op een dag. Kortom mij hoor je niet klagen.
Oja, de dame is ruim 30 jaar, en loopt lekker op LPG….
Betrouwbaar, comfortabel, belastingvrij, betaalbaar, en vooral met héél véél lol!
Misschien is dit een hart onder de riem voor Mw Mulder??
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
@Cee-iks: klinkt als een gemiddelde dag op kantoor dus Hoe herkenbaar… hoe herkenbaar. Vergeet je de aircocompressors van de Saabs niet en de EGR-kleppen van de renault/opel/nissanbus ook niet
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hmmm, ik denk vooral een hart onder de riem voor meneer Mulder…
De Mercedes-bus van de overbuurman heeft ook zijn voordelen: startkabels eraan, starten >>> lopen als een zonnetje.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”