3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
SM Ontploft!
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 oktober 2010 03:30 PM
  [ # 31 ]

Bij mijn weten is het monteren bij een goed bedrijf altijd inclusief rdw. Aangezien de eigenaar zelf naar de rdw reed ben ik bang dat…..

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 oktober 2010 03:42 PM
  [ # 32 ]

Juist…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4913
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 22 oktober 2010 03:44 PM
  [ # 33 ]

Oei !!!

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 25 oktober 2010 02:18 PM
  [ # 34 ]

Nog nieuws over deze zaak?

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
Sunfield
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 02-08-2006

Gepost: 25 oktober 2010 02:59 PM
  [ # 35 ]

Heren SM rijders,

Bedankt voor jullie medeleven. Wel jammer dat ik op deze manier bekende nederlander moet worden.
Ik lees dat er veel gespeculeerd wordt t.a.v. de toedracht.
Deze auto heb ik drie jaar geleden gekocht in vuilnis zakken van een oude fransman die er geen heil in zag hem/haar weer in elkaar te bricoleren.
Voor mij een mooie uitdaging. Met het oogpunt veel rijden en een schonere brandstof en ik zou het ook wel leuk vinden om Amsterdam in te mogen, heb ik besloten om er Gas LPG in te bouwen, maar dan wel een dampgasinjctie systeem.
Tijdens het opbouwen van de auto is het wel makkelijk om dit mee te nemen.
Na een traject van zo’n drie jaar eindelijk alles gereed om de auto op LPG kenteken te laten zetten bij de rdw (kenteken had ik al eerder gedaan).
Op de weg naar de RDW had ik de mogelijkheid om de auto nog een beetje te fijn tunen (AFR tabel) en dat doe je dan maar eerst op benzine. Dus alles van gas lekken is totaal geen spraken geweest. De auto sloeg af voor het stoplicht (zo’n 200 meter voor de rdw) en wilde niet meer starten. Ik denk dat een van de injectie slangen is gesprongen (waren nieuwe) of slecht gemonteerd is geweest. Brandstof op een hete motor, geeft een brandbaar mengsel. Een klein vonkje is genoeg voor deze ravage.
Gelukkig ben ik zelf ongedeerd, behalve dat ik emotioneel beter tijden heb gekend. Aan de andere kant is het een kwestie van de zaken weer oppakken en zorgen dat de auto weer in de oude status terug komt.
Op het ogenblik heb ik alles weer los liggen en kan de motor weer uitgebouwd worden om deze weer op te poetsen. Het grootste probleem is het zoeken naar onderdelen en een sponsor. (de taxatie stond in de planning, echter heeft nu niet zoveel zin meer).
Het leven is hard, maar gaat door. Heleeas kan ik de mensen in apeldoorn nog niet verblijden met een een mooie SM.
Dus goede tips voor onderdelen (voor injectie rubbers, slangen etc) ik hou me aanbevolen.
Gelukkig zijn er een aantal bedrijven die het een en ander nog hebben.

voor details: http://www.sonneveldjes.nl/sm

Er wordt vaak gevraagd, wat heb je ervan geleerd:
- brandblusser aan boord.
- brandstof systeem afpersen en controleren ( niet 1x maar….)

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 25 oktober 2010 03:04 PM
  [ # 36 ]

De uitleg is wel verhelderend. Neemt niet weg dat het gewoon vreselijk is voor je!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 oktober 2010 03:50 PM
  [ # 37 ]

Vreselijk. Maar je bent zoals je mischien weet de enige niet… Gedeelde smart enz…
Wij herinneren ons nog de auto van de clubvoorzitter, 1 week na de totale revisie die vlak voor citromobile uitbrandde…
Ook niet getaxeerd…. 40k schade..

BTW, ik controleer bijna altijd voor het rijden met de kap open of er ergens benzine lekt. Dus motor starten, kap open en rustig omhoog laten komen. Beetje aan de slangen voelen enz… Heeft me al 1 keer gered… Na 3 seconden spoot er benzine uit de toevoer leiding die een paar maanden oud was… Kennelijk slechte slang geweest. Was gates dus je zou danken dat…
Meteen motor uit en eerst fixen…

Nog iets: Met een verbrand chassis moet je niet gaan rijden. Het staal verzwakt door de hitte.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 25 oktober 2010 03:54 PM
  [ # 38 ]

Heel erg jammer van de auto! Succes met de herbouw en eens zal er lekker genoten worden van deze toch zeer prachtige automobiel.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 25 oktober 2010 04:01 PM
  [ # 39 ]

Oei nog niet getaxeerd.. Echt heel erg vervelend, ik heb de foto’s gezien op je website en dat doet best wel zeer om dat zo te zien.. Zeker omdat je net klaar was met de restauratie. Suc6 ermee!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 oktober 2010 04:34 PM
  [ # 40 ]
bogaard77 schreef:

Nog iets: Met een verbrand chassis moet je niet gaan rijden. Het staal verzwakt door de hitte.

Als de auto écht goed heet geweest is onder de motorkap vrees ik dat ik bogaard hier écht gelijk moet geven. Hoe lang heeft de SM gebrand onder de kap Otto? Ik hoop écht dat je de auto weer zal kunnen opbouwen met hier en daar wat hulp, maar met dat chassis moet je wel even erg goed uitkijken hoor..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Sunfield
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 02-08-2006

Gepost: 25 oktober 2010 04:40 PM
  [ # 41 ]

De motor kap is behoorlijk warm geworden,echter de brandweer was er echt als de brandweer bij. Mijn complimenten voor onze samenleving met het nummer 112. Ik denk dat ze na 5 minuten het vuur al brandmeester waren.
Het enige wat warm geworden is is het shut board met de allu hitte schilden. Zover je over hitte schilden kan spreken. Dit alluminium vind je overal en nergens terug.
De liggers zijn niet warm geworden. Het schutboard is denk ik niet erg bepalend voor de stevigheid van de auto. Dit kan ik pas beter bekijken als de motor eruit is.

Gr Otto

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 oktober 2010 04:43 PM
  [ # 42 ]

Als de liggers niet heet geworden zijn hoef je je niet al te veel zorgen gaan maken. Het is een mega klus en gaat je zeker wederom bloed zweet en tranen kosten, maar dit is te herstellen. Wat verschrikkelijk zuur kerel…

Wat onderdelen betreft: Je weet dat Sars min of meer alles heeft liggen toch? Ook zou je kunnen overwegen om een complete donor te kopen in Frankrijk. Voor ” een paar duizend” heb je dan alles in de vorm van een complete auto. Het voordeel is dan ook dat je precies kan zien hoe wat hoort te zitten. Misschien een overweging waard Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4913
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 25 oktober 2010 04:54 PM
  [ # 43 ]

Ik word echt helemaal naar van die foto’s, wat moet jij vreselijk balen. Bij ons zeggen ze: achteraf kijk je een koe in zijn kont en het is makkelijk om te denken had ik maar dit of had ik maar dat.

Ik leef echt met je mee en wens je veel sterkte en hoop dat je de kracht hebt om het opnieuw te gaan doen. Ik heb in mijn klassieker al jaren 6 kg CO2 en raad iedereen aan om zoiets te kopen. Poeder is rampzalig en mogelijk zijn er nog betere blusmiddelen dan CO2, maar om te moeten toekijken hoe je met bloed zweet en tranen gerestaureerde kind langzaam wordt verteerd, daar moet ik niet aan denken.

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 25 oktober 2010 05:01 PM
  [ # 44 ]

Voordeel van die weggeslagen kap is dat de hitte weg kon. Daardoor zal de aantasting van je chassis minder zijn.
Sterkte en succes met weer opbouwen.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 25 oktober 2010 05:08 PM
  [ # 45 ]

Om even in te haken op het brandblusser verhaal: war raden jullie aan om onderweg altijd bij je te hebben aan blusmiddelen?

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook