Nou, het is in Leeuwarden een goed dagje voor de GS vandaag: op de terugweg naar huis een witte GSA op het Zuiderplein. Kon geen kenteken zien, maar het was een kale zonder strips op de flanken en ook geen achterspoiler. Ging linksaf Achter de hoven op.
En thuis stond mijn eigen GS natuurlijk netjes op me te wachten. Of telt dat niet als spot?
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nee, telt niet, maar toch leuk dat ie op je wachtte!
Hoe is het met je gele GS?
Citroen!
Prima, vanavond nog mee gereden en vorige week nog in Groningen gespot. Start alleen koud errug moeilijk. Slaat wel aan met wat aandringen, maar wil dan niet op toeren komen. Alsof ie te weinig benzine krijgt. Na een kilometer martelen is het goed en loopt ie perfect.
Volgende week is het hier herfstvakantie (hoewel ik geen lesgevende taak meer heb) en dan gaat ie in principe naar binnen om het blok droog te leggen, motorruimte op te knappen en de koppeling te vervangen.
Fiat Panda Twinair 2014
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooi werk! Die slechte koude start zou wel eens kunnen liggen aan een slechte benzinepomp.
Citroen!
Dacht ook al in die richting…. Dank zij m’n slopertje heb ik er een liggen, dus ik zal eens kijken of dat quick te fixen is.
Fiat Panda Twinair 2014
Wel, inmiddels is de honingraat gril van mn GS-je (aan de Van der Madeweg in Amsterdam) er door iemand afgeschroefd (wel heel netjes, er lag zelfs nog een schroefje op de bumper)... Ook als staat hij daar vaak (helaas geen parkeerplaats voor het huis) en is hij ongewassen, dat was niet de bedoeling! Eigenlijk heb ik die gril nog redelijk kort geleden voor best veel geld gekocht.
Nou ja, dat de kans dat ik hem terugkrijg zal wel heel klein zijn, maar mocht de (GS rijdende) dief dit forum bezoeken (wie weet op zoek naar gespotte GS-en die er al een tijdje lijken te staan…): zou je de gril er alsjeblieft weer terug op willen schroeven? Of anders (nog kanslozer): ik zou die gril zelfs nog wel met je willen ruilen voor de oude, maar iets minder mooie, gril (die ik gelukkig nog wel heb, maar er niet echt meer op durf te zetten..).
Cire schreef:In Amsterdam deze GS Club uit 1972 die duidelijk al een tijdje stilstaat:
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Dat gejat onder elkaar als liefhebbers… Gewoon erg
Wat ik niet helemaal snap is hoe die de bovenste boutjes los heeft gedraaid met gesloten motorkap.
Misschien leuk om een apart topic aan te maken van je eigen GS??
In mijn vraagbaak staat keurig beschreven hoe je de kap van buiten open krijgt met een ijzerdraadje. Dus ik snap best hoe dat grilletje losgedraaid is…...
Fiat Panda Twinair 2014
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Melchior schreef:In mijn vraagbaak staat keurig beschreven hoe je de kap van buiten open krijgt met een ijzerdraadje. Dus ik snap best hoe dat grilletje losgedraaid is…...
O.K., dat wist ik nog niet. Dan was het dus een kenner.
Waar was jij
Ik heb een ‘79-er. Daar staat een honingraatje niet in!
Ik zou trouwens geen nacht lekker slapen als mijn GS’je zo ergens langs de straat op een industrieterrein zou staan. Maar ja, makkelijk praten als je de ruimte hebt….
Leuk origineel NL ding trouwens.
Fiat Panda Twinair 2014
Ik vind dat gejat gewoon ronduit zielig! Hoe kan zo,n dief zich een liefhebber noemen!?
In mijn ogen doet een echte liefhebber zoiets niet. Ik kan me altijd zo kwaad maken over dit soort praktyken! Het liefst zou je ze betrappen om er vervolgens al je woede op bot te vieren.
Ik had van de zomer nog een mooie waterdichte hoes voor over de eend. Tot ik op een ochtend uit het raam keek….....weg hoes! Gewoon ordinair gejat!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
En wederom gespot, maar nu met slot op de grill. Belachelijk dat dit moet in Nederland…
Ondanks dat toch mijn complimenten voor de mooie GS!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 654
- GS/GSA 1220 Club break
boehoe, geen honingraat meer! Wat een schandaal om dat te stelen.
Worden die grilles schaars of is die achter de hand voor zondagen?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
http://auto.marktplaza.nl/oldtimer/Citroen-GSA-X3-belastingvrij-12910763.htm
vreemde kleur, zeker in combinatie met het interieur. Zal wel niet in originele kleur gespoten zijn.
Hans