6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
   
SM Ontploft!
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 26 oktober 2010 12:37 AM
  [ # 76 ]

Geweldig Initiatief Hilko. Ik heb die fles toch altijd bij me in de wagen Mr. Green dus dat staat genoteerd voor de volgende meeting Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 26 oktober 2010 12:55 AM
  [ # 77 ]
Profiel  
 
Gepost: 26 oktober 2010 09:56 AM
  [ # 78 ]
Sunfield schreef:

De auto sloeg af voor het stoplicht (zo’n 200 meter voor de rdw) en wilde niet meer starten. Ik denk dat een van de injectie slangen is gesprongen (waren nieuwe) of slecht gemonteerd is geweest.

bogaard77 schreef:

Heeft me al 1 keer gered… Na 3 seconden spoot er benzine uit de toevoer leiding die een paar maanden oud was… Kennelijk slechte slang geweest. Was gates dus je zou danken dat…


Allereerst: wat vreselijk zonde en wat een strop voor je Otto!! Echt heel erg voor je, zeker na al dat werk! Ik hoop dat je weer de kracht vindt om je wagen weer geheel terug naar oude luister te bouwen en dat dit ‘soepeltjes’ (voor zover mogelijk Wink  zal verlopen. Een donor vinden op leboncoin is, zoals eerder gesuggereerd, wel erg nuttig, niet in het minst door alle extra onderdelen die daar op zitten die in de toekomst ook nog van pas kunnen komen!

Maar ten tweede vraag ik mij het volgende af Heren: bovenstaande twee quotes lezend, blijkt het dus zo te zijn dat er aan een SM blijkbaar ‘spontaan’  brandstofslangen kunnen scheuren of losgaan, zelfs al zijn/waren ze nieuw en van Gates.  Shocked
Is dit iets typisch SM-achtigs?  Bij de andere types hoor ik hier nooit veel over.
Komt dit door de hoge inspuitdruk, is dit iets specifieks voor een injectie-SM?
Dit is toch echt wel iets zeer essentieels om goed op te letten!!

Ik zie trouwens nog dikwijls mensen rondrijden in een CX met de ‘originele’ slangen nog op de injectors, soms met zichtbare haarscheuren. Of met nog altijd zulke met witte stof omkleedde slangen op een CX 2400 IE, ook zoiets….  nono Eigenlijk een wonder dat het zo vaak goed blijft gaan, denk ik dan weleens.

Léo

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 oktober 2010 10:01 AM
  [ # 79 ]

Het probleem van spontane ontbranding en lekkages is eigenlijk niet echt een sm kwaal. Het is vooral een kwaal van auto’s waar het onder de motorkap erg warm wordt. Zie o.a. de nieuwe Audi R8, maar ook oudere Lambo’s en bv de Maserati Bora. Al die auto’s zijn extreem brandgevaarlijk vanwege de zeer hoge temperaturen onder de kap en de slechte ventilatie van de motorruimte. De inspuit-druk van een sm is niet hoger dan van andere auto’s. Maar, er lopen wel veel losse brandstofslangen onder de kap. Vooral bij een SM injectie. Daar zitten ook wel 12 verbindingspunten tussen die slangen. Tja, dan hoeft er maar één te lekke en het is gebeurd…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 oktober 2010 11:16 AM
  [ # 80 ]

Nog ff gechecked.Mijn blusser is een firex maar met manometer. De druk is nog goed. Ik heb ook een chubb gehad van de gamma. Na 5 jaar was daar de druk af. Chubb wilde em vullen maar dat was even duur als een nieuwe…

Die in de Sm zal ik binnenkort eens testen in een weiland!  Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Sunfield
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 02-08-2006

Gepost: 26 oktober 2010 11:41 PM
  [ # 81 ]

Ik ben alweer druk bezig de boel te demonteren en te onzien van alle verbrande rommel.
Op zich geeft dat de burger weer wat moet om na de winter weer het motorje in de auto te hangen.
zie:  http://www.sonneveldjes.nl/sm .
Het moeilijke moment komt natuurlijk om weer te gaan rijden, gebeurd het dan weer…? Natuurlijk heb ik dan een blusser in de auto liggen. Maar wat veel belangrijker is om dit soort gebeurtenissen te voorkomen. Uiteraard heeft de fout bij mij gelegen, dat is duidelijk. Maar wat doet de gemiddelde SM bezitter om het injectie systeem te testen en te zorgen dat de vlam niet onder de motorkap slaat.

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 26 oktober 2010 11:54 PM
  [ # 82 ]

Wow, jij verdient respect hoor. Knap om hier weer mee aan de slag te gaan. Je bent al lekker opgeschoten. Succes!

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4913
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 27 oktober 2010 12:22 AM
  [ # 83 ]

Respect hoor, wat een doorzetter, petje af!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 27 oktober 2010 01:07 AM
  [ # 84 ]

ik zie daar percies ook nog de oude oliekoelslangen? zijn ook tijdbommen!!!!!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 oktober 2010 01:56 AM
  [ # 85 ]

Volgens mij waren het nieuwe!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Quinten
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 22-08-2008

Gepost: 27 oktober 2010 11:10 AM
  [ # 86 ]
Sunfield schreef:

Ik ben alweer druk bezig de boel te demonteren en te onzien van alle verbrande rommel.
Op zich geeft dat de burger weer wat moet om na de winter weer het motorje in de auto te hangen.
zie:  http://www.sonneveldjes.nl/sm .
Het moeilijke moment komt natuurlijk om weer te gaan rijden, gebeurd het dan weer…? Natuurlijk heb ik dan een blusser in de auto liggen. Maar wat veel belangrijker is om dit soort gebeurtenissen te voorkomen. Uiteraard heeft de fout bij mij gelegen, dat is duidelijk. Maar wat doet de gemiddelde SM bezitter om het injectie systeem te testen en te zorgen dat de vlam niet onder de motorkap slaat.

Ik heb er erg veer respect voor hoe snel je de draad weer oppakt!! je heb het overgens over de motor maar hoe is het met de rest, als ik zo naar de foto’s kijk, onder de paravan/voorraam/dachboard en het hydrolische systeem?

C3 Pluriel 2003

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 oktober 2010 12:03 PM
  [ # 87 ]

Sunfield,

Draadbomen koop je nieuw op ebay. komen uit duitsland en de pasvorm is erg goed.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 27 oktober 2010 01:13 PM
  [ # 88 ]
Sunfield schreef:

Ik ben alweer druk bezig de boel te demonteren en te onzien van alle verbrande rommel.
Op zich geeft dat de burger weer wat moet om na de winter weer het motorje in de auto te hangen.
zie:  http://www.sonneveldjes.nl/sm .
Het moeilijke moment komt natuurlijk om weer te gaan rijden, gebeurd het dan weer…? Natuurlijk heb ik dan een blusser in de auto liggen. Maar wat veel belangrijker is om dit soort gebeurtenissen te voorkomen. Uiteraard heeft de fout bij mij gelegen, dat is duidelijk. Maar wat doet de gemiddelde SM bezitter om het injectie systeem te testen en te zorgen dat de vlam niet onder de motorkap slaat.

Vooreerst mijn medeleven , dat is een klap die je “even” moet incasseren .

Veel moed en doorzettingsvermogen om opnieuw te beginnen !

De vraag die alle SM injectierijders nu bezighoud is wat was de oorzaak :

Welke benzineslangen had je allemaal vervangen ?
Had je toevallig de nummers van de injectoren genoteerd ?
Zijn de kleine slangetjes van de injectoren ook vervangen ,
en hoe zijn deze gemonteerd op de injector ?

Wat blussen betreft : ik heb ooit op de Internationale meeting in Berlijn een Zweedse SM gezien met een brandblusinstallatie in de motorruimte :

Hier de hele reeks : http://www.mijnalbum.nl/Album=AOIUZFT7

deels mijn eigen foto’s deels SM-net .

Ik heb al de leidingen en nippels klaarliggen , nu alleen nog monteren en een “race” blusser met afstandsbediening in de kofferbak monteren .

Een grote blusser in de koffer is volgens mij niet echt een praktische oplossing ;

uitstappen , koffer los doen , kofferbak open doen , naar voor lopen , motorkap lostrekken , opendoen zonder je handjes te verbranden ....... huh


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4913
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 27 oktober 2010 01:29 PM
  [ # 89 ]

Maar nog altijd beter dan vijf minuten wachten op de brandweer, terwijl je je levenswerk verteerd ziet worden.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 oktober 2010 02:31 PM
  [ # 90 ]

Een echte sprinkler! Daar kunnen ze in Haarlem nog wat van leren!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook