Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Di’s niet duur, toch?
mod: volgens mij is het de bedoeling complete auto’s de revue te laten passeren in dit topic.

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Ik vind onderdelen ook interessant…. Maar goed, ik bedenk de regels niet.
Was deze 2200 diesel van 1e eigenaar al voorbijgefietst?
86er turbodiesel voor 800 euro (met nieuwe distributie!)
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Dit is een auto naar mijn hart. Leontien, is dit misschien wat jij bedoelde? Hier wordt niet te veel voor gevraagd omdat hij er niet als moeders mooiste uit ziet - van buiten, maar kijk naar de techniek:
Een lekkere vlotte diesel, mét Jaeger dashboard, prachtig chique leer, AIRCO (!), Morettes (ik vind ze mooi, laten we de discussie hier niet wéér voeren).
Dit is volgens mij zo’n auto die verkeerde autohandelaren altijd aanprijzen met “full options”, maar volgens mij is dit bij deze auto ook het geval of kan een van de experts hier aangeven wat er op ontbreekt?
Ik kan die handle naast de linkersatelliet niet thuisbrengen. Is dat de hier zo vurig gewilde cruise control?
Overspuiten - als je hem ook van buiten mooi wilt hebben - en zweven maar… Zucht…
(Zie het voorwoord van Henk in de laatste La CX En Route).
Nu:C4 coupé (2004)
Eerder: BX Chic (1991)
C5 berline phase deux (2005)

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Dat is idd de cruise control.
Het is bijna te mooi om waar te zijn… Een serie 1 TRD en dan ook nog een Limousine met airco, leer, handbak en cruise control. En dan voor 2100 euro…
Jaeger is een discussiepunt maar dat zou ik er wel in laten. Morettes zijn een discussiepunt en die zou ik vervangen.
Inderdaad full options…

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja! Die heeft inderdaad een cruise control!!! ‘n Heeel zeldzaam en cool accessoire!
En niet teveel €€ gevraagd nee, zeker gezien de uitrusting! Dat fraaie lederen stuurwiel was volgens mij alleen geleverd op de GTI Turbo (die met de stalen bumpers in de kleur meegespoten). Dus dat heeft de eigenaar op de kop getikt. Knap, want da’s best een zeldzaam item.
Schuifdak was nog een optie, maar je mag eigenlijk eerder blij zijn als dat er niet opzit haha.
Jaeger tableau houd ik persoonlijk niet zo van, maar oké da’s kwestie van smaak, net als de Morettes. Kan ook allemaal eenvoudig gewisseld worden.
Tja, die lak…. da’s jammer voor het aangezicht en hoe het met de technische staat is, weten we natuurlijk niet wérkelijk, maar voor dát bedrag kun je er nog heeeeel veel aan vertimmeren hoor!
Moet je ‘m wel ophalen eerst en dat is toch 2200 km heen en weer.
Edit: die wielen zijn ook wel wat pover zo… ik dacht dat lichtmetalen blokjesvelgen ook een optie was op de Limousines.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Tja,
hij ziet er op het eerste gezicht niet slecht uit voor da geld, maar om het zeker te weten moet je hem natuurlijk “live” zien want foto’s kunnen bedriegelijk zijn, en ja smken verschillen die plank rechts op het dashbord hoeft voormij ook niet maar ook die kan eruit.
Die knoppen links is idd de Cruise control erg bijzondere optie.
Heeft trouwens wel een rare kleurnaam in de advertentie “Gris Sombre” ????
Ik zou zeggen als je intersse hebt lekker bellen en gaan richting zuid Frankrijk
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Maarten Kessel (Kihon) heeft ook regelmatig mooie CX’en te koop. Ik ken hem omdat ik ooit eens bij hem ben gaan kijken voor een Alfa Romeo 1750 Berlina, maar die is het toen niet geworden. En zijn Renaultjes 4 zijn leuk en goed. Ik wil er graag eentje bij hem weghalen voor mijn vriendin.
Deze vind ik mooi, vooral de kleur en meteen op lpg.. Jammer dat het een 78’er is. Dat betekent zeer waarschijnlijk een vierbak en de oude tweelitermotor van Citroën zelf in plaats van de Douvrinmotor. Wél een Kugelascher!

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Is natuurlijk fantastsich zo’n oude Pallas uit ‘78 mooie kleur en iid waarschijnlijk een 4 bak heb zelf ook de oude 2 liter en deze heeft ook een 4 bak.
Iets wat ik wel lelijk aan deze auto vind zijn de zijstrips, volgens mij komen ze van een serie 2 er horen ook strips met een chrome accent op te zitten.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
par eXeMple! schreef:
Het is bijna te mooi om waar te zijn… Een serie 1 TRD en dan ook nog een Limousine met airco, leer, handbak en cruise control. En dan voor 2100 euro…
Jaeger is een discussiepunt maar dat zou ik er wel in laten. Morettes zijn een discussiepunt en die zou ik vervangen.Inderdaad full options…
Super auto inderdaad! Alleen vraag ik me af of het een Limousine is of een gewone berline. Op de foto’s is dat niet goed te zien en het zou ook achterop moeten staan…? Misschien bedoelt de adverteerder een limousine in de algemene zin van het woord.
bonetone schreef:Misschien bedoelt de adverteerder een limousine in de algemene zin van het woord.
Daar was ik ook van uit gegaan. Maar ik ben aan het twijfelen geslagen door het leer (=Prestige) en het feit dat volgens opgave de auto 1450 kilo weegt, terwijl een ‘gewone’ TRD 1405 kilo doet.
Die trd turbo had ik ook al gezien, stond vorige week al op een andere site. Mischien toch maar even bellen, ik zoek nog wat anders! En hij staat in een droog gebied!
Wat me ook nog aanspreekt is deze:http://nl.kapaza.be/belgie/citroen-cx-51660399.htm
Niet wb vrij, kan ik nog wel mee leven. Maar geen airco, das net jammer. Wel een TOP kleur!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ritmeester schreef:bonetone schreef:Misschien bedoelt de adverteerder een limousine in de algemene zin van het woord.
Daar was ik ook van uit gegaan. Maar ik ben aan het twijfelen geslagen door het leer (=Prestige) en het feit dat volgens opgave de auto 1450 kilo weegt, terwijl een ‘gewone’ TRD 1405 kilo doet.
Yep, er zit idd een Prestige achterbank in. En asbakjes tegen de leuningen van de voorstoelen. Zo te zien ook verhoogd dak. Lijkt mij wel degelijk een Limousine.

Totaal aantal Berichten: 753
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ik zie ook een hoog dak. Limousine dus.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

Totaal aantal Berichten: 2474
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
het kofferplaatje vermeld toch duidelijk trd niet? dan is het geen limousine hé.. maar een gewone korte…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!