Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ah, jullie praten dus nog steeds met elkaar ...
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
waterman schreef:@Cee-iks: klinkt als een gemiddelde dag op kantoor dus Hoe herkenbaar… hoe herkenbaar. Vergeet je de aircocompressors van de Saabs niet en de EGR-kleppen van de renault/opel/nissanbus ook niet
Hahaha inderdaad! Die zijn al jaren favoriet! Nu heeft Mulder de beschikking over een aardige buurman met een Mercedes, maar daar zijn ook nog wel een paar sappige verhalen over te vertellen.
Google maar eens op “Mercedes OM651” dat is die nieuwe Blue efficiency motor. Heel schoon inderdaad,want die dingen rijden nooit! Genoeg mensen gesproken die binnen 10.000 kilometer al 4 maal stil gestaan hebben, en de auto weken kwijt geweest zijn.
Ons verhuurbedrijf heeft een voorliefde voor V70’s, nieuw uit de doos. Er hebben er dit jaar minimaal 50 binnen 1000 kilometer problemen gekregen!
Mijn eigen vader heeft kreeg na 45.000 km een nieuw onderblok in zijn gezapige Avensis, want die verbruikte teveel olie, hij was niet de enige overigens! Toen ik in Marokko was, had de dealer aldaar ook voor alle zekerheid ook een blok op voorraad! productiefoutje, oeps!
Versnellingsbakken van VW’s hebben te zwakke klinknagels, waardoor om de haverklap differentiëlen uit elkaar knallen. Garantie doen ze niet aan…..
Talrijke Audi rijders hebben tegenwoordig een setje bobine’s in de achterbak liggen, die zijn niet aan te slepen! Net als die bobines van Renault trouwens.
Nog leuker is het wanneer je Espace roept. Espace staat synoniem voor lege portemonee!! Turbo’s van de 2.0T zijn niet aan te slepen, maar ook ander leed zoals koelproblemen of vage electronische storingen waardoor het kreng niet wil lopen zijn aan de orde van de dag…... Leuk hoor, vakantie vieren aan de Italiaanse snelweg! Belissima
Een grote leasemaatschappij heeft eens uitgerekend dat berijders van een Espace, 100% kans op pech hebben wanneer ze naar het buitenland gaan. Krijgt een Espace rijder dus geen pech, dan heeft een ander logischerwijs 2x pech!
Een CX is ongetwijfeld niet foutloos, zoals geen enkele Citröen overigens, maar je moet niet te snel denken dat een moderne auto vele malen betrouwbaarder is of minder geld kost. Alleen al voor het ontbreken van een stukje afschrijving kun je vaak heel wat zaken laten repareren.
Laat mevrouw Mulder dit maar eens lezen, wellicht draait ze dan een beetje bij….
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dat zal ik zeker doen!
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik denk dat Mw. Mulder met het L-woord misschien ten dele betrouwbaarheid bedoelt, maar het vooral heeft over voorspelbare kosten. Want ja, een L-Espace mag dan minstens 1x per vakantie kapot gaan, de kosten zijn wel voor de L-maatschappij.
Dit even afschermen voor Mw. Mulder…
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heeft iemand al aan mevr. Mulder voorgerekend wat voor aanslag de bijtelling van zo’n brakke Espace maandelijks op de huishoudbegroting ramt? Daar kan je een leuke CX van rijden hoor. Op benzine en dan mag ie nog stuk gaan ook.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Hahahaha ik zit me net te bedenken dat het wel heel stoer zou zijn als Mw Mulder zelf een berichtje zou tikken nu…....
Desnoods op het account van Meneer Mulder!
Ben heel benieuwd wat ze hier nu allemaal van denkt.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
waterman schreef:Heeft iemand al aan mevr. Mulder voorgerekend wat voor aanslag de bijtelling van zo’n brakke Espace maandelijks op de huishoudbegroting ramt? Daar kan je een leuke CX van rijden hoor. Op benzine en dan mag ie nog stuk gaan ook.
Klopt, ik rij van geen bijtelling, bruto uitbetaling van leasebijdrage en zakelijke km-vergoeding voorlopig met succes een leuke CX en een leuke XM. Maar met een beetje pech is het mogelijk dat ik volgende maand zo maar 3000 euro lichter ben…
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
CEE-IKS schreef:Een grote leasemaatschappij heeft eens uitgerekend dat berijders van een Espace, 100% kans op pech hebben wanneer ze naar het buitenland gaan. Krijgt een Espace rijder dus geen pech, dan heeft een ander logischerwijs 2x pech!
Nogal off topic - maar daarin ben ik niet de enige: Ben vorig jaar naar de wintersport meegereden in een Espace. Was inderdaad volgens de eigenaar de eerste vakantiereis dat ‘t ding niet kapot ging. En hij had ‘m niet in de lease ... Ik heb nog aan zo’n ding gedacht als vervanging van de DS toen ik ging samenwonen. Blij dat m’n vriendin daar niet aan wilde. Dus nu een grote en een kleine Citroen. Tot nog toe dus wel mooi altijd thuisgekomen! (Als ik die keer van de volledig verstopte tank en benzineleiding van de DS niet meetel - en die tel ik natuurlijk niet mee).
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
“Zweven met een grimlach”: dat verdient een prijs voor de mooiste topic-titel!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
par eXeMple! schreef:Ik denk dat Mw. Mulder met het L-woord misschien ten dele betrouwbaarheid bedoelt, maar het vooral heeft over voorspelbare kosten. Want ja, een L-Espace mag dan minstens 1x per vakantie kapot gaan, de kosten zijn wel voor de L-maatschappij.
Dit even afschermen voor Mw. Mulder…
Grappig, dat is precies wat ze gisteravond zei… Ik zal haar vanavond eens wat laten lezen, misschien dat ze dan zelf ook wat wil zeggen…
@Rens Korevaar. Dank je, ik vind die van Robin Visser “de perfecte auto voor dagelijks bermtoerisme” wel een fijne kandidaat…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hoewel de CX inmiddels prima haar werk doet om het lot te tarten toch maar eens nagevraagd wat de mogelijkheden zijn om een C5 te leasen. Voor het geval dat, zeg maar… Dat gaat zeer waarschijnlijk mijn budget te boven, erg jammer (maar ook een reden om lekker de Cx te blijven rijden). Maar hou je vast. Franse auto’s worden niet door de leasemaatschappij geadviseerd gezien de voor Franse auto’s gebruikelijke hoge onderhoudskosten… Ik zou ze eigenlijk het verhaal van CEE-IKS moeten doorsturen… De leasemaatschappij doet overigens voornamelijk in VAG…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
je zou nog voor een Nixxan diesel kunnen gaan; die motor komt van Renault; heb je tenminste nog iets Frans aan de auto ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hehe, ja en dan een verbaasd gezicht opzetten als die betrouwbare Japanner opeens ook om de haverklap stilvalt…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
De hier genoemde problemen met moderne auto’s doen het altijd leuk bij de borrel, net als de problemen met onze CX’en. En natuurlijk gebeurt dit allemaal: autofabrikanten zijn constant op zoek naar een gezond evenwicht tussen kosten en betrouwbaarheid. En dan zitten er soms (te) slechte series tussen. Maar de gemiddelde moderne auto is echt beter dan de auto uit de jaren 70. Pompverstuivers gaan gemiddeld natuurlijk langer mee dan 150.000km; bij bedrijfswagens 800.000km. En met Laguna’s kan je echt wel de Alpen oversteken. Je hoort natuurlijk alleen de slechte verhalen; probleemloze auto’s zijn niet interessant en daar hoor je niets over. Dit geldt ook voor dit forum: ik schrijf weinig over mijn CX simpelweg omdat daar niets over te melden is (afkloppen…). Tot slot: wij hebben een VAG product dat sinds wij hem hebben (4 jaar) 50.000km per jaar voor z’n kiezen krijgt. En ook hiermee steel je niet de show op een borrel: 1x per 2 jaar een distributieriem en om de 30.000km olie en wat filtertjes. Zelfs de remblokken gaan 130.000 km mee.
Overigens vermoed ik dat het beleid tav Franse auto’s bij leasemaatschappijen voor een groot deel bepaald wordt door de hogere afschrijving. En die is weer het gevolg van imago en kwaliteit.