Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Daarom snap ik het niet. Waarom komt die peilstok eruit? Niet door druk.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Niemand een idee dus. Niemand dit ooit meegemaakt, zo af en toe.

Totaal aantal Berichten: 17407
- CX 2400 Super
Ondanks dat mijn Jacques nu dezelfde wieldoppen heeft als jouw Jacqueline (nogmaals dank!), heb ik dit nog nooit meegemaakt
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik ook niet. Nou maak ik me niet echt zorgen, want alles werkt zoals het moet, niks kraakt of maakt anderszins rare geluiden. Het enige probleem is dat je niet elke dag even je reserveband uit die auto tilt om te kijken. Het komt er gewoon niet van om dat te doen en ik denk daar natuurlijk helemaal niet aan.
Nu wel, maar eerder niet.

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb met een MB en een BiX wel eens meegemaakt dat door een verstopte ontluchting (sludge of bevriezing van condens) dat de oliepeilstop uit het blok schoot en het spul onder de olie zat.
Dit lijkt me een soortgelijk verhaal eigenlijk…
‘Spirit of avant-garde’

- BX 1.9 TURD, de Euro
De ontluchting werkt. Die is eruit geweest en schoongemaakt.
en ook weer open gemonteerd?
(dat er niet iets knulligs tussen is gaan zitten?)

- BX 1.9 TURD, de Euro
Vandaag is het 27 jaar geleden dat Jacqueline van de band is gerold. Om dat te vieren heb ik haar voorzien van een volle tank diesel. Dat kan zomaar weer, alhier in Frankrijk.
Veel te duur en aan een limiet gebonden, maar ze is weer vol. Meteen leeghevelen naar de Euro want die staat volledig droog en tanken in kannen is vooralsnog verboden tot alles weer terug naar normaal is.
Misschien moet je eens een staking organiseren uit protest tegen de brandstoftekorten..

- BX 1.9 TURD, de Euro
Het gaat weer de goede kant op.
Meteen maar even de snaar van de HDpomp vervangen, want zo’n gerafelde snaar ziet er uiterst feestelijk uit, maar vraagt natuurlijk om ellende.

Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Als anti zegelplakker, ben ik toch bedroefd dat in ons Boom-bust landje, de Tesco zegeltjes per liter brandstof van 2 punten per liter naar 1 per liter gaat…dit scheelt me nu een halve ferry overtocht van Ierland naar Frankrijk, waar de benzine toch al zo duur is. als het al verkrijgbaar is..
Het is niet eerlijk….
Gefeliciteerd met Jaqqueline in elk geval…................
de wereld draat
en ik geloof ik nu ook

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb een schrikbarende 1,21 per liter diesel moeten betalen. Profiteurs. Hoewel er stations hier beboet zijn vanwege tè hoge prijzen voor de brandstof.
Morgen de voorkant rechts nog even onder handen nemen. Een nieuwe onderste draagarm, want daar zit al tijden een kloink in. Bij optrekken meestal.

Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik ben altijd zo jaloers op dat ‘even’....Voor zoiets zou ik gelijk een halve week uittrekken.
Overigens is de diesel bij jullie goedkoper dan bij ons of ongeveer gelijk.
Wat kost de benzine eigenlijk want er staat weer een ritje Cherbourg Randstad in de planning.
En deze sukkel rijdt in een benzineauto
Gelukkig zijn mijn beunkunsten nog niet afgestraft tot zover en zijn de spanrolletjes en whatever nog niet om de oren gevlogen. Wel mijn rijkunst afgestrafd vandaag weer, want in het pokkeweer van vandaag toch mooi weer een pothole gemist en daardoor weer eens een lekke band..gelukkig is de band nog heel maar de velg lekker gedeukt. Die deuken we wel weer uit.
Wordt routine onderhand hier.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb geen flauw idee wat de benzine kost hier.
En die potholes in Ierland zijn geweldig, ja. Gelukkig nooit een lekke band gereden aldaar, maar ik was er dan ook doorgaans in september en dat is toch de mooiste maand, volgens mijn ervaringen.
Edit mod: het café is hier te vinden: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/207821/P9915/#1325431

- BX 1.9 TURD, de Euro
Nou goed, even is er niet bij. De draagarm wil niet loskomen. Dat wil zeggen, de moer is eraf, maar de bout wil werkelijk niet uit de arm komen. Zelfs met tien ton druk op de bout en draaien met lucht blijft het ding waar die is.
Dan maar die hele arm aan gort slijpen. Het duurt even, maar eruit zal die arm. Waarschijnlijk is de bout krom of zit er een groef in gesleten. Als het ding er eenmaal uit is kunnen we het nader bestuderen.