Bonsoir,
de restauratie van mijn dsuper5 nadert de ontknoping. Er moet echter nog een laag lak op het dak.
Het spuitwerk en het plamuren schrikken me niet af, maar hoe moet dat dakrubber er eigenlijk op ?
Dus in principe, hoe werkt het vanaf dakrand, tot waterdicht blinkend dakje ?
Het gaat om een dsuper met een gelijmd dak. Dus dat ga ik er niet volledig afhalen. Ik heb vergeten een foto te nemen van de situatie voor ik het oude rubber eraf haalde.
Danku,
Jozef














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geen dakrubber gebruiken, maar na het spuiten het dak afkitten met een goede polyurethaan kit. Je snijd het oude rubber weg langs de rand, dan het dak spuiten, randjes afplakken, afkitten en klaar is kees. Werkt veel beter dan een rubber
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In die tijd bestond er geen goede kit. Was die er geweest….. als jij netjes af kunt plakken krijg je geen brede rand trouwens.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is zonder rubber, maar het kan veel netter hoor. Netjes afplakken is het geheim.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
U bent snel ! Ik had er nog even de auto voluit bij gezet !
Misschien wel iemand van hier ?
Dus het kan “smaller”, dat betekent dan dat het dak lager moet worden afgeplakt ?














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Precies!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Klein bijvraagje : hoe zit het met de aansluiting van de onderkant van de trompetten met het wasbordje ?
Zit daar een rubber tussen of , niets ? Of ook kit ?
Ik bedoel dan buiten de boemerang rubbertjes natuurlijk.














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je haalt de trompetten los, dan snij je het rubber weg. Vervolgens kit je boel netjes af en plaat je de trompetten liefst terug in de nog zachte kit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bovenaan zitten ze dan mooi afgewerkt in de zachte kit. En de onderkant wordt daar iets aan gedaan of is dat metaal tegen metaal ?














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is gewoon metaal op metaal. Net als af fabriek.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik geloof dat ik met die informatie verder aan de slag kan !
bedankt.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kit het wel hol dit is tevens een soort afwatering zodat niet al het water van het dak er zo vanaf loopt maar netjes naar achter via het “gootje”.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dus heel smal, maar toch hol. Ik zal het morgenmiddag eens bekijken. Bedankt in ieder geval !












































Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb een geschroefd plastic dak. Zit een nieuw rubber tussen. Ik heb het rubber gekit en daarna de ruimte tussen rubber en rand ook. Ook de rand tussen de trompetten en het dak en de rand tussen dak en achterste strip.
Nu loopt het water niet meer achter de wasbordjes door….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>