11 van de 11
« Eerste  < Vorige 9 10 11
   
Mechuccio’s 16V-6 The end….. voorlopig
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 16 oktober 2010 03:14 AM
  [ # 151 ]
Mechuccio schreef:

Wa? dat rooie hok van JanStan? .

Was de rode BX van Jan zo slecht dan?

Ik ken Jan persoonlijk en hij heeft me wel is verteld over zijn BX en foto’s laten zien maar vertelde dat de auto in goede staat was!

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 16 oktober 2010 08:47 AM
  [ # 152 ]

de auto was in een erg belabberde staat in mijn ogen dan ik weet zeker dat en rorummers bij zijn die een dergelijke auto prachtig vinden.
qua techniek was alleen de motor in een redelijk goede staat maar de rest was minder.

foto’s zijn altijd mooi maar in levende lijve kan het wel eens een heel ander verhaal zijn.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 16 oktober 2010 04:28 PM
  [ # 153 ]

Jammer Tonie, maar in een ZX break kun je wel een heleboel koters kwijt.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 oktober 2010 05:04 PM
  [ # 154 ]

En in een XM break kan ik een heleboel ZX breaks kwijt Wink

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 16 oktober 2010 05:13 PM
  [ # 155 ]
stan schreef:

hee tonie ik heb nog een 16v koets met goede motor jan heeft hem niet meer nodig misschien een goede donor voor de jouwe.

Lol, begint gelijk weer te jeuken want zo’n 8v is niet vooruit te branden Razz

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 16 oktober 2010 05:13 PM
  [ # 156 ]

Sorry, foutje van mijn kant, bedoelde natuurlijk een XM.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 16 oktober 2010 05:15 PM
  [ # 157 ]

Lol, begint gelijk weer te jeuken want zo’n 8v is niet vooruit te branden

Gewoon een vuile 8V motor erin zetten. Mijn GTi is de eerste meters echt stukken sneller dan de 16V.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 oktober 2010 05:24 PM
  [ # 158 ]

Maar een vuile 16V is een stuk sneller dan een 8V hoor Wink Een MK1 blert er wel van tussen Smile

En betreffende het XMZX, ik noem hem steeds BX of MX dus ik moet er ook nog aan weggen Laughing

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 oktober 2010 05:32 PM
  [ # 159 ]
Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 18 oktober 2010 07:52 AM
  [ # 160 ]

Oei ja ik ben er van ge Harrie Weggelaar Surprised

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
FransTBX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 30-12-2006

Gepost: 26 oktober 2010 06:15 PM
  [ # 161 ]

Tonie,

Heb je het relais van het motormanagement al eens overbrugt met een draadje? Ik heb 1,5 jaar dezelfde verschijnselen gehad. Als je kijkt vonkt ie, maar als je niet kijkt meestal niet. Idem voor de injectie als de voedingsspanning van de CPU geen strakke 12 Volt is. En de stekker van de motormanagement kabelboom naar oa de injectoren en de BDP sensor wil ook wel eens een overgangsweerstand van een Ohm of 4 opleveren. Krijg je ook dezelfde verschijnselen.

Groeten van Frans

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 26 oktober 2010 11:45 PM
  [ # 162 ]

Ha Frans!
Nee ik moet je eerlijk zeggen dat ik nadat de BX het voor gezien hield ik eigenlijk geen enkele poging heb ondernomen om na te gaan wat de storing is aangezien ik toch van plan was dit jaar een XM break te gaan kopen. Toen ik de BX naar de stalling sleepte achter de XM sloeg hij een paar keer aan en heb ik nog wat met het gas kunnen spelen, soms bleef ie een paar minuten lopen soms viel ie meteen ook weer uit. Ik heb niet het idee dat het iets heel ernstigs is maar de bedoeling is dat ie nu voorlopig niet meer op de weg komt tot dat ie volledig is gerestaureerd en gereviseerd. Alle sensoren en kabels zullen dan ook nieuw in de auto gehangen worden aangezien het nu ook een dikke puinhoop is aan extra en deels ongebruikte kabels. Plan 1 is in ieder geval het verwijderen van de LPG installatie (die komt in de HY) en later het volledig strippen van de BX. Tzt zal ik daar dan ook verslag van doen.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
 
11 van de 11
« Eerste  < Vorige 9 10 11
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook