Totaal aantal Berichten: 17407
- CX 2400 Super
De type-aanduiding op het kofferdeksel zal vervangen zijn, of het kofferdeksel zelf. De interieurfoto’s zijn hierboven al besproken, maar ook de exterieurfoto’s tonen overduidelijk het verhoogde dak en de langere achterportieren. Ben ik deze keer de zeurpiet als ik opmerk dat hij wel erg verbouwd is? Bij zo’n prijs kan dat natuurlijk allemaal weer ongedaan gemaakt worden, als hij tenminste technisch echt goed is. Ik ben momenteel redelijk in de buurt (Aix-en-Provence), maar of ik mijn vrouw kan overhalen om daar op de terugweg te gaan kijken? Misschien als een van jullie een hartverscheurend appèl op ons doet?
Groet,
Rens
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Het is beslist een échte Limousine, kijk ook maar naar de C-stijl aan de binnezijde, die is veel breder dan bij de Berline. En… anders zouden die lederen deurpanelen er niet in passen!
@Rens: zó verbouwd is ze toch niet? Op de Morettes en het Jaeger tableau na, maar dat is niet onomkeerbaar. Leder in een Limousine was niet standaard, maar wel een optie. De kleur is wat saai, maar aangezien er toch gespoten moet worden…
Ik vind ‘m vet maar hoho! ik heb al genoeg auto’s hoor!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Waarom gaat het bij mij nu toch weer kriebelen? De XM verkopen en een belastingvrije turbodiesel gaan rijden…
Nee! Genoeg redenen om het niet te doen…!

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
par eXeMple! schreef:Genoeg redenen om het niet te doen…!
Oh?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

- C15 GV (Grand Volume)
Iemand nog een unieke CX hebben!? Wel een beetje schade
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
volgens de advertentie zou hij al 32 jaar daar binnenstaan!?

- C15 GV (Grand Volume)
van Gompel een beetje kennende, kan dat wel kloppen

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
25trd schreef:par eXeMple! schreef:Genoeg redenen om het niet te doen…!
Oh?
<= rechts: mijn vrouw
^
Links: ik

Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Dat is dus maar één reden om het niet te doen, verder heel veel redenen om het wel te doen
doorgaans is die ene reden wel heel zwaarwegend
(de reden dan hè, niet degene die hem aanvoert ...)
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ritmeester schreef:Maarten Kessel (Kihon) heeft ook regelmatig mooie CX’en te koop. Ik ken hem omdat ik ooit eens bij hem ben gaan kijken voor een Alfa Romeo 1750 Berlina, maar die is het toen niet geworden. En zijn Renaultjes 4 zijn leuk en goed. Ik wil er graag eentje bij hem weghalen voor mijn vriendin.
Deze vind ik mooi, vooral de kleur en meteen op lpg.. Jammer dat het een 78’er is. Dat betekent zeer waarschijnlijk een vierbak en de oude tweelitermotor van Citroën zelf in plaats van de Douvrinmotor. Wél een Kugelascher!
Je weet toch ondertussen wel hoe dat ding heet in een niet-Duitse auto…?
Grappig, de R4 van mijn vader komt ook bij Kihon vandaan. Geen schoonheid, wel keihard.
Jammer van de serie 2 stootstrips op die blauwe Pallas, maar die kunnen er weer af. Ik zie alleen die LPG-tank niet, en ook geen vulopening.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Over de limousine: het is wel raar dat hij de bediening van licht en achterruitverwarming in het dak mist. Dat hebben alle latere serie 1’s toch?

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Geen idee hoe het zit met die schakelaars in een hoogdaks Prestige/Limousine. Ik zie onder de temperatuurvoeler ook een kastje zitten wat daar volgens mij niet hoort.

Totaal aantal Berichten: 753
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Mulder schreef:Ritmeester schreef:Maarten Kessel (Kihon) heeft ook regelmatig mooie CX’en te koop. Ik ken hem omdat ik ooit eens bij hem ben gaan kijken voor een Alfa Romeo 1750 Berlina, maar die is het toen niet geworden. En zijn Renaultjes 4 zijn leuk en goed. Ik wil er graag eentje bij hem weghalen voor mijn vriendin.
Deze vind ik mooi, vooral de kleur en meteen op lpg.. Jammer dat het een 78’er is. Dat betekent zeer waarschijnlijk een vierbak en de oude tweelitermotor van Citroën zelf in plaats van de Douvrinmotor. Wél een Kugelascher!
Je weet toch ondertussen wel hoe dat ding heet in een niet-Duitse auto…?
Grappig, de R4 van mijn vader komt ook bij Kihon vandaan. Geen schoonheid, wel keihard.
Jammer van de serie 2 stootstrips op die blauwe Pallas, maar die kunnen er weer af. Ik zie alleen die LPG-tank niet, en ook geen vulopening.
Die tank zal wel later zijn ingebouwd schat ik zo in. Een de vulopening kan gewoon achter de benzineklep zitten, de mooiste plek.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
par eXeMple! schreef:Geen idee hoe het zit met die schakelaars in een hoogdaks Prestige/Limousine. Ik zie onder de temperatuurvoeler ook een kastje zitten wat daar volgens mij niet hoort.
Ik heb het zelfde kastje in mijn type II 20 RE. Je kunt best wel gelijk hebben dat het kastje daar niet hoort