Hallo allen,
Zoals de meeste wel gelezen zullen hebben, ben ik op dit moment in het bezit van een C8 2.0 op LPG-G3.
Ik ben wat betreft comfort erg tevreden, maar wat betreft het motorische deel minder tevreden.
De motor stottert en stuitert op benzine en is erg rumoerig op LPG.
Laat ik het zo zeggen, ik ben erg bang dat er een grote reparatie aan zit te komen (dit is puur onderbuiken gevoel).
Ik ben van plan om te gaan kijken naar een 2.0 HDI, wel een C8.
Wat zijn de voor en nadelen van een HDI ten opzichte van mijn huidige LPG auto.
En waar moet ik opletten bij het kijken naar een HDI.
Vanaf welk bouwjaar wel en vanaf welke km stand zeker niet meer.
Ik heb er één gezien die ik wel interresant vond, maar voordat ik naar Wychen rij gooi ik het hier even in de groep.
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sf778d1b7aafdf56a6a087fb432abebfc/20961/details/?sid=2749658
Uiteraard hou ik dan mijn eigen dakdragers en de extra stoelen die ik bij mijn eigen auto heb.
Ik hoor het graag.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je geeft zelf al de nadelen aan van het lpg systeem. Lijkt mij een hdi alleen maar erg fijn en een veel betere keuze.
Zijn er ook in 2,2 hdi? Zo ja, dan die nemen. Denk wel dat een 2.0 redelijk licht is voor een C8.
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
2,2 Hdi’s gaan stuk. Turbo’s en nokkenasverstellers. 2.0 Hdi’s ( al dan niet als 16v) blijven heel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
En dat is ook niet geheel onbelangrijk natuurlijk.
Ik heb de afgelopen jaren met veel plezier een 90pk 2.0hdi Berlingo/Partner gereden.
Die is weggegaan met 180000 zorgeloze Km`s op de teller.
Dat heeft meegeteld bij de aankoop van een 2.0-hdif C8-two seater.
Natuurlijk is de C8 geen stoplichtsprinter [daar heb ik een Triumph SpeedTriple voor ]
Inmiddels met de C8 een paar duizend Km gecruised,en ik moet zeggen dat de bak/blok combinatie
uitstekend voldoet.Heerlijk soepel en fijn koppel.
Zit ik weer achter de PC ipv in de C8