Hallo,
Ik heb sinds juli 2008 een C4 Grande Picasso. Nooit problemen tot 2 weken geleden… Ik zat toen bijna op 60.000km.
Als ik terugschakel naar de 2 of 1 en dus mijn koppeling intrap en geen gas geef, dan gaat mijn acculampje branden. Als ik dan niet snel genoeg gas geef, dan valt mijn motor uit.
Ik kan hem dan wel weer starten, maar is toch erg vervelend en gevaarlijk.
Het gebeurt ook als ik mijn auto ‘s ochtends start of als ik voor het stoplicht stil sta.
Als ik dus gas geef, heb ik geen problemen.
Het acculampje gaat soms ook wel eens branden als ik gewoon 80km p/u ga en mijn koppeling intrap.
De garage heeft de gegevens uitgelezen, maar daar komt geen storing uit voort….
Wie o wie weet wat mijn probleem kan zijn???
En natuurlijk hoe het verholpen kan worden. (het is een lease auto, dus ik hoef me gelukkig geen zorgen te maken over de kosten)

Totaal aantal Berichten: 196
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Gabie
Rijdt je auto op benzine, diesel of LPG. Ik heb een soortgelijk probleem namelijk met een Xantia (2 ltr 8 klepper) op gas gehad. Bij stoplichten moest is soms het laatste stukje met de handrem remmen, omdat ik mijn rechtervoet nodig had om een beetje gas te blijven geven, anders sloeg de motor af. Soms met een daverende knal een backfire bij het schakelen van 1 naar 2, of sloeg de motor toch af bij lage toeren. Bij andere versnellingen geen probleem tijdens schakelen.
Het probleem was dat de uitlaatklepen nog maar een kwart van de slag maakten. De motor kon niet goed uitademen zeg maar. Na klepstellen was het probleem weer over.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Frank
Hallo Frank,
Ik heb een benzine auto.
Bij mij maakt de auto helemaal geen rare geluiden.
Ik ga komende week maar eens bij een andere (citroen) garage langs.
Ik zal jouw tip meenemen. Hopelijk kan het dan verholpen worden.
Groet,
Gabie
kan dit ook niet gewoon een riem zijn die niet goed genoeg meer onder spanning staat, waardoor deze slipt?
alternator riem waar niet genoeg spanning meer opstaat ( dus slipt ), geef je geen gas slipt hij, waardoor accu lampje brand omdat deze niet goed oplaad enzo…

Totaal aantal Berichten: 176
- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Geen idee of je probleem al opgelost is maar het komt me bekend voor..
Ik heb het zelf gehad bij mijn Citroen Saxo en mijn vader ooit bij zijn Xantia..
De auto loopt dan niet meer stationair en zodra je de koppeling intrapt valt de toerenteller terug naar 0 toeren en slaat de auto af..
Bij zowel de Saxo als de Xantia was het de stappenmotor die de geest gegeven had..
Inderdaad relatief gevaarlijk, want rem- en stuurbekrachtiging vallen beide uit.. Leuk als je zoals ik destijds net de afrit neemt bij de snelweg
Succes ermee!
Ik heb bovengenoemd en beschreven probleem ook gehad met een Citroën C4 Berline 1.4 16v met 21000 op de teller. Inderdaad doodeng op de uitvoegstrook vanaf de snelweg. Motor viel uit en controle weg. Ik heb alleen niet begrepen hoe het probleem nu opgelost moet worden.
Gaat het vanzelf over. Hoort het erbij of moet ie naar de garage?