






















Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
fluidphreak schreef:Over de limousine: het is wel raar dat hij de bediening van licht en achterruitverwarming in het dak mist. Dat hebben alle latere serie 1’s toch?
De mijne is van ‘82 en heeft dat in de middenconsole zitten. Geen idee of dat daarna evt. nog gewijzigd is…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Die plek voor licht- en achterruitverwarming zit daar toch alleen indien de wagen schuifdak heeft? ik herinner dat me van een S1 CX die ik had met schuifdak.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Nee hoor, ik heb geen schuifdak in mijn ‘85 serie 1. Maar de schakelaars voor binnenverlichting en achterruitverwarming zitten in het dak.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
ik denk dat we misschien iets teveel off topic gaan, maar zou dat verschil dus niet berline en prestige/limousine kunnen zijn?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Wat een gave kleur voor een serie 2!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
volgens mij is dat helemaal geen bouwjaar 87, maar eerder een vroege 86’er of late 85’er.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
zo te zien is het Bleu Romantique; dat werd toch wel op serie 2 geleverd?
Volgens Dr. Theo tot 1986, dus zeker op serie 2 ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Als het Bleu Romantique is dan is het inderdaad een 85-er of 86-er. Maar het kan ook best Bleu Magnetic zijn en dat is m.i.v. modeljaar 87 geleverd.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Alleen had het dan weer een turbo II moeten zijn.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Mulder schreef:
Je weet toch ondertussen wel hoe dat ding heet in een niet-Duitse auto…?
Grenouille, hè? Maar ik vind Kugelascher zo lekker bekken… En ik vind het geen kikker, wel een kikkeroog. Maar da’s dan weer zo’n kleine Austin Healey Sprite. En da vink dus écht helemaal niks.
Niet verder vertellen hoor, maar ik ben naast mijn Italiaanse afwijking, en Frans dus, ook nog een beetje Duits gek… een Strich Acht, een Heckflosse, daar maak je me ook blij mee.
Overigens ook met een vroege, echt vroege BMW. Nee, geen Barockengel, maar een 2500.
Gauw vergeten, gauw weer on topic.
Ik heb niks gezegd.
Ik ben geabonneerd wanneer er nieuwe CX’en op AutoScout24 worden gezet die aan mijn criteria voldoen. Ik krijg elke dag deze binnen. Garage Timmer zet hem blijkbaar elke dag weer bovenaan in de advertentierubriek. Is dit nu echt leder, of skai? (Ik heb het ook sky genoemd zien worden). Bij Ton van Soest heb ik er eens een Pallas gezien met dit soort bekleding en dat was 100% echt kunstleder, hoor!
Nu:C4 coupé (2004)
Eerder: BX Chic (1991)
C5 berline phase deux (2005)
Dat is echt leder.
Maar €2950,- bij Timmer? Dan moet er wel heeeel wat meer afgebouwd worden dan alleen een paar strips en deurbekleding…














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jaco schreef:Dat is echt leder.
Ja en nee. De zitvlakken zijn leder, de achterkanten en zijstukken zijn van skai.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ah, dat wist ik niet.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Inderdaad goedkoop voor Timmer. Zo te zien ook van binnen een nette auto (op het deurpaneel na dan). Beetje jammer zijn de rubbers op de bumper zijstukken.
Afbouwen met strips? Nah, ik dacht het niet… Pallas wieldoppen er op, klaar…