21 van de 224
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »

CX VEMS 340pk en 580Nm p223
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 665

Gepost: 22 oktober 2005 06:55 PM
  [ # 301 ]

Hehe, heb al ff gegoogled, maar aangezien ik geen tijd en zin had om et ff door te spitten, heb ik nog niet veel gevonden.

Maar die CGAT is wel leuk om te zien, maar dan zou ik dan toch liever voor de FBAT gaan, omdat die nog redelijk origineel blijft.

Ik maar es ff weer aan et spitten en doen.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 oktober 2005 06:12 PM
  [ # 302 ]

Hmmm, ik heb eindelijk een autoradio te pakken… nu ontbreken er uiteraard allemaal draadjes achter het radio vervang kastje, dus hoop ik dat hier iemand is die even kan roepen waar ik de volgende signalen vandaan kan halen.

- 12v lijn permanent
- 12v lijn contact
Ik heb een oranje draad die recht naarbeneden loopt. Ik denk dat dit de “fabrieks” aarde is. Heeft iemand anders die toevallig ook?

minder interessant
- lichtschakelaar

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Gepost: 26 oktober 2005 11:20 PM
  [ # 303 ]

Als ik het mij goed herinner is er geen 12v contact voorzien dus deze zal je zelf ergens moeten aftakken.

De 12v permanent is een groen kabeltje en de aarde is een gele kabel die merkelijk dikker is.
Best is eerst uittesten met een meter die de polariteit aangeeft.
De + permanent kan je indien je de daarvoor bestemde kabel niet vind eenvoudig aftakken van de sigarettenaansteker.
De + na contact heb ik bij mij aangesloten aan de + permanent.

Nu heb je in de meeste gevallen die - (aarding) niet nodig omdat de antenne deze ook heeft.

Heb je de kabels van de luidsprekers gevonden?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  

PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1130

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 26 oktober 2005 11:29 PM
  [ # 304 ]

het schijnt voor de moderne carhifi toei niet echt best te zijn om de aarde van de headunit via de behuizing te laten lopen, sluit hier dus zeker de aarde aan.

Aarde radio is idd dikkere gele kabel en +12v(30) is een dunne groene.
luidspreker draden waren bij mijn prestige gemerkt met roodwitte hulsjes.
+12v(15) over contact is niet nodig mits je je radio niet vergeet uit te zetten.

Ik heb het rechtstreeks gedaan zodat je radio ook speelt zonder contact om te zetten.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 27 oktober 2005 03:01 AM
  [ # 305 ]

Luidsprekerkabels lijkt ik te hebben, behalve dat jullie nu zeggen dat de +12v permanent dun en groen is. Daar heb ik er namelijk 4 van van voren komen… ik ging er wel een beetje vanuit dat dat speakers waren.

Sigaretten aansteker was ik nog niet opgekomen, zo zie je maar hoe wakker ik was. Die gele waar ik het over heb zit niet bij de rest van de draadbundel en gaat recht naarbeneden toe, en lijkt daar aan de carroserie bevestigd te zijn. Ik ga maar even met de multimeter aan de gang voordat ik dingen bevestig. Achterspeakers heb ik zowiezo gevonden, dat was geen probleem, moet alleen nog uitvogelen waarom de Alpines achter niet aangesloten zijn en wel de 2 obscure. In de portieren zitten clarion driewegs tot mijn blije verassing dus daar hoef ik denk ik ook niets in te investeren.

Morgen meer nieuws, ik hoop dat ik tijd heb om even te klooien ermee.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1130

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 27 oktober 2005 03:06 AM
  [ # 306 ]

die gel zit idd direct aan de carroserie vast ja, bij mij iig ook en de 12+ (15) is idd dun groen.

even multimeter erbij en je weet t zo en vwb de speakers ook, ff de roostertjes van de deuren speakers eruit en dan even weerstand meten vd draden of doorpiepen als je een meter hebt met piepfunctie.

een pen op draad in de deur en dan meten welke dat t andere eind is in de middentunnel.

succes

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 27 oktober 2005 03:13 AM
  [ # 307 ]

Ja, dat moet dan wel gaan lukken denk ik. Die paartjes van de voorspeakers vind ik ook wel. merk het overigens zo of die het goed doen of niet Smile. Alles aan de permanent 12v is ook lekker makkelijk. Ik kom er wel uit, bedankt voor de hulp heren.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 27 oktober 2005 06:11 PM
  [ # 308 ]

Terwijl ik zit te wachten op een zich instalerende PC maar weer wat leukigheidjes.

Heb gisteravond even een 80-120 in z’n vijf gemeten. Was alleen in de auto dus was wat onhandig, kwam uit op 10.9 sec, maar ja bij 80 is de turbo nog totaal niet op dreef. Nu nog even kijken naar in wat ie in z’n 4 doet, en misschien zelfs ook nog in z’n 3.

En een tussenstand van de kosten, komt uit mijn scriptje rollen:

Spent 7624.24 EUR on SV-15-XX so far.
Spent 3374.24 EUR on SV-15-XX so far. (excluding purchase)
mileage first listing: 97621.00 km
mileage today: 110069.00 km
so far 12448 km driven since first listing.
costs are 0.612 EUR per km
costs are 0.271 EUR per km (ex purchase)
Average cost per month 444.38 EUR
Expected km per year: 19672 km

De autoradio zit er al bij. Is een bedrijfswagen dus ik betaal geen BTW over brandstof of onderhoud, alleen bijtelling over de aankoop. Da’s dus iets van 40% van 22% van 4250 euro dus 375 per jaar ofzo. Vind ik een goede deal in verhouding met de BTW aftrek.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 27 oktober 2005 06:29 PM
  [ # 309 ]
sans-pareil schreef:

Terwijl ik zit te wachten op een zich instalerende PC maar weer wat leukigheidjes.

Heb gisteravond even een 80-120 in z’n vijf gemeten. Was alleen in de auto dus was wat onhandig, kwam uit op 10.9 sec, maar ja bij 80 is de turbo nog totaal niet op dreef. Nu nog even kijken naar in wat ie in z’n 4 doet, en misschien zelfs ook nog in z’n 3.

Bij mij lukt het nog precies: 120 in de 3.  Maar het maakt nauwelijks uit met de 4. Bovenin verliest ie teveel koppel. Ik zat de laatste x zo rond de 7.5 sec. 80-120 met overschakelen (3/4) levert krap 0.5 sec. op. 80-120 in 5 komt geloof ik ook zo rond de 12 sec. Niet zo gek. 80 in de 5 is ong. 1600 tpm. Begint de turbodruk net van de 0 bar af te komen. Bij 120 (2500) toeren is de turbodruk maximaal.

Maarruh, ik ben erg benieuwd wat ie in de 4 doet. En bijv. wat ie bij jou doet van bijv. 120-160 in de 5 (dat moet ik ook nog meten trouwens).

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 27 oktober 2005 06:51 PM
  [ # 310 ]

120-160 in z’n vijf zal wel redelijk zijn, maar dat is iets wat denk ik nog wel in z’n vier lukt. De auto wordt pas echt “wakker” bij 140 ofzo in z’n vijf, en dan stiert ie tamelijk gemakkelijk door naar de 200 dan wordt het ietsje minder in dat 5000-5500 toeren gebied waar ie niet helemaal lekker meer ademt, geloof dat het vermogen dan ook ongeveer hetzelfde blijft.

Op den duur met een lichte watergekoelde T4 turbo zal dat wel iets beter gaan. Het schijnt dat een licht T4 eigenlijk nauwelijks meer turbo gat veroorzaakt dan de fabrieks T3, dus ik ben benieuwd.

Ik zal nog wel wat metingen verrichten en die hier posten. Even een leeg stukje snelweg vinden.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 27 oktober 2005 07:05 PM
  [ # 311 ]
sans-pareil schreef:

120-160 in z’n vijf zal wel redelijk zijn, maar dat is iets wat denk ik nog wel in z’n vier lukt. De auto wordt pas echt “wakker” bij 140 ofzo in z’n vijf, en dan stiert ie tamelijk gemakkelijk door naar de 200 dan wordt het ietsje minder in dat 5000-5500 toeren gebied waar ie niet helemaal lekker meer ademt, geloof dat het vermogen dan ook ongeveer hetzelfde blijft.

Op den duur met een lichte watergekoelde T4 turbo zal dat wel iets beter gaan. Het schijnt dat een licht T4 eigenlijk nauwelijks meer turbo gat veroorzaakt dan de fabrieks T3, dus ik ben benieuwd.

Ik zal nog wel wat metingen verrichten en die hier posten. Even een leeg stukje snelweg vinden.

‘s-Nachts rijden, dan is het rustig zat en liggen (hopelijk) onze vrienden van de blauwe arm ook te snurken.

Bij mij is het turbootje goed wakker bij 120. 160 in de 4 is op het randje bij mij qua toeren. Kan net. Bij 180 is de fut er wel uit maar hij klimt dan nog geleidelijk door naar de 200 om daar ong. te blijven steken. Nog niet bult af geprobeerd. Hij heeft nu nog genoeg toeren over namelijk.

Een wat grotere turbo die evenveel of minder turbogat heeft is natuurlijk wel boeiend. 16v kopje zal wel lastig worden.. Stoterstangetjes dupliceren.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 27 oktober 2005 07:47 PM
  [ # 312 ]

Ja, 16v kopje lijkt mij buiten de mogelijkheden vallen Smile.

Ik zag wel laatst dat de douvrin motor in de 22 TRS doorontwikkeld is door renault naar een 12 klepper 2.2 liter injectie met zo’n 150 pk zonder turbo. Daar zou wel wat mee kunnen misschien, compressie omlaag en turbo er op.

Op de goede oude CX motor 16 kleppen stoppen gaat denk ik idd niet lukken. Misschien dat met wat porten, flowen, verlichten en verharden er nog wat toertjes uitgehaald kunnen worden. De normale Gti heeft grotere kleppen, maar ja dan moet je weer meer koelen om die warmte af te voeren. Andere oplossing is “high-lift” nokkenas, maar dan wordt die hele motor weer zo’n nerveus ding. Terwijl het toch erg cool zou zijn als er 7000rpm met een beetje normaal vermogen uit te krijgen is. Da’s namelijk met een TRD eindreductie 308 km/h Smile. Ik ben met 6500rpm al tevreden hoor, maar de grote droom is inmiddels wel een geblazen mazda 20b drieschijfs wankelmotor er in. Die doet gewoon 9000rpm als je dat wilt Smile. Dat lijkt me toch de ultieme CX.

Profiel  

Gepost: 27 oktober 2005 10:16 PM
  [ # 313 ]
sans-pareil schreef:

...Ik zag wel laatst dat de douvrin motor in de 22 TRS doorontwikkeld is door renault naar een 12 klepper 2.2 liter injectie met zo’n 150 pk zonder turbo…

Hier wil ik wel het fijne van weten Very Happy

Misschien iets voor 1 van mijn volgende projecten Razz Very Happy

Een CX 22TRi break zou dat dan worden Wink

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 28 oktober 2005 12:01 AM
  [ # 314 ]

Heb het op zich even zijdelings gevraagd op CX-L hoe dat zat. In elk geval zei men dat je niet zomaar een kop over kon zetten, de koelingskanalen zijn dus ietsje anders. Maar als de onderblokken voldoende op elkaar lijken blijft het natuurlijk een hele interessante optie.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 29 oktober 2005 06:15 AM
  [ # 315 ]

Voor de mee-filosofeerders…. de 20b 3 schijfs sequentiele twin turbo motor van mazda:

ra, ra kan het in een CX? Ik heb nog een paar foto’s… In de breedte moet het geen probleem zijn… het draait allemaal weer om die subframe balk.

Nog twee grotere plaatjes van een waar de transmissie voor een achterwielaandrijver nog aan hangt:

Profiel  

21 van de 224
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook