1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
C15 Remmen slepen
sebbe1984
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 11-02-2008

Gepost: 22 oktober 2010 03:36 AM

Hallo,

ik heb een probleem met mijn C15E 1400 van ‘90. Als ik rem, en de rem vervolgens los, blijft de auto lichtjes remmen. Het lijkt dus of de remmen blijven hangen. Na het remmen, terugschakelen en opnieuw optrekken, voel je dat de remmen nog even slepen. Door wat snelheid te maken lijkt het of de remmen terug lossen.

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Alvast bedankt

Mvg

Sebbe

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 22 oktober 2010 12:54 PM
  [ # 1 ]

Ik gok op gare remslangen, hoewel er ook gewoon een zuiger in de remklauw vast kan zitten.

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 23 oktober 2010 01:24 PM
  [ # 2 ]

Na lange dienst, kunnen de remvoeringen ook wel eens loslaten,en/of de hele bende zit vast geroest!!
Ik zou het maar eens open maken,dan zie je denk ik meteen wat er aan de hand is!! ahh

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
benson
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 03-07-2005

- C15 1.8 Diesel
- Berlingo 1.6 benzine
Gepost: 23 oktober 2010 05:24 PM
  [ # 3 ]

Mijn ervaring met dit probleem is vastzittende remklauwen.
Heb toen de hele zwik vervangen incluis de remschoenen en schijven.
Werkt weer als een trein in de zomer.

C-15D & Berlingo

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 24 oktober 2010 10:44 AM
  [ # 4 ]

Veroorzaker van deze veel voorkomende ellende: Vuile verouderde remvloeistof waarvan het vochtgehalte te hoog is.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
sebbe1984
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 11-02-2008

Gepost: 28 oktober 2010 07:50 PM
  [ # 5 ]

Hallo,

hartelijk bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb de voorwielen gedemonteerd. De schijven en remblokken lijken nog ok. Ik ga de remklauwen en remvloeistof vervangen en dan kijken of het probleem opgelost is.

Groeten

Sebbe

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 29 oktober 2010 12:32 AM
  [ # 6 ]

Controleer dan ook even of er beweging in de remklauwen zit, anders; uit elkaar halen ,schoon maken, óf nieuwe plaatsen.Oh sorry ik zie nét dat je dat ook van plan was   bravo
Smi
En hoe zit het met je achter-remmen?? zijn die wel soepel???

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
sebbe1984
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 11-02-2008

Gepost: 29 oktober 2010 11:12 AM
  [ # 7 ]

Hallo,

er zit inderdaad veel speling op de remklauwen. Ook zitten de pistons vaster dan normaal. Waar moet ik op letten als ik andere remklauwen (2de hands) koop?

De achterremmen werken nog prima. Slepen niet, grijpen goed aan en lossen direct. Achterwielen draaien zeer vlotjes rond.

bedankt voor de reactie!

groeten

Sebbe

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 29 oktober 2010 11:23 AM
  [ # 8 ]

Goed dat achter in orde is!
Zal wel moeilijk zijn om goede 2e hands remklauwen te vinden,meestal heeft het dezelfde problemen als waar jij nu mee zit.
5 jaar geleden zat ik nét zo te knoeien met m’n remmen, en toen ik eindelijk alles goed gangbaar had, brak het ontluchtingsnippeltje af.  surrender Heb toen 2 nieuwe erop gezet…..en die werken nu nog steeds perfect!!!! bravo

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 29 oktober 2010 01:00 PM
  [ # 9 ]

Het kan geen kwaad om de trommeltjes er achter eens af te halen en de achterremmen aan een visuele inspectie te onderwerpen Wink

De remklauwen zijn erg makkelijk te reviseren, een beetje speling is ook geen ramp, het zijn toch zwevende remklauwen. Het is wel fijn als de rubber hoesjes om de assen waar de klauw op zweeft nog heel zijn.
Die klauwen zitten trouwens niet alleen op C15’s Wink

Profiel  
 
sebbe1984
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 11-02-2008

Gepost: 01 november 2010 05:35 PM
  [ # 10 ]

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren de remklauwen vervangen. Eerst diegene die ik er ging opzetten uiteen gehaald, gekuist gesmeerd. Pistons gaan goed en zagen er goed uit, speling op remklauwen is miniem. Alles gemonteerd, ontlucht etc.

Het probleem is jammer genoeg nog niet verholpen. Na het loslaten van het rempedaal, blijft de auto nog remmen. Het lijkt dus of de voorremmen niet voldoende lossen en te hard slepen. Heeft er iemnand nog een idee?

Alvast bedankt

groeten

Sebbe

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 01 november 2010 07:05 PM
  [ # 11 ]
C15GrandVolume schreef:

Ik gok op gare remslangen, hoewel er ook gewoon een zuiger in de remklauw vast kan zitten.

Rolling Eyes

Profiel  
 
sebbe1984
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 11-02-2008

Gepost: 01 november 2010 08:17 PM
  [ # 12 ]

Hallo,

bedankt voor je antwoord.

De zuigers zitten niet vast. Dat heb ik nagezien.

Wat bedoel je juist met gare remleidingen? Wat kan ik hieraan doen?

Alvast bedankt

mvg

Sebbe

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 01 november 2010 09:20 PM
  [ # 13 ]

De remslangen tussen koperen remleiding en remklauw. Die kan van binnen aangetast zijn, zodat hij dichtknijpt door het vacuum dat ontstaat wanneer je je rempedaal loslaat.

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 02 november 2010 05:27 PM
  [ # 14 ]

Merk je aan je wagen dat ie blijft afremmen ?  (nadat je geremd hebt)
Echt helemaal lossen doen ze ook weer niet echt !, zoals bij b.v. een fiets,en meestal bij trommelremmen, daar zit altijd een dikke veer om alles weer in de ruststand te zetten.
Of krijg je het voorwiel niet meer rond? ( met de hand)

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
sebbe1984
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 11-02-2008

Gepost: 02 november 2010 07:54 PM
  [ # 15 ]

Hallo,

bedankt voor je antwoord.

Inderdaad, nadat je remt, en het rempedaal lost, blijft hij duidelijk nog remmen. Niet zo hard zoals op de moment dat je het rempedaal induwd, maar toch duidelijk merkbaar. Je merkt het ook bij het terug optrekken, bvb. na een vluchtheuvel. De auto moet meer moeite doen als voordien.

We hebben de auto (voordat de remklauwen vervangen zijn) ook opgekrikt. De achterwielen draaiden zeer vlot, ook na het remmen en lossen van het rempedaal. De voorwielen gingen veel stroever. Na het remmen en loslaten merkte je dat de wielen nog vaster zaten. Na enkele malen rond draaien gingen ze weer wat vlotter. Als je de wielen achteruit draaide, bleven ze soms haperen.

Een vriend van me dacht aan mogelijks de hoofdremcylinder. Kan deze er iets mee te maken hebben?

Verder heb ik vandaag ontdekt dat m’n radiotor lekt.. Ik denk door roest. Heeft er iemand een goed adres voor een nieuwe of goede tweedehands? En een idee van de prijs?

Alvast bedankt!

groeten

Sebbe

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook