Beste Citroën vrienden,
De dieselpomp van mijn 98-er Turbo D gaat steeds harder lekken. Ik ben dan ook met enige spoed op zoek naar een lekvrij (bij voorkeur gereviseerd) exemplaar. Ik ben bekend met de moeilijke verkrijgbaarheid van deze pompen. En de bijbehorende prijzen. Ben dan ook zeker bereid een faire prijs voor een goed exemplaar te betalen. Wie o wie heeft er nog een goede pomp liggen (en wil deze wel verkopen)?
Alternatief is het laten reviseren van mijn eigen exemplaar. Wie weet hier een goed en schappelijk geprijsd adres voor?
Groet,
Wijnand
Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Nog een alternatief is de pakkingen te (laten) vervangen, waar daar gaan ze op lekken. Matthijs309 weet hier meer van, neem maar eens contact met hem op.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Hallo,
Hoe snel heb je er eentje nodig.
Ik heb er namelijk eentje liggen maar daar mist de ronde stekker vanaf.
Wellicht dat je die kan overzetten.
Nadeel is wel dat de pomp in duitsland ligt.
Ik ga er binnenkort naar toe, moet ik de pomp voor je meenemen.
Ik heb geen idee wat een faire prijs is voor een Lucas pomp hier in nederland.
Een pomp in duitsland kost 450 euro met stekker uiteraard.
Zonder stekker beduidend minder.
Groeten, Piet.
Ik heb wel een complete pakkingset liggen voor deze pomp (ik had er 2 besteld), zit je op 125 euro.
Moet je alleen zelf gaan schroeven Of iemand vinden die dat voor je wil doen.
Lekvrije pomp ga je haast niet vinden, al die pompen gaan lekken na 10~12 jaar, zelfs degene die gewoon op de plank hebben gelegen. De rubbers drogen uit en worden vierkant.
Ik wil eventueel je oude pomp van je overnemen :]
Ouwe mopperkont
Zwart = oud, bruin = nieuw:
Ouwe mopperkont
Er zijn best dichte pompen te vinden!!
Ik heb er 2 liggen.
Kijk, zo’n pakkingset is misschien wel de oplossing. Pompje laat inmiddels wel erg veel diesel lopen en dit kost mij m’n multiriem. Dank voor de tips tot zover! Kom er nog op terug.
Groet,
Wijnand
Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)
Vrienden,
Wie weer er een goed en betrouwbaar adres waar ik mijn pomp zou kunnen laten reviseren?
Groet,
Wijnand
Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)
Vandaag bij Diesel Büchli in Harderwijk langs geweest op de pakkingen van de pomp te laten vervangen. Waren zo goed als helemaal verdwenen. De pomp is nu weer mooi lekvrij. Binnenwerk zag er verder nog mooi uit, dus de pomp wordt komend weekend weer in de auto geschroefd. Oh ja, hoogte van de rekening bleef steken bij net geen 80 Euro. Als ik hier mee een revisie voorlopig kan uitstellen zeer schappelijk wat mij betreft.
Groet,
Wijnand
Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)