Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Koppakking naar zijn grootje.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Dat hoop ik toch niet voor Freek…
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik bestel vast de VW Golf brochure…
garagestmarien schreef:Ik had een heel klein lekje aan de onderste slang op de radiateur, maar dat ruik en zie je meteen.
O je bedoelde ruiken onder de motorkap, ik dacht in het interieur. Zal dat eens gaan proberen morgen.
Koppakking… (jaiks), hoe komen we daar achter?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Je wordt ook niet gespaard Freek…
Garages hebben hier een simpel testje voor dat CO2 kan aantonen in het koelwater. Laten we hopen dat het negatief is en dat het toch een verstopte slang aansluiting is.
Groeten van Freek
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gewoon een lektestje doen, zou maar zo kunnen dat er ergens een slangetje lek is wat je niet ziet. Heb je als eens aan je slangen gevoeld als de motor warm is. Als er echt heel veel spanning op zit zou dat een indicatie kunnen zijn.
Gewoon niet meteen teveel zorgen maken, eerst maar eens op zoek naar het lek…...
Je hebt het over 2 weken, maar dat op zich zegt weing, over hoeveel kilometers hebben we het?
Je kunt ook de folder van Skoda opvragen, da’s ook VAG, en Skoda betekent “Jammer” in het Tjechisch!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Of wat te denken van een stoere Dacia Duster? Voor maar 13.990. Je koopt gewoon weer een nieuwe als ie stuk is
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die Dacia’s gaan niet stuk eigenlijk. Er zit renault techniek in die wel heel blijft naar het schijnt…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
That´s soooo not like us
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
terug on topic:
mijn dame had vorig jaar soortgelijke kwalen, waarbij de oorzaak niet zo schokkend bleek te zijn: een minuscuul gaatje in één van de koelwaterslangen, dat lekte op het blok, waardoor er geen rookontwikkeling was, noch lekkage in de zin van plassen onder de auto, maar wel koelwaterverlies.
De oorzaak werd tenslotte ontdekt door het koelsysteem bij warme motor onder druk te zetten, waardoor het straaltje koelvloeistof zichtbaar werd.
Niet schokkend, niet duur; wel lastig ...
Waarom een Dacia niet kapot gaat: simpel - Fransen snappen nu eenmaal niets van electronica en al die dure, ingewikkelde electronica laten ze achterwege in zo’n goedkope Dacia. Een Franse auto zonder Franse auto-kuren; da’s nog eens ongebruikelijk; dan moeten ze toch op z’n minst roesten, zou je denken
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dank voor dit hart onder de riem. De grimlach is weer even een glimlach.
Volgende week even bij Wil Wijnhoven langs, als die tijd heeft. En ik ga zelf ook nog wel even wat speuren.
(edit: ik doel nu op jouw ervaring met de koelslang, niet op de pobleemloze Dacia’s…)
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Goed, a.s. donderdagochtend rij ik even in Boxmeer langs. Ik ben benieuwd.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Vrijwel ongemerkt ga je dan in het weekend toch met een schuin oog op autoscout naar jonge alternatieven voor de Break zitten kijken. De oude C5 is te lelijk om voor de deur te hebben. Best gaaf hoor, zo’n 5-serie Touring, en de degelijkheid spat er vanaf, van zo’n V70. Ze roesten niet, zijn voorzien van airbags en dwarsbalken en een hoop toeters en bellen die de CX niet heeft. Maar ook die alternatieven beloven allesbehalve gratis rijden. Genoeg verhalen over onderhoudsbeurten van 1000 euro op de website van Autoweek en het is vaak toch ook weer 200 kilo meer voor de wegenbelasting. Maar afspraak is afspraak en als het nu weer kassa is, dan houdt het toch echt op. Ook mijn eigen vertrouwen kent zijn grenzen.
Maar als ik dan op maandagochtend weer ga zitten in de ietwat scheef gezakte bestuurdersstoel, tijdens het voorgloeien de naden en kieren in het grijze plastic overzie, de auto start (de accu is nog prima), wacht tot mevrouw zichzelf naar een meer praktische hoogte heeft getakeld en wegrijd, dan hoop ik toch zó dat het gewoon een kleinigheidje is…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ik ben maar een newbie hoor, maar…
...om de auto nu weg te doen is ook zonde toch, na een koppeling-investering? En als dan ook de koppakking vervangen is / moet worden, dan zou je toch kunnen stellen dat de twee écht dure / grote reparaties zo ongeveer voorbij zijn gekomen? Ik snap het dilemma, maar ik had de auto nu toch niet weggedaan - markt is al niet al te best en volgens mij krijg je gedane investeringen meestal niet terug… dus dan is die reparatie van de koppeling weggegooid geld.
Way out in the water, see it swimming.
Gezien mijn vorige reacties zou je het misschien niet direct verwachten maar ik ben het wel met Nelis eens. De nieuwe eigenaar heeft straks een relatief goede koop: stel dat de kop lekt dan verkoop je een auto die niet 100% is. Daar krijg je niet de hoofdprijs voor en de nieuwe eigenaar profiteert van alle gedane investeringen. Het is zoiets als aandelen verkopen op een dieptepunt. Is dit niet de kans om je sleutelervaring op peil te brengen? Je hebt nog een andere auto dus je kan hem misschien wel een paar weken missen. En misschien ken je iemand met sleutelervaring die je wel wil helpen bij dit project. Zelf een koppaking vervangen is lucratief door het hoge aandeel arbeidsloon; en dat steek je zo in je zak. En na de klus rijd je met nog meer voldoening in je zelf gerepareerde limousine!
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Eens, in principe. Maar dit is ook precies hoe het begrip ‘bodemloze put’ ooit is ontstaan… ‘Jouw’ argument heb ik al een paar keer gebruikt. Er is het afgelopen halfjaar al voor 3000 euro aan onderhoud gepleegd en als er nu weer een dikke rekening zit aan te komen houdt het gewoon op. Ik moet thuis ook nog wat mensen te vriend houden.
De Pallas staat sinds gisteren in de stalling en blijft daar tot maart/april.
Het wordt een ander verhaal als ik het zelf, met hulp, ga doen inderdaad (gesteld dat het inderdaad de koppakking is, afkloppen). Maar of dat realistisch is? Ik laat donderdag wel weten of je een weekend moet vrijhouden.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”