3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Dakrubber plaatsen
d-super
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 05-06-2004

- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Gepost: 28 oktober 2010 11:34 PM
  [ # 31 ]
DriverD schreef:

Inderdaad.
Bovendien: Er zijn vele soorten siliconenkit.


Elke siliconenkit smet en geeft dus kraters in je laklaag die je alleen met anti silicon in je lak kunt verdoezelen.

http://winkel.verf24.nl/speciale-produkten-c-2_24/avis-anti-silicon-30ml-p-622


Sikaflex deknadenrubber kun je zelfs schuren als het moet.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 oktober 2010 11:51 PM
  [ # 32 ]

Zullen we nu maar eens ophouden met de discussie over de kit? Topic-starter mag zelf beslissen wat hij daarvoor kiest.

Citroen!

Profiel  
 
id20driver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 10-04-2006

- ID/DS ID 20 D super
- 2CV AZU B
Gepost: 29 oktober 2010 05:09 PM
  [ # 33 ]

Ik heb het 13 jaar geleden op de zelfde manier gedaan als Boogaard 77. Nog steeds geen last van lekkage en je behoudt de originele look. Achter het wasbord op de C-stijl moet wel een kneedkit (bijv, 3M butylkit voor autoruiten)worden aangebracht tussen dak en c-stijl, anders wordt door de capilaire werking je hemel bekleding nat in de hoeken.

Voor een DS Techniek cursus ga je naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 29 oktober 2010 06:55 PM
  [ # 34 ]

In landen over de grote plas staan bomen van meer dan 100 meter hoog en de bladeren in de top worden van water voorzien via een sapstroom achter de bast. Dat gebeurt door capilaire werking want een boom heeft geen pomp, maar dat betekent wel dat capilaire werking zeer ver gaat en zeer hoog komt.

Om nog even over kit te miepen: ik heb de dakrand gekit met 3M 08509 ruitenkit, dat is zwart, blijft plastisch en laat zich makkelijk verwijderen met wasbenzine. Daar zie je niets van en het rubber lijkt niet gekit te zijn.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10414
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 oktober 2010 07:48 PM
  [ # 35 ]

Correctie: bij bomen niet door capillaire werking, maar door osmose.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 29 oktober 2010 08:12 PM
  [ # 36 ]

Ik dacht dat osmose gaat over de uitwisseling van stoffen, diffusie dus, maar dat de stroom omhoog wordt geleid door capilaire werking. Maar dat heeft geen reet met dakranden, rubbers en kit te maken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43342
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 oktober 2010 08:14 PM
  [ # 37 ]
Han S schreef:

dat heeft geen reet met dakranden, rubbers en kit te maken.

Inderdaad… dussssss:  boring Laughing

Terug on-topic mannen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 29 oktober 2010 08:40 PM
  [ # 38 ]

Het ging even over de capillaire werking achter het wasbordje waardoor de hemelbekleding nat wordt.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 oktober 2010 10:39 PM
  [ # 39 ]

Laughing Wanneer wij zijn uitgepraat over de zuurvrije kit en capulaire dingen dan is Jozef al aan zijn tweede dakkie toe   Laughing  Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 30 oktober 2010 12:10 AM
  [ # 40 ]

Ik sta versteld ! 

Bedankt ook aan alle David Attenboroughs hier !

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 24 november 2010 08:33 PM
  [ # 41 ]

word een rotte c-stijl/hoedenplank bij de gordelbevesteging veroorzaakt door een lekkage van het dak?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10414
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 november 2010 08:43 PM
  [ # 42 ]

Kan ook door condens van je achterruit en spatwater in de wielkast.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 24 november 2010 08:57 PM
  [ # 43 ]

Constructie van het gebogen dak laat het regenwater langs de trompetten achter de C-stijl lopen: zand en vuil tasten na verloop van tijd de verf aan en de roest volgt dan vanzelf.

knuffel

Profiel  
 
hansvdw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 15-09-2008

- ID/DS Dspecial
Gepost: 24 november 2010 10:19 PM
  [ # 44 ]

Ik heb 2 jaar geleden mijn dak ook gekit. Ik ben hiervoor te rade gegaan bij Sikaflex. Zij raden mij toen Sikaflex 291 aan. Deze wordt gebruikt in de jacht- en scheepsbouw. Het is speciaal gemaakt voor het maken van elastische, trillingsbestendige naadafdichtingen.

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 05 februari 2015 01:14 PM
  [ # 45 ]

Dat je het moet leegsnijden en schoonkrabben staat overal wel, en over type kit zijn er voldoende voorkeuren/adviezen. Maar *hoeveel* kit gaat er eigenlijk in een (break) dakrand?

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook