163 van de 224
« Eerste  < Vorige 161 162 163 164 165 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 30 september 2010 01:22 PM
  [ # 2431 ]

Shocked  huh

 

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 september 2010 02:13 PM
  [ # 2432 ]

Niet zo geschokt. De volgende, die MRB vrij is, staat in de stalling op me te wachten…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 30 september 2010 02:59 PM
  [ # 2433 ]

Je hebt meestal een planning voor verbeteringen/modificaties die vrij ver vooruit kijkt. Hoe ziet die er uit voor dit nieuwe project? Kan je al een hoekje van de sluier oplichten?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 september 2010 03:37 PM
  [ # 2434 ]

Nouja, ik heb eigenlijk een wild plan, of eigenlijk meerdere wilde plannen, maar diegene die de laatste tijd de boventoon voert is een combinatie megaturbo, lage compressie en extra motortje om een compressor aan te drijven, geinspireerd op die DS in het conservatoire.

Ik dacht aan een opstelling met zulke lage compressie dat je bij stationair 2-3 bar boost bij kan pompen met een compressor, die compressor verplaatst dan een X hoeveelheid aan lucht, en die doet dat constant eigenlijk, en aangezien je 3-4x zoveel lucht verplaatst als normaal voor een 2.5 liter motor bij stationair, heb je ook 3x-4x zoveel uitlaatgas om je megaturbo eerder in te laten komen. Over het hele bereik blijft de compressor lucht toevoegen, en dan was het idee om te kijken of je het zo kan krijgen dat de turbo de boost over het hele toerenbereik dan boven die 3-4 bar kan houden. Maar goed, het is een vaag gedachtenspinsel, en ik heb ergens in mijn achterhoofd twijfels of het ook als praktisch rijdbare dagelijkse auto kan die niet volstrekt achtelijke hoeveelheden brandstof verbruikt kan. Maar het lijkt me op zich wel erg cool.

Dan heb je ook natuurlijk nog de 20b ideeen dat blijft toch ook wel trekken, en de SM moet weer rijden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 oktober 2010 09:01 PM
  [ # 2435 ]

Ik heb geloof ik eindelijk een goeie oplossing voor de luchtslang van de intercooler naar het inlaatspruitstuk. In de vorige incarnatie zat toch blijkbaar iets van een obstructie of een lek ofzo die ik niet helemaal doorhad, want het ding trekt nu veel harder dan eerst. Na vier of vijf verschillende slangopstellingen is dit de beste tot nu toe en heeft ook nog de bonus dat het er op lijkt dat de slang er niet meer afklapt waar de vorige varianten wel last van hadden.

Het blijft zo jammer dat een paar vervelende figuren in de 2e kamer hebben geregeld dat deze auto nooit meer wegenbelastingvrij zal worden, eigenlijk ben ik er best wel aan gehecht.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 26 oktober 2010 09:25 PM
  [ # 2436 ]

Gaat dat nog door dan? Ik dacht dat het gekoppeld was aan de kilometerheffing, die zoals bekend in ieder geval uitgesteld wordt.

Ik zag overigens zondag een blauwe CX Gti uit 85 staan waar een turbo 2 blok ingelepeld werd, is dit de vervanger? Blok zag er errug netjes uit! Auto ook trouwens.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 oktober 2010 10:08 PM
  [ # 2437 ]

Die wet is gewoon, en volledig van kracht. Hij is iets aangepast na de acties van de organisatie bijtelling youngtimer, maar dat heeft geen gevolgen gehad voor aanpassingen aan de MRB status van auto’s van na 31-12-1986. Die worden dus nooit meer MRB vrij.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 oktober 2010 10:09 PM
  [ # 2438 ]

Joh, die koets is toch gaar. Opruimen dat ding en alles lekker overbouwen op een 85/86’er. Ben je meteen van al die gaten af.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 oktober 2010 12:05 AM
  [ # 2439 ]

Het zijn maar een paar kleine gaatjes… maar ja MRB vrij is the way to go, je hebt gelijk.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 oktober 2010 12:06 AM
  [ # 2440 ]

Ik zat vandaag aan het einde van de werkdag eens te denken. Misschien moet de SV gewoon een race-auto worden. Ik wil hem eigenlijk niet heel erg kwijt, maar niet MRB vrij rijden is gewoon 3000 euro per jaar over de balk smijten als ik het voordeel van LPG op een MRB vrije auto meeneem. Dus, misschien gewoon een raceauto ervan maken. Ik vraag me alleen af of er ook een klasse is waarin je mee kan rijden met een opgevoerde cx…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 oktober 2010 01:39 AM
  [ # 2441 ]

Ja hoor. Zeker in de rally cross, maar ook in drag race is deze auto inzetbaar. Alleen zal je er geen geweldige tijden mee neerzetten. Haal je de 10 seconden?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 oktober 2010 08:41 AM
  [ # 2442 ]

Zijn allebei niet echt wat ik in gedachten had. Ik dacht meer aan zoiets als Dutch Power Pack of iets dergelijks.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 29 oktober 2010 09:29 AM
  [ # 2443 ]

Dutch GT4 misschien? Zou je bij de KNAC moeten informeren wat de technische eisen zijn voor deze auto’s. In die klasse rijdt in ieder geval van alles door elkaar.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 oktober 2010 09:19 PM
  [ # 2444 ]

Ik ben even aan het zoeken en ik kom er op uit dat in de Dutch GT4 auto’s die voldoen aan de FIA super 2000 en FIA super production reglementen mee mogen doen. Alleen op de dia FIA site is de link naar die regelementen dood.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 oktober 2010 09:34 PM
  [ # 2445 ]

Zo’n regelement als deze:

http://www.supertouringcar.co.nz/regulations/STC Technical Regs 020810.pdf

Lijkt me nou helemaal prima. Daar kunnen we wat mee.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
163 van de 224
« Eerste  < Vorige 161 162 163 164 165 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook