5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
BX vs CX?
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 22 oktober 2010 09:26 AM
  [ # 61 ]

dat bleek ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 22 oktober 2010 10:49 AM
  [ # 62 ]
waterman schreef:

In een bx 19TZi berline ligt een 110 pk mono-point injectie motor, maar in de break met dezelfde aanduiding ligt de 122 pk sterke multi-point injectie motor uit de Bx 19 Gti.

???? Is dat standaard zo??

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 22 oktober 2010 10:51 AM
  [ # 63 ]

Jup, dus eigenlijk een GTI break.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 22 oktober 2010 06:08 PM
  [ # 64 ]

Mooi om te lezen deze discussie.

Zelf rijdt ik nu een jaar in een (edit mod: BX (?)) TRD van ‘88 als dagelijkse auto.
Sinds de aanschaf, ongeveer een jaar geleden, is er 60.000 km mee gereden. Dus je kunt stellen dat de auto aardig gebruikt wordt.

Roest zit er nauwelijks op, maar verder is er natuurlijk wel het een en ander gebeurt.
Het lijstje:
-Remschijven/slangen etc.
-Distributie/Waterpomp etc.
-Kleppendeksel pakking
-Uitlaat (nu mee bezig Wink)
-Weet ik veel wat nog meer.

Op zich dus een hoop kleine zaken gehad het afgelopen jaar, met name in de categorie achterstallig onderhoud. Maar echt dramatische (lees: Dure) zaken heb ik eigenlijk nog niet gehad. Deze import Belg is dus qua basis in prima staat. Motor loopt als een trein, roesten doet ze nergens, alleen veel kleine dingen eromheen dienden aangepakt te worden.

Maar ik weet inmiddels wel dat je met 1000 euro aan onderdelen en een hulpvaardige monteur een hele hoop kunt fixen aan een BX. En eerlijk is eerlijk, welke auto heeft geen onderhoud als je hem van praktisch stilstaan naar 60k per jaar trekt?

Ze zijn er dus wel, en bevalt mij uitstekent voor dagelijk gebruik! En zelfs als leek kom je qua onderhoud nog een heel eind.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 25 oktober 2010 01:09 PM
  [ # 65 ]

@Tinfoil: En…? Weer heel thuisgekomen in het koekblik?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 25 oktober 2010 02:16 PM
  [ # 66 ]

ja, al begon mevrouw Tinfoil wel te klagen bij 140-150 km/u;
dat had me met de CX niet gebeurd cool smile

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 29 oktober 2010 11:14 PM
  [ # 67 ]

cx en een bx?

beide keren moet je sleutelen…...

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook