Lekkage veerpoot bij lekleiding
mauritsvanveen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 09-12-2007

- Xantia 1.8i 16V Millesime
Gepost: 26 oktober 2010 01:35 PM

Mijn voorste veerpoot lekt bij de lekleiding-aansluiting. Dus daar waar het rubber blokje met de twee slangen zit. Ik heb de klem al losgenomen en met een nieuwe band vastgezet, maar hij blijft lekken. Wie heeft een mogelijke oplossing?

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 26 oktober 2010 03:12 PM
  [ # 1 ]

nieuw leidinkje Smile

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 26 oktober 2010 03:28 PM
  [ # 2 ]

Volgens mij kun je dat alleen met zo’n originele klem vastzetten. Als je met slangenklemmen oid aan de slag gaat heb je kans dat het te strak staat, waardoor het niet goed aansluit. Het is immers een hol rubber blokje. Dat vervormt dan teveel als het te strak wordt aangedrukt.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 26 oktober 2010 03:37 PM
  [ # 3 ]

O, ik heb er laatst 1 met ligarex vastgezet (en het originele plaatje). Ging prima.
Ik zou een nieuw slangetje halen met nieuwe klem.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 oktober 2010 03:42 PM
  [ # 4 ]

Er kunnen 2 dingen aan de hand zijn: of de boel klemt niet goed meer omdat de klem gaar is of omdat het rubberblokje hard is, of de veerpoot is dermate gaar dat er zoveel lekvloeistof retour moet dat het leidingkje dat niet meer kan verwerken. Dan zoekt de vloeistof een uitweg en kan er lekkage optreden. Ik zou in ieder geval beginnen met een nieuw retourslangetje met een nieuwe, originele, klemband.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
halfgaar
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 15-12-2007

Gepost: 26 oktober 2010 04:06 PM
  [ # 5 ]

heb laatst een nieuwe gezet voor 15 euro inclusief klem, probleem opgelost.

Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4

Kalm an en rapn beetje!

Profiel  
 
mauritsvanveen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 09-12-2007

- Xantia 1.8i 16V Millesime
Gepost: 31 oktober 2010 06:13 PM
  [ # 6 ]

Nieuw slangenblok en nieuwe klem gemonteerd, weer lekvrij!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook