heb je een niet te lang verlengsnoer gebruikt, haspel volledig afgerold?
als je zekering maar net genoeg is kan jedoor een verkeerd verlengsnoer dit nog slechter maken
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
net ging het wel goed..
dus, morgen even op de eend oefenen, ivm het dunne plaatwerk…
anders even een vriend bellen
Kom op joh, als ik dunne plaat kan lassen, kan jij het ook ! Gewoon geen rupsen leggen. Of in ieder geval hele korte. Goed verdelen ook zodat je telkens op ‘koude’ plaat begint.
Schijt aan originaliteit.
zorgen dat de plaat mooi tegen elkaar zit, van boven naar beneden lassen etc. ...
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
zo, dinsdag lasdag
Gisteren een vriend van me gevraagd of ie vandaag even kon komen lasses (kan het iets beter dan mij). Hij had er wel zin in!
Dus van0chtend vroeg begonnen: koets wat hoger zetten om de voetenbak aan de buitenkant te fixxen.
Rotte deel plaat eruit geflext en nieuwe pas gemaakt (beetje bijkloppen.
Dit vastgelast, zit er nu stevig in.
Had het overgebleven oude stuk voetenbak even ge-onttectylled, en dik in de menie gezet.
Daarna, koets op chassis gezet, en de rechterbodemplaat eruit geslepen. Duurde even (alles zat goed vast gepuntlast. Maar nadat alles los was de nieuwe plaat erin gebakken. Eerst goed hechten, en daarna rupsen gelast.
Morgen is de linker vloer aan de beurt. Moet morgen ook nog een stuk plaat op maat laten maken, voor aan de binnenkant van de voetenbak, maar daar verzin ik wel wat op.
Als morgen alles is gelast, worden alle lassen met de flex mooi vlakgeslepen, voor zover het gaat, en komt er een dikke laag kit overheen. Dan de bodem behandelen (tectyl in kokers enz), en de boven en onderkant in een mooie zwarte laag.
en dan kan doe koets verzaagd worden!
Foto’s staan zsm online!
Foto’s staan erbij! Bovenaan weer
zo, links zit de bodemplaat erook in!
morgen lasjes wegwerken en afkitten!
eerst wat kit halen!
Lasjes zijn door mn vader vlak/weggeslepe, voor zover dat ging…
Ik ben ondertussen wat kit, tectyl, steenslagverfspul gaan halen.
Bij de voetenbak nog een klein plaatje ingelast.
Alle naden daarna in de kit gezet, en met een lepeltje en thinner mooi strak gezet.
Beide bodemplaten, dorpels en stuk voetenbak daarna in de menie gezet.
Aan de buitenkant: de plamuur bij motorkapscharnier verwijderd en het scharnier met tectyl ingespoten.
Verder nog de tochtstrips voor de achterdeuren eraf gehaald (popnagels uitboren).
zo, vandaag was opeens:
THE POINT OF NO RETURN!!!
ofwel, de flex in de eend .
Eerst de bodem (nieuwe stuk voetenbak) van lasjes ontdaan en in de kit en menie gezet.
Daarna de flex erin. AChterkant eraf gezaagd..
Was het verder wel
http://gallery.dbsec.net/fotos/citroen/tomduckpower/
voor foototototototototototo’s
ZO
Das een radicale stap in je bouwproces ja
Ziet er allemaal netjes uit hoor :thumbsup
RESPECT
Gaat het lukken om naar de wintermeeting te komen? Ik hoop het wel! Ik ben echt heel erg benieuwd naar het eindresultaat!
Succes iig met het (ver)bouwen van je eend!
Xsara_Coupe
Xsara_Coupe schreef:ZO
Das een radicale stap in je bouwproces ja
Ziet er allemaal netjes uit hoor :thumbsup
RESPECTGaat het lukken om naar de wintermeeting te komen? Ik hoop het wel! Ik ben echt heel erg benieuwd naar het eindresultaat!
Succes iig met het (ver)bouwen van je eend!
Xsara_Coupe
ik hoop dat de eend voor het eind van het jaar af is, EN gekeurd (niet geheel onbelangrijk )
Tom Duckpower schreef:Xsara_Coupe schreef:ZO
Das een radicale stap in je bouwproces ja
Ziet er allemaal netjes uit hoor :thumbsup
RESPECTGaat het lukken om naar de wintermeeting te komen? Ik hoop het wel! Ik ben echt heel erg benieuwd naar het eindresultaat!
Succes iig met het (ver)bouwen van je eend!
Xsara_Coupe
ik hoop dat de eend voor het eind van het jaar af is, EN gekeurd (niet geheel onbelangrijk )
Ik help het je hopen !
Xsara_Coupe
Dat ziet er netjes uit! :thumbsup
En op geel zie je de roest veel beter
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
nou vandaag een vrije dag
dus wat doe je dan als er een eend op de oprit staan, juist. Uitslapen
toch maar wat aan de eend gaan doen:
achterlichtenplaatbalkhouderding er helemaal uit geflext…
daarna de houten zijtussenstukpanelen in de grondverf gezet.
Ondertussen nog de achterkant van het voorste koetsstuk van overbodig ijzer ontdaan.
Het was inmiddels etenstijd (avond) dus wat gegeten. Daarna de koets op de rug gezet zodat de bodem in de tectyl gezet kon worden. Hier komt morgen nog een laag overheen.
Was het wel weer trouwe lezer’s
ziet er echt al heel goed uit
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
vandaag even een tweede laag tectyl aan d koets gesmeerd….
verder begonnen met het ontroesten van de accubak, maar die moet ik maar even vervangen…vielen wat gaatjes in….
dat was het verder wel.
morgen wrs de koets opt chassis zetten