Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Vermond schreef:citroofreak schreef:Duidelijk allemaal. Maar begrijp ik nou dat er uiterlijk geen verschillen zijn tussen de GTI en de 16v Mk1??
Dus eigenlijk is het nog niet helemaal duidelijk . De GTI heeft geen enkele skirt, de 16v mk1 heeft dat wel. Bij de mk2 zijn er dus dikkere bumpers en spoiler gekomen, en dezelfde sideskirts gebleven.
Mijn 16v blok ligt nu uit elkaar, maar heb daar goede herinneringen aan. Boven de 4500 rpm wordt het helemáál een beest. Veel meer plezier dan mijn vuile GTi.
Zou je het nog ff kunnen spellen?? Dan begrijp ik het compleet!!
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Harm schreef:Ga je mij nou tegen spreken? De 16v mk2 is en blijft sneller dan de vuile gti! (vuile gti reed ook prima)
Bovendien ben ik degene die elke dag in een 16v rijdt en jij bijna nooit, dus ik weet echt wel beter.Waarom is die dan sneller? Volgens alle specificaties is een vuile 8v gewoon sneller dan een schone 16v. Ik rijd regelmatig in een 8v maar nooit in een 16v, en jij in een 16v maar nooit in een vuile 8v, dus je kunt ‘t net zo goed niet vergelijken als ik.
Zucht..
Ben blij dat je het probeert hoor, dat vind ik prima.
Maja dit is natuurlijk gel*l. Ik heb ook een tijd gti gereden naast de 16v en de verschillen zijn er wel degelijk. De 16v mk2 is gewoon sneller zonder enige twijfel. Ik vind het prima dat jij het niet eens bent met dat feit, maar dat is helaas jouw probleem.
In dit geval weet ik het gewoon beter.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Toch bevestigt Bearwil ook Harm zijn uitspraak, en die kan dit op het moment toch het beste vergelijken.
Als je in mijn eerste post kijkt heb ik over de snelheid. Kan best zijn dat de vuile gti sneller naar de 100 gaat. Maar ik zei dat de mk2 sneller is dan de vuile gti. Dat is gewoon zo. Op top inderdaad zoals Ber bevestigd.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Het is dus een semantische kwestie. Wat is sneller? Absolute topsnelheid of de acceleratie? Het is maar wat je op een bepaald moment belangrijker vindt. Zoals ik eerder al schreef, is het in de stad verdomd leuk om bij een stoplichtsprint heel wat verbaasde koppen te zien en dan zorgt de vuile GTi voor bijzonder veel lol. Aan de andere kant is het op de snelweg weer hoogst amusant om, als je in de 16V zit en met 130 een Audi of BMW op je achterbumper hebt, dan niet opzij te gaan, maar gewoon je gaspedaal even te vloeren en dan die bak in je achteruitkijkspiegel snel kleiner te zien worden, terwijl je weet dat die gast zich daar zit te verbijten en probeert het gaspedaal door het schutbord heen te trappen. Het is dan alleen hopen dat het geen onopvallende politiewagen is.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
maak en afspraak en zet een vuile gti , schone gti ,mk1 en een mk2 naast elkaar en doe de proef op de som dan weten we het zeker.
ook een leuke test overigens!!!
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Ben blij dat je het probeert hoor, dat vind ik prima.
Maja dit is natuurlijk gel*l. Ik heb ook een tijd gti gereden naast de 16v en de verschillen zijn er wel degelijk. De 16v mk2 is gewoon sneller zonder enige twijfel. Ik vind het prima dat jij het niet eens bent met dat feit, maar dat is helaas jouw probleem.
In dit geval weet ik het gewoon beter.
Ik zeg toch ook, op top is een 16v sneller. Maar acceleratie is veel belangrijker omdat je daar dagelijks iets mee kunt. Heb jij ooit een vuile gti gereden?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hmmm, met wat een heerlijk gezellige toon wordt deze kwestie hier uitgesproken. Zullen we daar even iets aan doen?
bearwil schreef:Aan de andere kant is het op de snelweg weer hoogst amusant om, als je in de 16V zit en met 130 een Audi of BMW op je achterbumper hebt, dan niet opzij te gaan, maar gewoon je gaspedaal even te vloeren en dan die bak in je achteruitkijkspiegel snel kleiner te zien worden, terwijl je weet dat die gast zich daar zit te verbijten en probeert het gaspedaal door het schutbord heen te trappen. Het is dan alleen hopen dat het geen onopvallende politiewagen is.
Oh ik heb dan overigens in een ander punt meer lol. Wel een zelfde soort situatie. Laatst reed ik op de A9 en toen werd er flink geseind dat ik aan de kant moest (de rechter baan was nog maar net vrij) dus ik rustig aan de kant gaan. Maar dan lijkt het me juist prachtig om bij diegene die net seinde er juist achter te gaan rijden en dan seinen dat je er langs wilt of iets dergelijks. Ik had al bijna de afrit nodig en vond het nog te druk op de snelweg om het dan te gaan doen, maar anders had ik toch wel flink zitten popelen om zo’n grap uit te halen
Mocht het overigens nog niet duidelijk zijn, de gti heeft een velours gti-interieur, de 16v mk1 en mk2 hebben een 16V-interieur met kuipvormige stoelen met duidelijk meer steun.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ik ben dus in het bezit van een prima motor en bak van een MK1.
Je leest het goed alleen een motor en een bak.
Alles daar omheen zoals bedrading kabels slangen enz.enz. die de motor moeten laten lopen zijn dus weg.
Ik zoek dus een wrak of auto met kapotte of niet te te repareren motor waar deze delen nog aan zitten.
Deze delen zijn dus nodig om de motor weer aan de gang te “krijgen”, deze motor zit dus in een Visa GTI en zal zonder die delen helaas dan altijd blijven “zwijgen” en dat reimt.
Heeft iemand in het noorden van het land een 16V zodat ik eens onder de kap kan kijken om foto,s van deze delen te maken, Omgeving. Drenthe..! Of weet je iemand die er een bezit.!
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Mk1 heeft tot ~4500 toeren hetzelfde koppelverloop als een vuile GTi, alleen daarboven gaat de 16v compleet los waar de 8v in begint te kakken. Aangezien de mk2 ook een lagere compressie heeft kan ik mij voorstellen dat die onderin minder snel aanvoelt dan een vuile GTi maar ik heb geen ervaring met een mk2.
Als je een 16v en snelheid wilt ga dan gelijk voor de 160pk versie, valt prima rustig mee te rijden maar als je de pretklep opentrekt ga je ook echt hard.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
Harm schreef:
Ik zeg toch ook, op top is een 16v sneller. Maar acceleratie is veel belangrijker omdat je daar dagelijks iets mee kunt. Heb jij ooit een vuile gti gereden?
een vuile GTI is 0-100 sneller dan een mk2, maar 100-200 is een 16V gewoon bruut verder is het vanaf 150 met een mk2 ook echt pret ten top als je hem vloert en het gros van de audi’s en zo wilt pesten. over wat nou belangrijker is: hoe vaak trek je nou daadwerkelijk die stoplichtsprintjes? ik persoonlijk nooit en ook niet met de mk1. het zijn altijd de 80-140 sprintjes of snelweg pesten. zolang om het even welke bx maar acceptabel optrekt vind ik het al lang best en of dat nou in 9,6s gebeurd of in 8,7s of weet ik het dat maakt mij eigenlijk weinig uit.
het is maar net wat je prefereert, hoe dan ook vind ik het fun gehalte aan de 16V gewoon vele malen hoger dan om het even welke GTI. ligt strak en is toch heel comfortabel en daarbij is het echt dolle pret op de snelweg. als het windkracht 10 is en iedereen 90 rijdt ligt de mk2 gewoon strak en rij ik met 140 door terwijl ik daar met de (een) gti van de weg gewapperd was.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS