26 van de 27
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 Volgende > 
   
EVA, de beige DS van vlietmansje
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 15 oktober 2010 09:12 PM
  [ # 376 ]

Jammer om een auto waar zoveel zelf aan gesleuteld is alsnog weg te doen.
Heb je een foto van de buitenkant?

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 15 oktober 2010 09:18 PM
  [ # 377 ]

Heb er ook veel van geleerd, mede dankzij dit forum.
Heb een advertentie gezet op de ‘markt’ en een topic aangemaakt bij ‘aangeboden’, daar staat ook foto’tje bij. Auto heeft nu trouwens ‘pallas’-wieldeksels.

Het mooiste zou zijn als een andere liefhebber er weer iets moois van maken zou, maar goed, heb twee jaar de tijd om die te zoeken!

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 02 november 2010 11:55 PM
  [ # 378 ]
vlietmansje schreef:

- HD-bol slecht of forse inwendige LHM-lekkage

Vanavond bol definitief stuk, heelhuids van clubmagazijn weer thuis gekomen en auto gestald tot het mooie (voorjaars)weer los zal barsten!

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 november 2010 01:32 AM
  [ # 379 ]

Goed dat je nog thuis gekomen bent!  very good

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 28 december 2010 01:47 PM
  [ # 380 ]
MielcitrofielDS schreef:

Jammer om een auto waar zoveel zelf aan gesleuteld is alsnog weg te doen.
Heb je een foto van de buitenkant?

Heb vele foto’s, maar even gewacht voor het juiste effect:


 

Enne, wat mij betreft genoeg sneeuw gehad!

knuffel

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 28 december 2010 02:07 PM
  [ # 381 ]
pavang schreef:

Weer die fabel van de waterpomp die je kan smeren.

Waar is dat gaatje dan voor bedoeld? ...

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik doe er altijd een druppel olie in. Overtollige olie wordt afgevoerd via het slangetje aan de onderkant.
(Dsuper5)

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2980
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 29 december 2010 12:21 AM
  [ # 382 ]
Marten schreef:
pavang schreef:

Weer die fabel van de waterpomp die je kan smeren.

Waar is dat gaatje dan voor bedoeld? ...

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik doe er altijd een druppel olie in. Overtollige olie wordt afgevoerd via het slangetje aan de onderkant.
(Dsuper5)

Heb een oude gebruikte originele pomp geapkt( wel voor een korte slag motor), met een ijzerdraadje door het gaatje zitten peuren en:
jawel ik kom in het lager uit !! Dus olie kan op die manier ook bij het lager uit komen..
Daarna een nieuwer type imitatie pomp gepakt en daar kom je niet bij het lager.

Dus deze “fabel” blijkt dus toch op waarheid te berusten en ik ga gewoon door met het smeren van de pomp met een drupje olie.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 december 2010 10:37 PM
  [ # 383 ]

Het is toch echt niet te geloven!  nono

Natuurlijk kom je bij het lager uit!!!! Alleen is het lager aan die kant afgedicht, zodat het vet erin blijft! Die gaatjes zijn bedoeld voor lek en overdruk van koelvloeistof.

Verder ga ik er geen woorden meer aan vuil maken.

Citroen!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2980
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 29 december 2010 10:56 PM
  [ # 384 ]

Ik ben kennelijk niet duidelijk genoeg geweest.
Ik begrijp echt wel hoe een “gesloten” lager er uit ziet met een afsluiting zodat het vet er niet uit kan. We weten ook dat op heel veel plaatsen geen zgn “gesloten” lagers gebruikt worden. Na deze theorie de praktijk:
Ik kwam dus met mijn ijzerdraadje heel makkelijk bij de kogels van het lager zonder eerst door die afsluiting te hoeven duwen !! Ergo kennelijk zit er in een waterpomp niet altijd een gesloten lager.

Overigens een “gesloten” lager heeft vaak een metalen keerring die niet helemaal op de as afsluit, en ook daar kan je makkelijk wat olie langs krijgen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 december 2010 11:35 PM
  [ # 385 ]

Dit vraagd om foto’s

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2980
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 29 december 2010 11:38 PM
  [ # 386 ]

Om foto’s te kunnen maken moet ik de waterpomp echt uitelkaar gaan halen en voldoet het sonderen met een ijzerdraadje niet.
Maar ik zal gaan zorgen voor foto’s ( wel even geduld aub)

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 20 januari 2011 08:38 AM
  [ # 387 ]

@Egbert: deze discussie verdient een apart topic!

Voor wat betreft ‘Eva’: Deze tijd van het jaar is écht niet geschikt om rond te rijden zonder kachel!
Misschien toch maar even tijd maken om een andere te plaatsen en de oude zien op te knappen…

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 17 maart 2011 04:49 PM
  [ # 388 ]

Gisteren heeft Eva een nieuwe liefhebber gevonden…

Er zal een metamorfose gaan plaatsvinden op basis van geleidelijkheid en beperkt budget, maar de club krijgt er weer een lid bij en de auto blijft in het zuiden van het land.
Nu kan het rouwproces beginnen.

In ieder geval iedereen bedankt voor de bijdragen de laatste 4 jaar: heb er veel van opgestoken!

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 maart 2011 09:28 PM
  [ # 389 ]

Goed nieuws en toch ook weer jammer! Sterkte met de verwerking.

Citroen!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 17 maart 2011 11:13 PM
  [ # 390 ]

Leuk Rob,wordt de nieuwe eigenaar ook forum lid?
Dan kun je de auto nog een beetje volgen en wat advies geven.
Nu kun je, je op de bruine DS gaan concentreren.
Veel succes!

Groeten Peter.

Profiel  
 
 
26 van de 27
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook