APK is gefaild en inmiddels ook verlopen.
Just to cralify: bakboord en stuurboord zijn om duidelijkheid te createn.
Anders heb je om de haverklap mensen die roepen dat iets niet links maar rechts zit, en dat zei het logischer vinder om van voor kijkend links danwel rechts te bepalen, want als je sleutelt sta je zo en bla bla bla.
Stuurboord is altijd van achter naar voor gezien aan de kant waar je grote teen links zit. En bakboord natuurlijk tegenovergesteld. Dus als men achter een Cx staat zit de gearbox aan de bakboord zeide, en als je van voor kijkt zit diezelfde box nog steeds aan de bakboord zeide.
En ter aanvulling: bakboord is rood en stuurboord is groen, mocht je navigatielichten op je Cx willen.
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.

Totaal aantal Berichten: 10409
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je kunt ook in het Engels posten!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dan hoef ik iig niet telkens met een woordenboek achter me pc te zitten, but for the sake of argument let’s not.
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.

Totaal aantal Berichten: 831
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Las ik nou in het clubblad dat na al je overweldigende cx-sleuteluren je de auto weer gaat verkopen?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Glenn- schreef:
En ter aanvulling: bakboord is rood en stuurboord is groen, mocht je navigatielichten op je Cx willen.
hoe zit het dan met Groen Links?
CX Gti automaat
2cv6
Dyane
Plymouth Satellite Custom Stationwagon 1974

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Glenn- schreef:Een ongelofelijk uitgebreid verhaal vol scheepstermen en engelse of ver-engelste woorden
Woehahahaha!
Was het werkelijk de bedoeling dat deze uitleg duidelijkheid gaf over welke kant waar zit aan een auto??
Als je nu gewoon zegt: rechts = passagier, links = bestuurder (bij een niet-Britse wagen) dan is het toch klaar? Dat is namelijk de algemene regel.
Of ben je soms Brits of is Engels je moedertaal? Dat zou wel je schrijfstijl verklaren…
On-topic: Waarop is je CX afgekeurd nu dan?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ze is afgekeurd op een te hoog CO gehalte, maar een van de vorige eigenaren heeft met de luchtvolume meter lopen prutsen, dus ik hoop dat het iemand anders zijn fout is, en neit een waanzinnig probleem met de inspuiting of mengverhouding wat zichzelf heeft uitgevonden.
En het feit dat de handrem weinig doet, wat ik neit gemerkt heb omdat ik haar altijd in reversegear park. (een tick die ik overgehouden heb van mijn SAAB-vader.)
Ja, ze is te koop, trouwens leuk dat me stuk je is opgevallen!
Maar helaas, Cx’en die niet meer belasting vrij worden zijn nog minder waard dan het stasigeld op een fles cola. Zo doende is ook het enige serious bod wat in tot nog toe gehad heb van mijn buurman van drie huizen verderop, en dat is de oud-ijzer-boer. Maar als neimand haar wil hebben gaat ze naar het magazijn als sloper als daar weer ruimte is, en anders toch maar naar de buurman.
En GroenLinks zijn gewoon dwarsliggers, en das niet alleen grammatical.

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ik wil hem wel van je kopen voor de prijs van een cola-statiegeld-fles.
Jammer dat je haar weg moet doen. Maar laat me eens weten wat de prijs is die je wilt hebben. Want het zou jammer zijn als ze gesloopt word.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Als ze gesloopt gaat worden, gebeurt dat altijd nog in het clubmagazijn
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
De club probeert auto’s toch in ere te (be)houden?

- C15 GV (Grand Volume)
Niet ten koste van alles…... Kijk naar mijn oude blauwe turbodiesel… Série 2’s blijven een lastig verhaal (met name van na ‘86), die zullen waarschijnlijk alleen maar moeilijker te verkopen worden.
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Ik kan me niet voorstellen dat het al of niet belastingvrij zijn bepaalt of de CX goed in de markt ligt. Dit zal gelden voor een bepaalde groep liefhebbers die vooral financieel gedreven zijn maar de echte liefhebbers trekken zich van die paar tientjes per maand niets aan. En een serie 2 is toch wel een andere auto dan een serie 1. Ze hebben beide hun aantrekkelijkheden. Mijn taxateur bevestigde vorig jaar nog dat ook de taxatie niet wordt beinvloed door het wel of niet hebben van het MRB voordeel.

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Hey Glenn,
Laat me nog even weten wat de vraagprijs is. Stuur me desnoods even een sms of PB.
Grt Bjorn
Gelukkig hoef ik mijn auto zelf neit te vandaliseren, daar zorgen anderen wel voor.
Jullie hebben geluk dat ik neit weet hoe ik foto’s moet uploaden, anders had ik met toch wat horror ge-upload.
Een of ander schuinmacherend stuk hondenvoer heeft mijn motorkap esthetisch naar de hell geholpen.
Thank god dat de aanzienlijke schade beperkt is gebleven tot de motorkap, en neit ook nog op het zijscherm zit.
Waarom moet mijn voertuig nou weer aangeraakt worden door andere mensen? Ik ben er altijd zuinig op, ik rijd neit te hard, bumper kleef niet, waarom ik? Welk anarchistisch wanpresterend slapexcuus voor een mens stuk tuig haalt het in zijn hersenloze rotkop om mijn eigendom aanteraken?
Ik weet dat het een sociale misdaad is iets moois te bezitten, en al helemaal als het een auto is. Maar dat de sloop premie nu doorgetrokken meot worden in terroristische misdaden tegen het estetisch geoptimaliseerde, terwijl het nog in functie is, vindt ik een beetje ver gaan. Waarom woon ik nou weer, van alle gave landen ter wereld, in het meest auto hatende? Er staan 5 auto’s in de straat, 4 lantaarns en een dozijn bomen, waarom moet nou weer net mijn bezit uitgekozen worden om mans frustraties op te botvieren?
Ik wed dat het van dat linkse hippie tuig is wat er neit tegen klan dat mijn auto uiteindelijk minder milieu schadelijk is dan hun prius misbaksel.
Maar goed, helaas is er geen briefje achtergelaten, wat er op duit dat het geen ongeluk is, wat mijn zaak tegen prius rijders weer staafd.

- C15 GV (Grand Volume)
Ai, dat is minder!!! Je had toch nog geen andere motorkap gemonteerd? Geluk bij een ongeluk zou ik zeggen…
Ik heb mijn Limo ooit (uiteraard zonder briefje) zo teruggevonden:
Nog geen 2 weken later zag het er zo uit (wederom zonder briefje):
Het valt dus nog mee bij jou