2 van de 2
 < Vorige 1 2

2 CV aanschaffen
Juliett
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 02 november 2010 08:24 PM
  [ # 16 ]

Dank voor jullie reacties!

De afgelopen dagen ben ik eigenlijk alleen maar voor gek verklaard omdat ik dacht over een eend. Veel gehoorde kritiek; 1) Alle Franse auto’s zijn kut 2) Onwijs veel onderhoud 3) Continu met pech langs de weg 4) Onbruikbaar als vervoersmiddel, slechts te gebruiken als hobby.
Over het algemeen raadt men mij een ‘normale’ auto aan. Vandaag bijvoorbeeld bij een collega langsgegaan die een opel astra 3 deurs had staan. Opzich niks mis mee en slechts E1100. Maar het leeft niet, puur een gebruiksmiddel, fantasieloos en zonder verhaal.

Een eend daarentegen brengt iets met zich mee. Wellicht niet zo snel als een astra, of comfortabel, maar gewoon leuker. Iets waarbij je blij wordt als je ernaar kijkt, en instapt. Een onwijs simpele auto met leuke koplampjes, mooie ronde vormen en dinky toys wielen. Een auto die openstaat voor improvisatie, waar ik gek op ben. Of het verhaal erachter, een open dak omdat de boer zijn gereedschap mee moest kunnen nemen. Geniaal als je het mij vraagt. 

Voor zo’n auto geef ik graag wat meer geld uit. Ik heb dan gek genoeg minder moeite met 3000-3500 euro dan met 1100 voor een astra.

Ik vind het wel een lastig dilemma.

Trouwens met de verzekering, is die voor een eend hoog? Een auto in Frankrijk kopen zou trouwens ook niet echt een probleem zijn. Door een wrede speling van het lot hebben mijn broertje en ik daar een boerderij. Maar ik begrijp dat er dus weinig prijsverschil is? Dan heb ik hem liever in Nederland, dan is de basis wat dichterbij.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 02 november 2010 08:29 PM
  [ # 17 ]

Als je een boerderij hebt in Frankrijk, dan heb je in ieder geval een adres. Kijk even wat de voor en nadelen zijn van een auto op Frans kenteken en die op Nederlands kenteken.
Frans betaal je geen belasting. Nederlands misschien ook niet, maar zit je verzekeringstechnisch misschien wat beter met een klassiekerverzekering.

Mag ik vragen waar in Frankrijk, zo ongeveer?

Profiel  

Juliett
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 november 2010 08:40 PM
  [ # 18 ]

In de buurt van Limoges, Creuse. Om precies te zijn in Letrade, St Junien La Bregere (23400)

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 02 november 2010 08:43 PM
  [ # 19 ]

Juist ja. Buurvrouw! Zie mijn onderschrift. 23600

Profiel  

Juliett
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 november 2010 08:45 PM
  [ # 20 ]

Een kleine blik op Google maps leert mij dat wij inderdaad, voor Franse begrippen, niet ver uit elkaar wonen. Wat grappig, woon je daar permanent, en hoe daar zo terecht gekomen?

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 02 november 2010 08:47 PM
  [ # 21 ]

Per ongeluk. Goedkoop onroerend goed. En we wonen er permanent. Maar voor dit soort dingen kunnen we beter per pm of mail of in het café verder babbelen.

Profiel  

puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 02 november 2010 09:29 PM
  [ # 22 ]

Niet off topic -  maar door een sabbatical van een half jaar in een eend met 301000km. op de klok, zit ik nu ook op een boerderijtje in het buitenland. 40000 km en een lekke band verder, onvergetelijk. Dus dat aan kant van de weg staan -  ik stond dus aan de kant van de weg met die lekke band: komt er een Nederlandse opelrijder aan met ‘ach gossie’, hebbie pech?

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6147

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 november 2010 12:22 PM
  [ # 23 ]

Eenden met pech? Ik ben ooit, jong en onbezonnen, met een Dyane in 1 weekend naar Polen gehobbeld om daar een bruiloft bij te wonen. Zonder problemen ruim 2700 kilometer in 4 dagen, waarvan twee dagen in Polen. Bij thuiskomst moesten alleen alle bouten en moeren weer opnieuw vastgezet worden Laughing

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 november 2010 04:13 PM
  [ # 24 ]

Als ik een lange barre toch zou moeten maken zonder dat ik terug zou kunnen vallen op de hulpdiensten en ik moest een auto uitkiezen, dan koos ik direct de eend!
Met een voorraadje kwetsbare onderdelen een kistje gereedschap, ty-wraps en ductape in de kofferbak kan je de meest voorkomende problemen langs de weg fixen. (oh ja, de rubbers uit de stoelen kunnen ook van pas komen bij een noodreparatie!)

Maar goed, je wil een eend. punt. En dan moet je dat doen. Ik zou je voor gek verklaren als je tegen je eigen wil in de adviezen van je omgeving zou opvolgen en in een opel naar la France zou pruttelen.

Profiel  

Juliett
< 100 berichten
Rank

Gepost: 03 november 2010 11:11 PM
  [ # 25 ]

Hmm, het verhaal krijgt een andere wending. Mijn neef, een citroen fan, heeft een DS break ambulance een half jaar te leen aangeboden. Natuurlijk totaal iets anders, maar het zou een goede opstap zijn naar het daadwerkelijk bezitten van een auto. Een eend loopt wat dat betreft niet weg.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 04 november 2010 08:49 AM
  [ # 26 ]

Geweldig! Studeren in stijl! Very Happy

Profiel  

Juliett
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 juli 2011 01:13 AM
  [ # 27 ]

Het studeren is een half jaartje uitgesteld:P, maar de eendenwens niet. Ik ben er nu wel van overtuigd ik er eentje wil kopen. Ik kan deze eend overkopen voor 1300. Vandaag een testrit in gereden en het was echt super. Roest valt heel erg mee, en alles ziet er heel mooi uit. Wat denken jullie?

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
Totaal aantal Berichten: 8160

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 11 juli 2011 12:07 PM
  [ # 28 ]

Ik vind dat deze 2CV achter wel hoog op de poten staat. Heb je verder iemand meegenomen die kennis van zaken heeft? De chassis’ van een 2CV zijn vaak slecht en als leek kan je dat zeker niet altijd goed beoordelen.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 841

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 11 juli 2011 01:11 PM
  [ # 29 ]

ik denk dat je je aan een auto met een nieuwe apk niet snel een buil kunt vallen, máár, het blijft verstandig als er een eendkenner mee gaat om eventjes de belangrijkste punten van het chassis na te lopen.. en zoals gezegd, echt veel kan er niet stuk Smile

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook