Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gert-Jan Brink schreef:het beste is natuurlijk spijkerbanden….....
.
Die had ik er ook onder (zonder spikes in de gaatjes), 2 stuks, en toen er een scheurde had ik aan de andere niets meer, dan maar als reserve voor de Hankooks
Gert-Jan Brink schreef:
winterbanden zijn wat zachter van samenstelling en daarom souden ze sneller slijten. In de praktijk hoor en zie ik dat dat best meevalt.
Moet kloppen: De winterbanden zijn in de winter net zo zacht als de zomerbanden in de zomer.
Gert-Jan Brink schreef:
Er rijden hier ook zat mensen het hele jaar met piggfritt winterbanden.
Wat zijn dat voor banden?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
sorry, spijkerbanden op zn noors ; piggdekk, winterbanden zonder spijkers ; piggfritt vinterdekk.
overigens zijn spijkerbanden waar de spijkers uitgehaald zijn veel minder goed dan gewone winterbanden omdat ze vanwege de spijkers van een veel harder rubber gemaakt worden. Spijkers heb je alleen op ijs dig. Dus in Nederland voldoen gewone winterbanden. Hier wordt met de APK een spijkerband zonder spijkers afgekeurd…
Wel is het zo dat banden uit Scandinavie, Nokian uit Finland bijvoorbeeld, meer grip geven dan menig midden-europese of aziatische winterband, met name op sneeuw. In testen hier komen Nokians altijd goed uit de bus. Maar hier hebben we natuurlijk ook meer sneeuw en wordt er niet veel gestrooid.
we moeten hier verplicht van 1 nov t/m 1 april op winterbanden rijden.daarom heb ik ze ook onder de DS. Ik kan anders 6 maanden niet rijden, en op een mooie winterse dag als de wegen schoon zijn pak ik haar graag voor een ritje.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gert-Jan Brink schreef:..... en wordt er niet veel gestrooid.
Ik ga meteen emigreren…..
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat van die Nokians onderschrijf ik. ik heb ze onder mijn sm en had ze onder mijn XM V6. Ze geven inderdaad véél meer grip dat welke michelin…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Iedereen veilig thuis gekomen? Met of zonder winterbanden…?
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De Bridgestone winterbanden doen het prima op de DS break. Veel grip!
Citroen!
Ben wel benieuwd naar een fotootje hoe dat smoelt…
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Moet ze nu toch maar snel eronder zetten, gisteren drie uur over het stukje Culemborg Almere gedaan op een spekgladde A27.
Gek genoeg voelde de 21-er vorig jaar een stuk veiliger als de 23.
Bridgestone dan maar ?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zelf heb ik de Bridgestone Blizzak LM-18 195/70 R15 97S RF M+S eronder zitten.
Besteld bij autobandenmarkt.nl. Zo te zien zijn ze nu uitverkocht… Zeker een hype?!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik haal vrijdag m’n “winter” DS op bij Renaissance. Daar zijn Michelin Agilis winterbanden onder gemonteerd. Ik weet dus niet hoe ze rijden, maar Renaissance vind het super!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Agilis zijn bestelwagenbanden. Ik snap werkelijk NOG STEEDS NIET waarom mensen dat op een personenauto willen monteren. Dat hoort niet en heeft nadelige invloed op de wegligging. Die banden en hun wangen zijn namelijk vééls te hard!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zwalken die bestelbussen daarom altijd zo over de weg…?
Is stellen dat deze banden allemaal niet geschikt zijn niet een beetje kort door de bocht?
De technologie in die banden is veel recenter dan de jaren 60 banden waar de DS op is geleverd. Doordat de topsnelheid van de DS lager is dan de doorsnee moderne auto en de topsnelheid die een Mercedes Vito of VW Transporter haalt steeds hoger wordt zie ik best in waarom sommige van de banden best eens geschikt zouden kunnen zijn in de basis. De praktijk moet dat natuurlijk nog uitwijzen.
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
M’n vader heeft onder zijn Break winterbanden, Michelins met een erg ruig profiel.
Volgende week haal ik met ‘m de Break op, ben benieuwd hoe dat rijd met winterbanden.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
rvdb20 schreef:Zwalken die bestelbussen daarom altijd zo over de weg…?
Is stellen dat deze banden allemaal niet geschikt zijn niet een beetje kort door de bocht?
De technologie in die banden is veel recenter dan de jaren 60 banden waar de DS op is geleverd. Doordat de topsnelheid van de DS lager is dan de doorsnee moderne auto en de topsnelheid die een Mercedes Vito of VW Transporter haalt steeds hoger wordt zie ik best in waarom sommige van de banden best eens geschikt zouden kunnen zijn in de basis. De praktijk moet dat natuurlijk nog uitwijzen.
Het hele verhaal heeft helemaal niets met topsnelheid te halen maar alles met het laadvermogen en eigen gewicht van een bus. Bus banden zijn stug vanwege de veel hogere last die ze moeten kunnen dragen, en die last daar is bij een personenauto geen sprake van. Bus banden horen niet op personenauto’s. Die banden zijn daar niet voor bedoeld en/of ontwikkeld. Als je een beetje van voertuigdynamica weet snap je vrij snel waarom.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Als je een beetje van voertuigdynamica weet snap je vrij snel waarom.
Schuldig bevonden! Dat heb ik niet
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971