Afgelopen 2 weken nog even met de gsa bezig geweest.
Ik heb inmiddels de kapotte koelventilator vervangen voor een andere heel exemplaar.
Ook heb ik de blerdemper vervangen dooreen ander potje op de pijp te lassen waar de blerdemper aan gelast zat. Het geluid is nu veeeel bescheidener maar klinkt nog wel errug lekker, vooral met het in de toeren door trekken . Ook heb ik het linker achterscherm gefatsoeneerd waar de grootste roest ellendeplek zat, niet gelast maar wat opgelapt. Het hoeft maar een jaartje mee te gaan in principe.Een imperiaal op t dak om t plaatje helemaal af te maken en natuurlijk inmiddels voorzien van een nieuwe apk tot 26 juni 2011!. Dus ook komende winter kan ik dit jaar lekker gsa rijden
Ook heb ik nog wat foto,s gemaakt voor de liefhebbers.
De foto,s spreken verder wel voor zich dunkt me, inmiddeld heb ik ook het rechter achterscherm aangepakt maar daar heb ik nog geen foto,s van.
Nou alleen de gsa nog ff een keer poetsen haha
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Was je toevallig aan het touren vandaag? Ik zag een blauwe GSA in Berkel vanmiddag.
Hoi, nee dat ben ik niet geweest.
wel met de gsa gereden maar niet eens in de buurt van berkel.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Hey Art,
Goed bezig man!
Ziet er steeds beter uit, ben benieuwd hoe hij er na het poetsen uit gaat zien…
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Hey Hans,
Dankje, ik heb de motorkap al gepoetst en de voorste zijschermen. En hij glimt nog ook!
Gauw nog een keer de rest doen.Verder is de gsa weer gewoon in gebruik.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Mijn broer heeft vandaag de gsa helemaal gecleant met commandant4 en daarna weer in de was gezet.
Zie hier het resultaat!
Ziet er goed uit!, zeker als je na gaat hoe de gsa eruitzag!
Op dit filmpje zie je hoe ie was toen ik hem kocht
http://www.citroen-forum.nl/?URL=http://www.youtube.com/watch?v=ElacZvaFeKU
en ook op voorgaande foto,s zie je het goed
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Glimt als een keutel in de maneschijn!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Mooi!
Dank!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ziet er goed uit Art, blij dat ik hem aan jou heb verkocht.
Glimt als een hondenlul in de maneschijn bedoelen ze denk ik…
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
hahaha, zo is dat
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
De dynamo is zo goed als overleden helaas waardoor de gsa nu ff noodgedwongen stil staat.
Ik kon er gelukkig nog net aan mee thuis komen, maar toen was zo goed als lles al uitgevallen haha.
Nou heb ik in de schuur nog wel 3 oude dynamo,s liggen, 1 duccelier en 2 paris rohne,s.
Op de gsa zit momenteel een femsa, is die gewoon te wisselen voor 1 van de 3 die ik heb liggen?
Of mischien dat iemand nog een 2e hands femsa heeft liggen voor me voor een klein prijsje?
Ik ga iig geen nieuwe meer op deze kar zetten. Over een half jaar is ie waarschijnlijk klaar en gaat ie in onderdelen op de plank en evt verkoop.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Makt niet uit welke, als er maar een spannings regelaar in gebouwd zit. Niet dat je er per ongeluk 1 van een GS op zet.
De eerder genoemde dynamo’s werden af-fabriek geleverd. De Femsa werd naar mijn weten enkel after-market geleverd.
En inderdaad moet er wel een regelaar inzitten. Anders wordt de spanning ongecontroleerd hoog en raken alle electrische componenten oververhit en defect.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
GSA’s, gemaakt in Spanje (alle vanaf 1984, meen ik) hebben altijd Femsa-electrische componenten vanaf nieuw….
Citroen!