Goeiemiddag,
ik ben Jozef, van plan om een Ami8 te kopen.
Is het realistisch om hierin vier personen te vervoeren. Twee volwassenen en twee kinderen van vijf jaar.
Of is die auto praktisch onbruikbaar op dat vlak ? Is er iemand met wat ervaring die me dit kan aan of afraden ?
Danku.
Jozef
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Dat is mijn inziens zeer realistisch. Mijn vader heeft in het verleden ook diverse AMI’s gehad en ik vond het nooit een straf om achterin te zitten. Zelfs met 3 personen (tieners waren we toen) op de achterbank was nog goed te doen.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Dag Hendrik,
valt het ook een beetje mee met het verbruik van zo’n Ami8 ?
Ik koop het als “handig” gebruiksautootje hier in de stad en daarbuiten.
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004
- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Een AMI8 is prima geschikt als gezinsauto. Het is natuurlijk maar welk verwachtingspatroon je hebt.
Wij gaan nog regelmatig met de AMI8 berline op stap met 3 kids achterin. Je komt aardig mee met het verkeer en het verbruik is alleszins acceptabel.
Eventueel is een break aan te raden vanwege de ruimte.
Heb je al een voiture op het oog?
En natuurlijk lid worden van de Ami vereniging!
Met amicale groet,
Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline
Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl
Bleu Myosotis, Break uit 1980. Zoiets gaat het worden, toevallig he !
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Dat zal zoeken worden want in 1980 was de Ami niet meer leverbaar
Maar een ami 8 break is een prima gezinsauto! Wij hadden thuis vroeger een 77er in Bleu Myosotis en zaten met 3 op de achterbnak, ging prima. Reken met je verbruik tussen 1op13 tot 1op17 ongeveer.
Dat is een vrij late ami 8 uit 1980 of toen pas op kenteken gezet?
Een break is een mooi en praktisch model. Verbuik lag bij mijn ami break rond de 1 op 16/18. Dit waren dan wel vaak snelwegkilometers. In de stad zal een ami meer verbruiken.
Veel succes met de aanschaf en alvast veel rijplezier toegewenst!
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nadeel is wel dat een Ami niet bepaald een veilige auto is als je er een klapper mee maakt natuurlijk…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waterman lach iemand anders uit !
U heeft gelijk hoor
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is gewoon een feit dat een ami, eend of dyane geen veilig vervoermiddel is. Leuke auto’s, maar ja..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
come on, try a saxo for example…or rather, not.
Moet je om te beginnen niet zwaarder wegen dan 78 kilogrammetjes.
Er was hier onlangs een rechtzaak waarin psa erkend heeft geen botsproeven met dummies zwaarder dan 78 kilogram gedaan heeft, waardoor een (niet nader omschreven) constructiefout de oorzaak was van de fatale afloop.
En dan is de saxo toch wel een beetje veel moderner in vergelijking met een 2cv dyane of Ami.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Onlangs heeft een kennis een flinke klap met een saxo gemaakt. Alle airbags er uit, frontaal op een andere auto. Niets aan de hand.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Dat soort berichten zijn er legio, van a-typen zonder airbags tot en met ‘NCAP onveilige’ xantia’s etc.
Dat verandert het feit nog niet dat een saxo hoge ogen scoort als het gaat om crash veiligheid maar dat dat perse geen reden hoeft te zijn om geen saxo, ami, sm of wat dan ook aan te schaffen.
Het gaat erom dat veiligheid een relatief begrip is en dat je klassiekers niet kan vergelijken met moderne(re) auto’s. Als je veilig wilt rijden kun je beter een vrachtwagen aanschaffen.
Al eens gezien hoe snel een nieuwe citroen Nemo omgaat in een slalom proef omdat het geen ESP heeft? Zo kunnen we eindeloos doorgaan maar ik hoop dat onze ongelukkige cx rijder dit geen reden gaat vinden om zijn ami niet aan te schaffen.
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Vervoer van 4 personen best goed te doen hoor.
Wij rijden in een ami 8 break en rijden met ons 3tjes in de vakantie ook nog wel eens met een aanhangertje erachter met onze kampeerspullen erin.
Het wordt wel een stuk minder als er dan geklommen moet worden (heuvelachtig 4-8%)dan moet je vooraf flink snelheid houden en het gewicht van je vliegwiel benutten.
Op het vlakke land geld gewoon lekker doortrekken in elke versnelling tot het streepje op de tellerplaat.
Het motorblokje kan een hoop hebben hoor.
Let bij aanschaf goed op de dakranden onder de goot en kijk of je kitrand niet uitgedroogd is in je dakgootje.
C’est le Nooord!!!
Vraagje: zitten de achtervleugels erop geschroefd of gelast ?