






















Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
freek schreef:Zo te zien is is de GS het referentiekader van citro-power
Maakt niet veel uit hoor met welke klassieke Citroen je de winter in gaat. Qua plaatwerk zijn ze allemaal hetzelfde.














































Totaal aantal Berichten: 43339
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat ben ik niet met je eens. Het plaatwerk en chassisstaal van een SM is van uitmuntende kwaliteit. Ik heb 7 jaar lang iedere winter met dat ding gereden en ging er ook mee op wintersport. Na 7 jaar zat er één gat van 5x9 cm in het achterscherm en was er gatenkaas ontstaan rond de voorruit. Dat laatste enkel omdat er een of andere beun ooit met kit bezig was geweest bij die voorruit. Verder is de koets helemaal gaaf en rot vrij gebleven.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dito voor mijn HY. Die heeft 20 jaar lang het hele jaar door dienst gedaan als bedrijfswagen en rijdt nog steeds ongerestaureerd rond. Een HY van 10 jaar later zou al lang weggerot zijn.
Mijn advies: lekker doorrijden en ondertussen goed verzorgen. Verkopen kost je meer geld.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi























Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Een ieder weet wel hoe het plaatwerk uit de jaren 70/80 is qau roestgevoeligheid, uitzonderingen daar gelaten kennelijk als SM.
Als je een harde gave ongelaste auto wil houden blijf ik erbij dat het beste is om hem droog weg te zetten als er pekel op de straat ligt, ondanks dat ie goed getectyleerd is.
Ik denk dat er voorbeelden van auto’s die als dagelijks vervoer hebben gedient genoeg te koop staan op marktplaats.
Maar daar heeft een ieder zo zijn eigen mening over en dat is maar goed ook.
citro-power schreef:
Maakt niet veel uit hoor met welke klassieke Citroen je de winter in gaat. Qua plaatwerk zijn ze allemaal hetzelfde.
Is dat wel zo? ik weet uit ervaring dat er een verschil van dag en nacht is tussen de serie 1 en de serie 2 van de BX (beetje off topic op een cx forum maar goed). Mijn serie 1 BX vertoonde na 7 jaar overal roest, zo was ook het voorsubframe doorgeroest. De serie 2 lijkt wat dat betreft wel een volvo: na jaren geen spatje roest. Het productieproces is dus sterk verbeterd voor de serie 2. Bij de CX is dit verschil tussen de series (helaas) wel veel minder volgens mij
Ree schreef:Mijn advies: lekker doorrijden en ondertussen goed verzorgen. Verkopen kost je meer geld.
Verkopen lijkt idd niet makkelijk met het enorme aanbod van het moment. Daarnaast is het er ook het seizoen niet voor. En er moeten wat dingen gebeuren voordat een verkoper interesse zou kunnen hebben (klepdekselpakking en rechter aandrijfas). Ruilen met een liefhebber tegen een minder ‘eerlijk’ maar wel goed behandeld exemplaar zou misschien een optie zijn maar ja…....
Ik denk er op het moment aan om met wat advies van anderen de CX hier in de buurt ergens op de brug te zetten, goed schoon te maken en zelf te behandelen. Ideaal is het niet maar iets is altijd beter dan niets doen. En erg veel zal er niet mee gereden worden zoals het er nu uitziet.
Vandaag wel alles eens bekeken en de wielkasten en wat ik van de bodem kon zien ziet er goed uit, niets ernstig op wat vliegroest na. Het enige plekje wat ik ergens op het plaatwerk kon vinden was op de A-stijl en heel klein. Even ingevet en het haalt het wel tot volgend jaar.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Goeie keuze, mijns inziens en nu verder werken aan betere tijden.
garagestmarien schreef:Goeie keuze, mijns inziens en nu verder werken aan betere tijden.
Daar ben ik zeker mee bezig. Vandaag drie afspraken gehad. En de CX dus gebruikt























Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
freek schreef:citro-power schreef:
Maakt niet veel uit hoor met welke klassieke Citroen je de winter in gaat. Qua plaatwerk zijn ze allemaal hetzelfde.
Is dat wel zo? ik weet uit ervaring dat er een verschil van dag en nacht is tussen de serie 1 en de serie 2 van de BX (beetje off topic op een cx forum maar goed). Mijn serie 1 BX vertoonde na 7 jaar overal roest, zo was ook het voorsubframe doorgeroest. De serie 2 lijkt wat dat betreft wel een volvo: na jaren geen spatje roest. Het productieproces is dus sterk verbeterd voor de serie 2. Bij de CX is dit verschil tussen de series (helaas) wel veel minder volgens mij
Ik heb zelf ook een BX uit 1993, nergens roest.
Ik doelde meer op 2CV achtigen,ID/DS,GS/A,CX enz.