vandaag bekend geworden, nadat de FIA al eerder op de dag de WRC plannen voor 2007 had bekendgemaakt…
—————————————————————————
FIA World Rally Championship (WRC)
Citroën confirms its return in 2007
The World Council of the FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) has just validated the main lines of the future technical and sporting regulations that will apply to the World Rally Championship (WRC). These notably include measures aimed at achieving significant cost savings.
In November 2004, faced with the budgetary constraints associated with a presence in the World Rally Championship, the Chairman of the Managing Board of PSA Peugeot Citroën Jean Martin Folz announced that the two PSA Group brands could not take such costs onboard. The latest decisions, however, mean that the strategy laid down at the time by Monsieur Folz can now be applied
Surveys conducted in-house by Citroën have clearly revealed that the WRC continues to stand out as the ideal form of motor sport for the brand. An official return to the series in 2007 was consequently possible so long as the overall budget it was necessary to invest was very significantly reduced. Today, thanks to the new regulations, these cost considerations have been met.
“As a result, the decision to return to the World Rally Championship was taken very quickly,” says Citroën Sport Director Guy Fréquelin. “The new regulations allow us to meet our budget targets. There is no longer anything standing in the way of our return to the sport. For the team, for the fans and for all those who have supported us during our past three complete seasons in the World Rally Championship, this decision couldn’t have come at a better time. I am delighted.”
The 2006 season will consequently be a year of transition with, on the one hand, the presence of a Xsara WRC for Sébastien Loeb and Daniel Elena run by a private team and, on the other, the redeployment of the new Citroën C4 WRC’s development programme. Citroen Sport will return to the championship full time from 2007.
For Citroën, the pursuit of its commitment to rallying is in keeping with a veritable competition-related philosophy with a sport that has always fascinated, well beyond Citroën’s two Manufacturers’ titles in 2003 and 2004 and the two Drivers’ crowns secured by Sébastien Loeb and his co-driver Daniel Elena in 2004 and 2005.
————————————————————
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
yes yes yes, weer met de duc naar trier dus in 2007
go Seb go :cheer1
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Zo te lezen nemen ze hun tijd voordat ze de C4 inzetten.
Blijkbaar willen ze niet dezelfde fout maken als Peugeot met de 307WRC, dat ding was gewoon nog niet klaar voor de rally.
ZX1.4i schreef:Zo te lezen nemen ze hun tijd voordat ze de C4 inzetten.
Blijkbaar willen ze niet dezelfde fout maken als Peugeot mijn zijn 307WRC, dat ding was gewoon nog niet klaar voor de rally.
Precies. Die Xsara WRC is een fantastische kar. Mooi dat ze doorgaan!
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
tja die 307 is alleen snel op een korte sprint, want daar gaat na langere tijd altijd wel iets aan stuk
Xsara WRC is gewoon gaaf
Zeker mooi dat ze doorgaan!!!
De Xsara WRC is echt een geweldenaar, ik heb m vaker van dichtbij gezien met Rallycross. Daar rijdt Kenneth Hansen ook met een Xsara WRC, alleen met nog meer PK’s en koppel: 520 pk en 750 Nm…
Dat is echt mooi om te zien, die start is ongelooflijk snel!
Nu nog een keer de WRC gaan zien in de buurt (Duitsland).
Doet Seb nu mee met een prive team dan in 2006?
Zou mooi zijn als ie Citroen trouw blijft…
Groetjes Bart
Alleen een Citroen rijdt als een Citroen
Seb gaat in 2006 een jaartje voor een priveteam rijden in de Xsara,
in 2007 weer voor het officiele Citroenteam met de C4
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
ZX1.4i schreef:307WRC, dat ding was gewoon nog niet klaar voor de rally.
nog steeds niet ops: o.a. versnellingsbak die nog steeds hapert/stukgaat
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:ZX1.4i schreef:307WRC, dat ding was gewoon nog niet klaar voor de rally.
nog steeds niet ops: o.a. versnellingsbak die nog steeds hapert/stukgaat
Haha, mooi toch dat een “ondergewaardeerd” merk keer op keer de rally wint.
Kan ik weer 2 vrienden die Subaru rijden effe uitlachen
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
XTR schreef:Seb gaat in 2006 een jaartje voor een priveteam rijden in de Xsara,
in 2007 weer voor het officiele Citroenteam met de C4
hieruit begrijp ik dat Citroën maar 1 jaar uit het WRC stapt?
Oké, we kunnen weer de nodige centen opzij leggen voor de miniaturenverzameling in al zijn variaties
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
voor wie weer wil genieten van Loeb in z’n Xsara:
dit weekend wordt de WK Rally Catalunya verreden (Spanje)
doen trouwens ook best veel Nederlanders aan mee, dit jaar.
o.a. Jasper vd Heuvel
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)