2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Orginele airco
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 oktober 2010 11:41 PM
  [ # 16 ]

Vandaag even wezen kijken in de tijdelijke verblijfplaats van mijn “schoonheid”
Hier even wat foto’s
Weet iemand toevallig welke kleur leer dit is havanna /lever ??????



De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 oktober 2010 12:16 AM
  [ # 17 ]

even wat proberen
http://picasaweb.google.nl/ankefrank/AutoFrank2010?feat=directlink
Als ik alle foto’s meteen in beeld wil moet ik dat dan een voor één doen of kan het ook in één keer????
Groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 18 oktober 2010 01:09 PM
  [ # 18 ]

Hoi,
Wil je het leer bijkleuren dan? In dat geval moet je de kleur laten mengen bij een bedrijf die dat kan zoals http://www.leerlooier.nl/ in Den Haag. De tint kan nog behoorlijk verschillen binnen de namen die men er voor verzint. Neem even een kopsteun mee en ze hebben zo de juiste kleur voor je gemaakt.
groet
Yke

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 oktober 2010 01:37 PM
  [ # 19 ]

heb daar ook spul gehaald (laten bezorgen). hoofdsteun opgestuurd, en kreeg pakketje mijn hoofdsteun en met o.a. verf terug (zwart). ze hebben reiniger, filler en div.
zeker bij zo’n kleur zal ‘t altijd iets anders worden, veel is opgebleekt in de loop der jaren.
evt overleg je met ze.

gelukkig ben je niet te veel knopen kwijt.
zijn ze allemaal hetzelfde ? sommige lijken wat donkerder, of is dat tgv lichtinval/flitser ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 oktober 2010 02:02 PM
  [ # 20 ]

Het kleur verschil van die knopen kwam ik zelf ook mee aan het kijken toen ik de foto’s zag in de auto zelf is het me niet opgevallen.
Ik wil eigenlijk alleen weten hoe de kleur heet.
Ik doe er eerst nog niks aan,behalve grondig schoonmaken.En nieuws laten vullen/nakijken bij de stofveerde.
En die knopen zijn die nog ergens te koop (ben er gelukkig niet te veel kwijt volgens mij maar één).

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 november 2010 11:36 AM
  [ # 21 ]

De orginele airco van een cx uit 76 is daar nog wat van te maken als deze compleet gereviceerd wordt of moet ik echt op zoek naar een andere airco van deze tijd wat is wijsheid???? confused

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 november 2010 02:52 PM
  [ # 22 ]

is allemaal wel te doen dacht ik.
is dat er zo een die recht omhoog staat, York of zo ?
ik zou eerst kijken / laten controleren of die het nog doet. zullen ook wel te reviseren zijn denk ik.
dan hopen dat de slangen en condensator niet lek zijn.

echte airco toevoeging/upgrade heb je met een 2e verdamper erbij in de achterbak, die koude lucht omhoog blaast vanaf de hoedenplank.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 november 2010 04:14 PM
  [ # 23 ]

Ja staat rechtop
Wat je nu allemaal uitlegt snap ik nog niet veel van heb nog niks losgehaald.
Maar je zegt dus eigenlijk als je het orginele systeem reviceerd het prima doet op die extra verdamper na

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10409
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 november 2010 05:17 PM
  [ # 24 ]

Ik heb laatst de originele airco van m’n sm van ‘73 laten doen. Ze testen op dichtheid; die is meestal nog goed. Er moet alleen wel een nieuwe filter/droger in. Die kost zo’n 45 euro. Het vullen kost zo’n 95 euro. Dan komt er nog arbeidsloon bij. Maar als alles nog dicht is kan het prima, ik heb trouwens dezelfde compressor.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 november 2010 05:23 PM
  [ # 25 ]

De york-compressor is een onding. Het rammelt, kost erg veel vermogen, belast de distributieketting erg zwaar en is te lomp. Weg met dat onding dus en een moderne sanden rotatie compressor er op.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 november 2010 05:58 PM
  [ # 26 ]
waterman schreef:

De york-compressor is een onding. Het rammelt, kost erg veel vermogen, belast de distributieketting erg zwaar en is te lomp. Weg met dat onding dus en een moderne sanden rotatie compressor er op.

Maar als ik een nieuwe compressor erin zet moet ik dan ook de rest vernieuwen (slangen snap ik)
of kan ik dit alles gewoon reviceren en er de nieuwe airco pomp op aansluiten???? smirk

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10409
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 november 2010 06:11 PM
  [ # 27 ]

Gaat de compressor bij de cx ook op de nokkenas?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 november 2010 06:19 PM
  [ # 28 ]

Zit op de zelfde als de dynamo op de nokkenas dus

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook